Ik vind dit dus ook waanzinnig, maar mijn vriend helaas niet:(
Zo jammer, want hij is echt geweldig! Vaak laten zien, misschien kan hij eraan wennen, of in een goed gestyled plaatje laten zien zodat hij het geheel ziet? Dat helpt hier bij mijn man vaak heel erg.
Geef de hoop niet op voor de Kitkat-tegel!
Ik denk dat creme of beige opzich mooi zou kunnen zijn, maar dat het ook snel juist saai/kil zou kunnen worden in combinatie met het grijze blad als het niet genoeg een warme ondertoon heeft. Misschien een iets warmere kleur? Dus bijvoorbeeld het ambergele uit de IXXI terug laten komen in tegeltjes zodat je het warme uit de vloer ook wat naar voren haalt? Moet dan natuurlijk niet vloeken met de muur in je woonkamer haha, maar dat moet vast kunnen. Hieronder vond ik wel veel plaatjes die een mooie combi hebben tussen zwart en geel zonder dat het te veel afsteekt (door houtaccenten en dat heb je ook).
Wij hadden exact hetzelfde deze zomer. Afgelopen 3 jaar zelf de wc en badkamer verbouwd en daar mega veilige keuzes gemaakt en nu met de keuken wilden we iets meer opvallend. Dit is het geworden bij ons:
Tegels komen van tegelsinhuis.nl en daar hebben ze veel keuzes in hun showrooms en het was mega goedkoop. Wij waren 93 euro kwijt voor de 3 doosjes bij elkaar en hadden maar letterlijk 1 tegel nodig uit het derde doosje. Ze zijn olijfgroen trouwens, lijken wat lichter op de foto’s door de lichtinval, maar in het echt komt de kleur dichter bij het stukje muur dat je rechts op de onderste foto ziet.
Edit: oh de afzuigkap was nog ingepakt op deze foto’s zie ik hahah
Dit is m’n live uitzicht vanaf de bank nu, geen zin om op te ruimen:
ah wat een mooie tegels! ehm zou ik mogen vragen welke het precies zijn?
Ik vind een keuken met houten kastjes, een beetje vintage stijl, zo mooi maar ik ben bang dat het toch niet bij ons jaren '80 rijtjeshuis past. Heb ff zitten photoshoppen
Maar het is toch een beetje een bruine blob ofzo. Ik heb ook donkergroen geprobeerd,dat vind ik ook wel mooi. Wat denken jullie?
Ik vind het prachtig en dat strakke houten kan echt prima passen in zo’n huis vind ik, maar wel uitkijken met de kleur van de vloer, als dat net niet mooi past bij elkaar is het juist niks.
Ik vind donkergroen leuker! En dan misschien met oudroze tegeltjes. De houten versie vind ik vloeken bij de vloer.
Ik vind hout op hout altijd lastig, dus houten keuken met houten vloer. Als de vloer een blijvertje is zou ik voor een kleurtje gaan. Donkerblauw is misschien ook wel mooi!
Ja met deze vloer is het niet zo’n goede combinatie. Als je in de keuken de houten vloer opbreekt en er tegels plaatst (of wat anders natuurlijk) lijkt het me echt prachtig.
Ja eens!
@Zitzak @EllaFitzgerald @Meka Ja dit hout is niet zo geslaagd met de vloer inderdaad, dat is ook een goede om op te letten.
De huidige vloer zal niet zo snel in zijn geheel vervangen worden en ik ben bang dat een deel met tegels doen de hele ruimte kleiner zal doen laten lijken, we wonen niet zo groot namelijk. Want inderdaad, in combinatie met een mooie tegel of gietvloer, dat is echt de droom.
Maar we willen een beetje budget pimpen nu vooral, omdat de kastdeurtjes er niet meer uit zien en het blad een drama is om schoon te houden. Dus een kleur is dan misschien ook het makkelijkst omdat we het zelf kunnen verven.
Of wrappen? Daar hebben wij niet voor gekozen omdat we nogal bewerkelijke frontjes hebben maar was wel een serieuze optie.
Wij hebben dus donkerblauw. Hier even een snelle impressie waarbij nog een lade en deurtje missen, de verf droogt langzaam in de herfst
Dit zijn ze, ze zijn er in heel veel kleuren ook.
ik vind ze nog wel mooier bij jullie door die witte voeg
Heeft iemand de zwarte gootsteen en/of kraan met handdouche van IKEA en is het extra onderhoud? Ik vind het zó mooi maar het moet voor mij wel een makkelijk te onderhouden gebruiksvoorwerp zijn. En nee we gaan geen waterontharder installeren.
Ik heb zelf net de Zellige Turchese van Marazzi erop gezet (moet ze alleen nog voegen). Denk dat deze wel een mooi contrast geven met de gele wand, en dat het aardig in de buurt komt van de IXXI kleur.
-Weg-
Mooi! Tegel je zelf? Is dat moeilijk? (Ik twijfel om het in mijn nieuwe huis zelf te doen)
Eerste optie is inderdaad te donker. Tweede optie vind ik erg gaaf, mooi contrast met je lichte blad en zwarte keuken!
@Shaaar ; Ik moet bekennen dat ik een handige vader heb die geholpen heeft. Was niet erg lastig, maar hebben ook weinig moeten snijden (alleen achter stopcontact) en het is een klein oppervlak met simpele tegel. Kan me voorstellen dat als je meerdere wanden doet, of een hexagon tegel, het een stuk lastiger wordt om alles gelijk te krijgen.