Wauwww zoo mooi! Heb het aan m’n vriend laten zien en nu willen wij dit ook:heart_eyes: heb je tips?
Op zich is het allemaal makkelijk te doen als je een beetje handig bent. Vriend heeft er wel wat langer overgedaan omdat wij weinig ruimte hebben en in de schuur moest omdat het de hele tijd regende. Zou het dan eerder in de zomer doen omdat je dan (als je een tuin hebt) alles in de tuin kan doen.
We hebben de frontjes op maat laten zagen in de gamma en vriend heeft thuis de latjes erop gelijmd. Daarna met houtvuller alles netjes en strak gemaakt en geschuurd. Hierna schilderen en hij heeft ook echt een paar uur gewacht tussen de laagjes zodat het er echt kakstrak uitziet zonder dat je de verfroller baan er op ziet.
Enige wat wel handig is, is om een speciale boor voor de scharniergaten te kopen.
Die had ik een paar jaar geleden al op Ali gekocht:
Hout wat we hebben gebruikt is multiplex berken.
Klinkt heel goed te doen als ik het zo hoor haha, wij hebben een grote garage dus dat moet sowieso goed komen! Nog speciale flexa keuken kastjes verf gebruikt ook?
Heel erg bedankt! Sowieso ook voor de inspiratie haha we hebben al een heel plan
Gisteren de sleutels van ons nieuwe huis gekregen en al 2 dagen lekker geverfd! Op de slaapkamers hebben we een muurtje oldtimer rally geverfd. Ben echt super blij met de kleur!
Ohh dat hout is mooi
We hebben Histor Perfect Houtlak (en ook Histor primer) gebruikt. We twijfelen nog om te sealen met een transparante lak maar even kijken hoe dit gaat de aankomende maanden en of het makkelijk is schoon te maken. En anders in de zomer dan een nieuwe laag verf + sealer.
Enne eindresultaat hier posten dan he .
Heeft iemand toevallig tips voor een sidetable (of eventueel een ondiep kastje) van minimaal 90 cm hoog en maximaal 90 cm breed?
Ik vind deze achterwand eigenlijk wel mooi en lijkt me zo handig met schoonmaken (geen voegen!). Maar geen tips verder voor folies.
In de kerstvakantie de woonkamer behangen de keuken geschilderd en een plank opgehangen, ben blij met het resultaat!
Prachtig! Waar komt de plank vandaan? Ik zoek nog precies zoiets voor onze keuken.
Wauw wat mooi zeg!
Houtmerk! Maar dan moet je wel je portemonnee opentrekken.
Sowieso een aanrader om een keertje langs te gaan bij hun showroom. Ze hebben zulke mooie spullen!
Nou toevallig dat dit hieronder genoemd wordt, maar Houtmerk is hij van. Wel een crime om op te hangen, ik zou hem in die reden misschien niet aanraden
Mooie kleuren ook!
Misschien is het merk afhankelijk. Ik heb er eentje van aeg en heb er een beetje spijt van dat we niet voor de bora zijn gegaan. Hij zuigt veel op, maar niet alles.
Maar alsnog liever dit dan een grote afzuigkap aan de muur.
Ja klopt, een Bora hebben wij. Werkt top, we hebben absoluut geen last van kookgeuren meer
Echt zo mooi! Ik wil ook m’n keuken achterwand schilderen maar weet niet zo goed waar te beginnen. Hoe hebben jullie het aangepakt? Wat voor een soort verf (afneembaar?) en hoe heb je het met de kitrand gedaan? Verder nog tips? Ziet er echt geweldig uit!
Wat lief, je leuke reactie, dankjewel! Het is wel een werkje, we hebben eerst met een waterpas een rechte lijn getrokken en die met schilderstape afgeplakt. Daarna hebben we met witte verf op de rand van de schilderstape geverfd zodat als de schilderstape ergens niet helemaal strak zit, de gekleurde verf er niet onder komt en je lijn echt strak wordt. Daarna het vlak met de gekleurde verf geschilderd en hetzelfde trucje aan de onderkant herhaald maar dan met de verf van het onderste vlak op de schilderstape. Daarna hebben we een twee componentenlak op de verf aangebracht. De grijze verf die we eerst in de keuken hadden was matte schrobverf, maar (kan aan het merk liggen) dat was voor ons niet voldoende schoon te houden. Vandaar nu de lak, wij hebben die van Vestingh gebruikt. Tot slot hebben we de randen afgekit. Lang verhaal, ik hoop dat je het kunt volgen! laat me weten als ik nog ergens kan meedenken, dat doe ik graag!
In mijn zoektocht naar een sidetable viel het me op dat ze best laag zijn!
Vaak rond 70-80 cm. Heb je natuurlijk niets aan…