Interieurtopic #3

Het is zo ver… ik ga schilderen!
Heeft iemand ervaring met het schilderen van glasvezelbehang? Ik twijfel tussen een roller voor gladde muren en een voor een ruwe ondergrond. Ik kan glasvezel eigenlijk onder geen van beiden scharen heb ik het idee :unamused:

1 like

Is het van dat glasvezel met vierkantjes erin? Dan zou ik denk ik toch een iets wolligere roller kiezen, anders moet je enorm duwen om al die kuiltjes opgevuld te krijgen. Zo’n roller voor gladde muren is in mijn ervaring voor echt spiegelgladde muren, dan moet je elk deukje actief dichtsmeren.

1 like

Wauw wat gaaf! Mag ik vragen welke kleuren je op de muur hebt en welk behang?:grinning:

Ik heb net mijn glasvezelbehang geverfd en dat heb ik met deze roller gedaan, werkte perfect!

Ik kan wel wat kleuren ideeën gebruiken.
Momenteel is mijn slaapkamer in kleur French Grey (Farrow Ball) en de kozijnen/deur/plinten in Play the Blues (Histor).

Nu wil ik zelf Ikea lade kasten gaan ‘hacken’ dmv mooie pootjes, ladeknoppen en een lik verf maar twijfel over de kleur (wat ik mooi vind heeft 22 weken levertijd en kost €1600😕). Het wordt zeg maar 1 groot dressoir van twee meter in totaal. Wat voor kleur staat hierbij? Het bed is gewoon van vuren hout en op de vloer ligt sisal tapijt.

1 like

Als je je slaapkamer wat lichter wil houden een mooie creme kleur? Niet te wit, maar een creme die mooi matcht met french grey? En als je juist wat donkerder wilt kan een warme donker grijze kleur denk ik ook mooi zijn.

2 likes

Ja op het plafond heb ik ook een creme wit maar over het algemeen is niks in mijn huis verder wit. Ik houd echt heel erg van een kleurrijk huis.

1 like

Pff ik heb dus een hele waslijst aan kleuren die ik mooi vind, maar echt geen idee waar te beginnen en welke muren er wel en niet geverfd moeten worden. Alles is hier nog wit :sweat_smile:

Heb je nog dezelfde bank gehouden? Want daar kun je wel hele mooie combinaties mee maken :smiling_face_with_three_hearts:

Yesss we hebben dezelfde bank nog, en heb uiteraard 1000 tinten terracotta op m’n lijstje :sweat_smile:

In ons vorige huis wilde ik ook een terra tint en dat is oudroze uitgevallen, dus ben een beetje huiverig om nu weer wat te verven.

2 likes

Ja, we wonen er nu wel en de vloer ligt er ook in (dat vond ik ook belangrijk). En ik merkte ook dat ‘gewoon terracotta’ helaas geen ding is hahaha, vandaar mijn hele lijst :sweat_smile:

Had idd het plan om kleurtesters te bestellen, maar helaas is niet alles op voorraad. Dus hopelijk zit er wat bij de rest van de kleuren.

Vind het ook echt een ding hoe ik bepaal welke muren ik precies geverfd wil hebben en of ik bijvoorbeeld een muur voor de helft (lambrisering) wil verven. En of/waar ik een behangetje wil enzovoort.

F&B heeft echt goeie kleuren ja! Vond Red Earth ook heel tof.

Ik heb best veel testers besteld. Heb enorm veel besteld via verfwinkel.nl, daar kan je ook goede Sigma verf in bijv F&B laten mengen. En ze hebben vaak aanbiedingen😊

1 like

Ah goed om te horen! Ik wilde eventueel ook wat van Sigma laten mengen bij de lokale verfwinkel, maar dit is een stuk goedkoper. Kostte bij die winkel 8,95 en bij die website 5,17. Thanks!

Succes met je zoektocht, ik vond het echt heel moeilijk! (En was ook vooral bang dat het te roze zou worden inderdaad, maar ook te bruin vond ik niet mooi). Ik ben uiteindelijk uitgekomen bij Red Earth van FB, heeft wel een rozige ondertoon, absoluut niet bruin zoals sommige andere terra tinten. En het licht dat er op schijnt maakt natuurlijk ook veel verschil, in mn wc zonder daglicht lijkt de kleur heel anders dan in de woonkamer.

Red Earth op verschillende plekken in mn huis

18 likes

Mooi bij jullie! Wij hebben laatst onze slaapkamer in Red Earth geverfd, zo blij mee! Nu nog leuke plekjes vinden voor de resterend verf in de pot :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ander lichtinval

17 likes

Haha kijk, hierom vind ik Red Earth dus zo mooi :raised_hands:t2:

Fijn om foto’s van te zien!

4 likes

Wij gaan ook de slaapkamer verven! Vind alleen de kleur kiezen lastig… Hebben oudroze gordijnen, lichtgrijze duettes en een donkergrijs bed. Vloer is eikenhout laminaat. Neig zelf erg naar okergeel of iets taupes. Denk dat zo’n terra kleur ook wel mooi kan zijn maar dan wordt het wel een stuk donkerder meteen.

Ja! Gewoon over heen geverfd met muurverf, gaat prima.

3 likes

Ik denk ook aan taupe, zoals deze. Of een zachte groene kleur? Zoals deze.

1 like

Lastig omdat je zit met die openslaande deuren en dat de hoek (?) van de bank rechts zit.
Anders zou je de zithoek een kwartslag kunnen draaien. Zodat de rug van de bank naar de lange muur staat, kom het een stukje verder naar de muur toe. Kadert dan het woonkamerstuk wat meer af en je bent in de breedte dat hele gat tussen de twee muren kwijt.
En dan aan de lange wand inderdaad een speelhoek/mooi dressoir met iets erboven oid. Dat staat dan minder in niemandsland omdat je bank verder die kant op komt.