Interieurtopic #3

Ik heb een donkere vloer en ben er zo ontzettend blij mee! Ik vind het veel sfeer geven en warm staan. Heb hier eerder dit jaar nog een vraag erover gepost met mijn twijfel, maar ben super blij dat ik het wel heb gedaan. Ondanks dat iedereen je waarschuwt dat het donker en klein wordt in huis :crazy_face:

Ik heb op elke muur in de kamer de kleur Skin Powder op de muren en hoge witte plinten. Mijn banken zijn zwart leer, hoogglans wit tv meubel, groot beige kleed, donker bamboe/rookglas salon tafel, beige linnen gordijnen. Dus wel lichte elementen, maar ook een paar donkere meubels.

3 likes

Ik heb een donkere vloer gehad in combinatie met witte muren. Ik vond (en vind het nog steeds) prachtig. De combinatie met een witte kat was wel wat minder. Vooral in het voorjaar. :stuck_out_tongue_closed_eyes: Maar ik zou het zo weer doen.

3 likes

De zijn ook van Made haha

1 like

Wij hadden een extra kamer en dit is mijn hobby/logeer/ik kan niet slapen kamer geworden. Ik wil alleen nog posters ophangen en planken ect. de muren zijn nu nog heel kaal maar het is wel al best vol. Hebben jullie misschien tips?




64 likes

Ik zou hooguit op de muur van de een na laatste muur iets hangen maar het verder laten, is al zo’n mooie kamer dat het verder niet nodig is aan opvullig naar mijn mening. Hele mooie kleur!

4 likes

In mijn vorige huis had ik een donkere houten vloer. De voorkant (slaapkamer) was heel licht want daar stond de hele dag zon op. Ik heb die kamer zo licht mogelijk gehouden met witte gordijnen, witte muren, wit beddengoed. Dat stond heel luxe en was zo fijn wakker worden. De achterkant, waar de woonkamer zat, was juist heel donker. Ik heb daar de muren ook licht gehouden zodat het geen donker hol werd maar veel met warme stoffen en accessoires gedaan en op veel verschillende plekken lichtbronnen. Ik had wel een donkergrijze bank, een eiken kast, licht vloerkleed en lichte eettafel daar staan.

Ik vind zelf een donkere vloer ook veel mooier dan licht, wij hebben nu eiken maar had wat mij betreft nog wel wat donkerder gemogen!

3 likes

Ja hier zat ik dus ook mee. Ik was zo enthousiast dat ik alles wat ik mooi vond in de kamer heb gegooid maar alles is op dezelfde hoogte idd! Thanks

En @pastelzwart het is de kleur den van histor.

2 likes

Ontzettend bedankt voor al jullie reacties! Jullie hebben mijn twijfels weggenomen haha, heel fijn. We gaan voor donker!

1 like

Ik vind het er gezellig uitzien, maar zou denk ik ook kijken of je de kastjes minder vol kan zetten of het kastje met zwarte rand uit de kamer halen. Dan kan heb je wat meer ruimte voor de lamp, want die ziet er best bijzonder uit, maar die staat een beetje gepropt tussen de andere meubels.

3 likes

Dat kastje past ook onder het bureau zie ik nu! Heb helaas de opbergruimte wel nodig. Maar dan heb ik wel meer plaats voor de lamp. Zo fijn als er even andere ogen meekijken :heart_eyes:

1 like

Ik zou er gewoon een glad behang overheen doen en dat dan verven

2 likes

Volgens mij heb je daar van dat opvulmiddel voor, niet per se stuc maar lijkt er wel op. Geen ervaring mee trouwens

2 likes

Wat trouwens ook nog kan helpen, maar dat was misschien je vraag niet helemaal, maar een bureau in dezelfde kleur als het kastje naast het bed, of juist groenig. Dan is het meer in dezelfde stijl en dat kan ook rustiger ogen. Nu staan er wat verschillende soorten stijlen dicht bij elkaar. Excuses als dit te veel of kritisch is, dat is niet zo bedoeld, ik vind het erg leuk om mee te denken!
Maar verder denk ik gewoon testen met wat spullen weghalen/ophangen en dan kijken of je het beter vindt ogen.

3 likes

Met de juiste roller is dat goed te doen hoor. Heb dezelfde muurstructuur hier en met 2 keer verven was alles wit (en sommige dingen waren echt diarreekleur). Je moet gewoon geen te gladde roller hebben, maar juist een beetje een fluffy. En kwalitatief goede verf. Behangen is een rotwerk en je blijft vrijwel altijd naadjes zien. Vind ik persoonlijk lelijk en meer werk dan verven XD

5 likes

Nee juist super leuk dat je zo geïnspireerd bent. Ik zag het even niet meer en m’n vriend vindt alles best😂

1 like

Even opletten dat je niet te dun behang koopt maar bv goed vleisbehang, dat is wat dikker en dan kun je er prima overheen behangen denk ik!

1 like

Oh echt? Wij hebben boven alleen maar behang, allemaal vliesbehang en dat was best dik en stevig vonden wij. Dat bij ons op de kamer was wel wat mindere kwaliteit (praxis eigen merk) maar ook geen scheuren gelukkig. Dat was wel meer opletten en eerder gekke bobbels erin.

2 likes

Ik denk dat het wel rustiger wordt als je bijv. plankjes boven het bureau ophangt en dan daar de kleinere plantjes en spulletjes van het bureau en de kastjes op plaatst.

En wat iemand anders zegt, dat ladekastje weg / onder het bureau zetten. Die lijst die erop staat kun je ook ophangen.

En iets boven het bed lijkt me ook wel mooi.

1 like

Ik heb de afgelopen maanden veel meubels bij made besteld en ik heb juist de tegenovergestelde ervaring. Alles duurde veel langer dan gecommuniceerd was en over vertraging werd pas gecommuniceerd nadat ik er zelf achteraan ging. Ze zijn zelfs een meubelstuk kwijtgeraakt tijdens transport :sweat_smile:

Ze hebben echt mooie meubels voor goede prijzen, maar ik zou hier niet snel nog eens bestellen.

2 likes

Dankzij het forum sta ik op het punt om de drips van de glazerij te kopen. Maar eerst nog eens checken bij wie ze hier gekocht had, ben je er blij mee? Hoe heb je ze opgehangen en kan het licht goed door? Een irl foto zou awesome zijn ! :innocent:

2 likes