Wauw wat mooi zeg!
Houtmerk! Maar dan moet je wel je portemonnee opentrekken.
Sowieso een aanrader om een keertje langs te gaan bij hun showroom. Ze hebben zulke mooie spullen!
Nou toevallig dat dit hieronder genoemd wordt, maar Houtmerk is hij van. Wel een crime om op te hangen, ik zou hem in die reden misschien niet aanraden
Mooie kleuren ook!
Misschien is het merk afhankelijk. Ik heb er eentje van aeg en heb er een beetje spijt van dat we niet voor de bora zijn gegaan. Hij zuigt veel op, maar niet alles.
Maar alsnog liever dit dan een grote afzuigkap aan de muur.
Ja klopt, een Bora hebben wij. Werkt top, we hebben absoluut geen last van kookgeuren meer
Echt zo mooi! Ik wil ook mân keuken achterwand schilderen maar weet niet zo goed waar te beginnen. Hoe hebben jullie het aangepakt? Wat voor een soort verf (afneembaar?) en hoe heb je het met de kitrand gedaan? Verder nog tips? Ziet er echt geweldig uit!
Wat lief, je leuke reactie, dankjewel! Het is wel een werkje, we hebben eerst met een waterpas een rechte lijn getrokken en die met schilderstape afgeplakt. Daarna hebben we met witte verf op de rand van de schilderstape geverfd zodat als de schilderstape ergens niet helemaal strak zit, de gekleurde verf er niet onder komt en je lijn echt strak wordt. Daarna het vlak met de gekleurde verf geschilderd en hetzelfde trucje aan de onderkant herhaald maar dan met de verf van het onderste vlak op de schilderstape. Daarna hebben we een twee componentenlak op de verf aangebracht. De grijze verf die we eerst in de keuken hadden was matte schrobverf, maar (kan aan het merk liggen) dat was voor ons niet voldoende schoon te houden. Vandaar nu de lak, wij hebben die van Vestingh gebruikt. Tot slot hebben we de randen afgekit. Lang verhaal, ik hoop dat je het kunt volgen! laat me weten als ik nog ergens kan meedenken, dat doe ik graag!
In mijn zoektocht naar een sidetable viel het me op dat ze best laag zijn!
Vaak rond 70-80 cm. Heb je natuurlijk niets aanâŠ
Het is zo ver⊠ik ga schilderen!
Heeft iemand ervaring met het schilderen van glasvezelbehang? Ik twijfel tussen een roller voor gladde muren en een voor een ruwe ondergrond. Ik kan glasvezel eigenlijk onder geen van beiden scharen heb ik het idee
Is het van dat glasvezel met vierkantjes erin? Dan zou ik denk ik toch een iets wolligere roller kiezen, anders moet je enorm duwen om al die kuiltjes opgevuld te krijgen. Zoân roller voor gladde muren is in mijn ervaring voor echt spiegelgladde muren, dan moet je elk deukje actief dichtsmeren.
Wauw wat gaaf! Mag ik vragen welke kleuren je op de muur hebt en welk behang?
Ik heb net mijn glasvezelbehang geverfd en dat heb ik met deze roller gedaan, werkte perfect!
Ik kan wel wat kleuren ideeën gebruiken.
Momenteel is mijn slaapkamer in kleur French Grey (Farrow Ball) en de kozijnen/deur/plinten in Play the Blues (Histor).
Nu wil ik zelf Ikea lade kasten gaan âhackenâ dmv mooie pootjes, ladeknoppen en een lik verf maar twijfel over de kleur (wat ik mooi vind heeft 22 weken levertijd en kost âŹ1600đ). Het wordt zeg maar 1 groot dressoir van twee meter in totaal. Wat voor kleur staat hierbij? Het bed is gewoon van vuren hout en op de vloer ligt sisal tapijt.
Als je je slaapkamer wat lichter wil houden een mooie creme kleur? Niet te wit, maar een creme die mooi matcht met french grey? En als je juist wat donkerder wilt kan een warme donker grijze kleur denk ik ook mooi zijn.
Ja op het plafond heb ik ook een creme wit maar over het algemeen is niks in mijn huis verder wit. Ik houd echt heel erg van een kleurrijk huis.
Pff ik heb dus een hele waslijst aan kleuren die ik mooi vind, maar echt geen idee waar te beginnen en welke muren er wel en niet geverfd moeten worden. Alles is hier nog wit
Heb je nog dezelfde bank gehouden? Want daar kun je wel hele mooie combinaties mee maken
Yesss we hebben dezelfde bank nog, en heb uiteraard 1000 tinten terracotta op mân lijstje
In ons vorige huis wilde ik ook een terra tint en dat is oudroze uitgevallen, dus ben een beetje huiverig om nu weer wat te verven.