Interieurtopic #3

Haha wat grappig. Ik ga dit weekend een muur van deze donkergroene kleur naar mint verven.

3 likes

Onze pvc-vloer wordt deze week gelegd en ik ben zooo benieuwd. Ons huis heeft nu lelijke grote witte tegels, net een soort kantine ofzo.

3 likes

Dit is de situ bij mij nu, ik heb deze eettafel + twee van deze eetkamerstoelen. Nu heb ik even tijdelijk blauwe fluwelen stoelen staan, totdat ik m’n droom eetkamerstoelen heb gevonden. Het liefst een beetje neutral, gezien mijn huis al best wel veel eye catchers heeft haha maar ik sta eigenlijk wel open voor alles

18 likes

Wat een prachtige tafel! Waar heb je die vandaan?

3 likes

Thanks! Het is deze tafel van Made (wel uitverkocht) https://www.made.com/nl/hampson-4-persoons-ronde-eettafel-messing-en-pruimpaars-glas

Wij hebben in het hele huis vloerverwarming en ik vind het dus niet altijd ideaal. In de winter mis ik een plek om natte jassen/sjaals/handschoenen even te kunnen drogen (kun je in principe wel op de verwarmde vloer doen, maar vind ik niet zo handig).
Het is geen enorme ramp en er valt prima mee te leven, maar als ik mag kiezen zou ik wel ergens een radiator in huis willen. Zou er persoonlijk geen spijt van hebben dus :slight_smile:

3 likes

Ja heel herkenbaar! Ik heb heteluchtverwarming in huis en ik mis ook af en toe een radiator. Als we de badkamer laten doen neem ik in ieder geval een radiator op elektra.

2 likes

Herkenbaar! Ik leg net gewassen natte truien ook altijd op de grond.

Heel mooi zo bij elkaar! Heb je de lamp Sinnerlig van de Ikea en het onderste gedeelte eruit gehaald?

2 likes

Haha ja, het onderste gedeelte stoorde me omdat het voor de spiegel hing. Dus heb het in de lamp zelf geduwd.

@EllaFitzgerald
Van made.com en ik vind van wel. Heb er al 2 jaar plezier van

2 likes

Geniale life hack. Meteen ziet de lamp er anders uit :grin:

1 like

Wat voor en welk merk verf gebruiken jullie het liefste om houten meubels te schilderen in een kleurtje?

2 likes

Fusion mineral paint! Speciaals verf om meubels te verven!

1 like

Het probleem hiermee is alleen dat wij best wel tv-kijkers zijn en dat afstand tussen de muren bijna 6 meter is. Ik vraag me af of dat niet te ver is. Maar het ziet er wel heel gezellig uit, ik had hem zelf nog niet zo bedacht!

2 likes

Wij hebben hetzelfde huis qua indeling & indeling meubilair en de bank daarom iets van de muur af gezet. Dat geeft ons ruimte om achter de bank wat grote planten neer te zetten en het speelgoed van de kinderen. En dan zit je dus ook niet zo ver van de tv af.

2 likes

Tv meubel meer in de hoek, en dan je bank een kwartslag draaien richting de tuin?

Als het mijn huis was zou de bank draaien zodat je naar buiten kijkt, met dan achter de tv een leuk dressoir. Heb mijn bank thuis ook naar de openslaande deuren toe staan. Maar scheelt dat we geen tv bij de bank hebben, maar in een ander gedeelte. Dan ben je veel flexibeler hoe je het indeelt. Anders zit je idd wel redelijk vast aan hoe je het nu hebt.

Ohhh ik vind keuzes maken voor werkblad voor onze keuken zo moeilijk! Qua budget kunnen we niet voor echt steen gaan oid. Mijn man wil opeens donker blad en steen. Ik weet het oprecht niet meer. Dacht nu aan deze combi:

We hebben veel houten accessoires en een houten (laminaat) vloer. Ik wou eerst een lichter houtlook blad, maar dat is misschien too much al dat hout bij elkaar…

3 likes

I like it. :grin: veel sfeervoller dan bijvoorbeeld all white hoogglans of zwart mat etc.

1 like

Mijn vriend en ik laten in ons nieuwe huis een PVC-vloer leggen. We hebben nu een mooie op het oog, maar hij is wel relatief donker. Beiden vinden we dat erg mooi, maar ik ben bang dat het als geheel te donker oogt. Het is wel een vrij lichte woning, met een woonkamer op het Zuiden. Heeft iemand hier een donkere vloer en zo ja, hoe bevalt dat? En wat voor meubels heb je verder (licht/donker)?