Ik heb deze in het blauw en vind het echt een geweldige bank maar dat is blijkbaar een impopulaire mening haha. Ik zit sowieso nooit normaal, ook niet op stoelen dus vind hem ideaal om lekker om te hangen/in kleermakerszit te zitten whatever. De hoezen zijn bij mij ook nog steeds mooi en ik heb hem nu 2,5 jaar (je kunt de hoezen ook wassen dus ideaal). Ik vind het een aanrader in ieder geval!
Heb je een eigen foto?
Wij hebben een zo’n deel bij de tv staan in de ‘mancave’. Tweedehands gekregen via vrienden en de bijpassende hocker hadden de bovenburen toevallig over. Voor die plek is het perfect, omdat je heerlijk onderuit gezakt kan zitten. Maar eerlijk gezegd zou ik het niet als normale bank willen. Ik weet niet hoe mensen hier gewoon rechtop mee zitten
de bank is heel erg diep en laag.
Hahaha, thanks voor je eerlijke mening! Rechtop zitten doe ik eigenlijk nooit, altijd liggen of hangen of een been onder me. Ik ga gewoon eens proefzitten bij ikea. Het is ook voor in mn studio dus het is niet voor bezoek dat op de thee komt maar gewoon om lekker op te hangen
Onze pvc vloer komt bij Huisman wonen vandaan, dat is daar redelijk in de omgeving volgens mij (komen zelf niet uit de buurt). Wij zijn heel blij met de vloer!
Wij hebben een Bora pure en de keukenwinkel raadde deze wel echt aan. Veel andere merken hebben dat de warme lucht wordt teruggeblazen via de plint en Bora heeft dat niet. Exacte prijs weet ik niet maar hij was wel meer dan 2000€ in ieder geval. Ik vind het heel fijn werken en zou hem iedereen aanraden!
Gaat de lucht bij jullie via de muur naar buiten of via het systeem weer de keuken in?
- Vervangen
- Niet vervangen
0 stemmers
Wij twijfelen heel erg om onze vloer te vervangen. Er ligt een gloednieuwe pvc vloer in van de vorige bewoners maar die is heel donker en sfeerbepalend.
Het gaat om ongeveer 50 vierkante meter.
Voor vervangen: ik vind hem lelijk, het maakt de ruimte killer, ik moet er best veel rekening mee houden bij het uitkiezen van meubels.
Tegen vervangen: het is niet zo duurzaam om een goede vloer te vervangen, het kost geld, het is gedoe want we wonen er al.
Als ik hem zou vervangen zou ik hem overigens vervangen voor pvc of laminaat, maar dan een andere kleur. Hout of parket helaas geen optie omdat dat te veel werkt. Wat zouden jullie doen? Vervangen of een groot kleed kopen?
Dit is m trouwens:
Ik vind deze foto zo slecht dat ik geen oordeel kan vellen.
In mijn huis lag ook een donkere vloer waar ik eigenlijk alle interieurkeuzes op af moest stemmen. Nu ik hem heb laten vervangen zie ik pas hoe bepalend de vloer was voor de uitstraling van de hele kamer dus ik ben echt heul blij dat ik het toch heb gedaan.
Helaas pas wel nadat ik die oude al een keertje had laten opknappen 
Vervangen, sowieso. Als je het lelijk vind ga je het echt niet mooi vinden na een half jaar. Wij hadden precies hetzelfde, een donkere eikenlook, zo lelijk. Iedereen zei dat we hem.moesten laten zitten want “je went er wel aan”. Nou nee, en ik moet er op leven. Zo blij dat we hem direct hebben vervangen!
Mijn vriend en ik gaan waarschijnlijk samenwonen, EINDELIJK!
Maar gossiemijne, wat is laminaat toch duur. Grapje kost ons meer dan 800 euro en dan legt mijn vriend het nog zelf. Gwn n laminaatje van 14 per m2, goedkoper is er bijna niet😰
Voor mij zou het afhangen van hoe lang ik verwacht er te wonen. Maar volgens mij is dit jullie koophuis toch? Dan zou ik hem sowieso vervangen. Een vloer is zo bepalend en zeker als je ook allemaal nieuwe meubels koopt is het echt zonde om dat aan te passen op een vloer die je lelijk vindt.
Je vloer is je grootste meubel! Als deze je tegenstaat en je blijft hier voorlopig wonen zou ik zeker investeren in de vervanging naar iets wat je wel prachtig vindt.
Dit inderdaad, @Flamoes , heel afhankelijk hoe lang je hier denkt te wonen. Een vloer is heel bepalend, maar ook een investering.
In ons huis lag een prima laminaat vloer maar die deed qua kleur enorm afbreuk aan de ruimte én het was niet helemaal onze smaak, dus die hebben we vervangen door pvc. Nog elke dag blij mee, sowieso met de looks maar pvc voelt in ons huis ook veel fijner. Bonus: onderburen zijn ook helemaal happy want wij hebben wel fatsoenlijk geïsoleerd.
Ja de foto is helaas nogal uitgerekt toen ik hem had geupload. Weet niet hoe ik dat goed krijg.
Qua duurzaamheid (was voor ons ook echt een punt): is hij verlijmd of klik? Je zou 'm evt kunnen verkopen via marktplaats zodat hij hergebruikt wordt. Wij hebben best veel verkocht tot kleine doosjes reservetegels aan toe en dat was een prima zakcentje/spaarpotje voor nieuwe vloer etc. En je raakt echt aaaalles kwijt daar, desnoods gratis (inclusief zelf uithalen hehe)
Nee het is verlijmd. Waarschijnlijk kan de nieuwe vloer ook op de oude vloer dus op zich is het dan wel isolatie ahha. Maar iets vervangen terwijl het nog goed is, is een beetje tegen mijn principes normaal gesproken.
*Niet dat ik nu het toonbeeld van duurzaamheid ben maar je doet je best en ik ben op dit gebied ook best een gier, haha.
Ik weet niet waar je woont maar misschien loont het zich om te kijken bij bebo in Vriezenveen. Ik heb hier mijn vloer gekocht voor €5 pm incl ondervloer en plakplinten!
Als het kan: wachten op een aanbieding. Bouwmarkten hebben dat heel regelmatig, wij wachten nu zelf ook op een chille deal voor twee vloeren omdat we geen honderden euro’s willen uitgeven aan de zolder.
@flamoes ik herken dat, maar het gaat om een ruimte waar je leeft en misschien wel vaak zit, dus ook plezier van moet hebben. Er is ook niet echt een andere optie dan iets nieuws neerleggen, keukenkastjes in een gekke kleur zou je bv nog kunnen schilderen. Wij hebben overal de meest duurzame keuze mogelijk in gemaakt (inclusief een net ietsjes minder gunstige hypotheek zodat we bij een duurzame verstrekker zaten maar exclusief de vloeren dus) maar het is ook okee om voor je eigen woongenot te kiezen!
