Nice! Ik ga die video ook bekijken. Heb al een groot aantal bekeken en mn vriend en hele handige zwager gaan helpen (aka: ik doe de aanwijzingen en help hen hahah). Dus even goed uitzoeken wat de handigste manier is met tussenblokjes/dichtsmeren/etc.
Wij hebben laminaat van quickstep (Impressive 1855). We vonden de afwerking mooier dan pvc. Het is mat en heeft âdoorzichtig laagjeâ aan de zijkanten, waardoor wij het meer op hout vonden lijken. Zijn heel tevreden. Enige nadeel vind ik dat het vrij gehorig is. Als familie hun hond meeneemt, dan hoor je hem wel echt goed lopen. Pvc is vaak wat minder gehorig. Met onze kat hadden wij dit overigens niet, maar die zijn toch wat lichter dan de meeste honden.
Ik zou voor 6 stoelen zelf niet 6 kleuren kiezen maar max 2 of 3. En het is natuurlijk heel erg afhankelijk van de rest van de kleuren in je huis. Heb je bijv kleur in je zithoek wat je kan laten terugkomen bij je eethoek?
Edit: mijn ouders hebben trouwens wel drie verschillende kleuren stoelen wat ik wel leuk vind maar dat is diep roze, rood en donkerrood, kleuren die heel erg in hetzelfde pallet zitten. En al hun meubels zijn donker hout en alle accenten (kussentjes ect) zijn roodtinten. Dus dat past dan mooi.
@anon4775214 Ik heb ook zes eetkamerstoelen, maar dan drie verschillende kleuren (donkerblauw, donkergroen en roze)! Vind het zelf ook heel gezellig.
Dit is wel vet ja, maar dan moeten de kleuren wel precies goed zijn
Maar zou zelf eerder dit doen dan, om t wat rustiger te houden. Maar is heel persoonlijk!
Ik zou gaan voor:
2 x oranje
2x groen
2 x zand
Of 2x geel, 2x rood en 2x blauw primaire kleuren.
Zelf heb ik weer een combinatie van bepaalde tinten en type stoelen.
De boucle blauwe stoel is in het echt ook wat grijzer.
Geen goede foto, sorry. Moest even graven in mijn galerij haha.
EDIT: Hier had ik de groene nog niet binnen, maar zie je de kleuren van blauw en roze wel beter (en snippers verpakking )
Iemand tips voor iets gelijkaardigs als deze van de Ikea? Heb namelijk al veel van Ikea en wil proberen om andere winkels/merken toe te voegen in mijn interieur.
Ik twijfel of ik een Quooker in mijn nieuwe keuken wil of een normale kraan⊠Als ik het goed bereken ben ik qua stroomverbruik duurder uit met een Quooker. Maar ik vind het design zo mooi en het lijkt me echt chill om direct thee te kunnen zetten.
Echt een persoonlijke overweging. Stroomverbruik is vaak wel duurder, en zorg ook dat je ook goed kijkt naar je aantal liters want je hebt verschillende formaten. Te klein kan mss weer te weinig zijn.
Wij hebben het uiteindelijk niet gedaan, omdat ik dus bepaalde thee op bepaald aantal graden zet, dat kan ik wel instellen op mijn waterkoker maar niet op mijn Quooker.
Mijn schoonouders doen dat weer niet en zijn weer helemaal fan.
Echt even voor jezelf kijken hoe je daar zelf in staat.
Ik heb het uiteindelijk wel gedaan omdat er een 40% kortingsactie was en ik de waterkoker normaalgesproken meermaals per dag gebruik. Scheelt ook weer een apparaat op het aanrecht.
Maar met de boiler ben je wel een keukenkastje (grotendeels) kwijt. Dat was voor ons de reden om in onze kleine keuken geen heetwaterkraan te doen.
Ik heb een vergelijkbare kraan van Grohe en daar ben ik heel blij mee.
Wij hebben ook sinds kort een kokend water kraan en ben er echt nog elke dag blij mee, hoogtepunt van onze nieuwe keuken.
Drink je zoveel thee dat dat echt een voordeel is? Dan lijkt het me wel fijn. En wat voor soort kookplaat neem je? Mijn schoonouders hebben een gasfornuis en zij vullen hun pannen er ook mee voor het koken, dan is het veel sneller aan de kook. Maar met mijn inductieplaat kookt het water binnen 2 minuten, dus dan is dat bijvoorbeeld ook niet nodig.
Ligt aan het aantal liter boiler. Wij hebben 6 liter en dat is echt maar een mini stukje van het kastje
@macrame wij hebben heel lang getwijfeld ook. Maar ik ben er echt heel blij mee dat ik hem heb. Gebruik hem voor mijn bakjes thee en het koken en vind het echt ideaal. Wij hebben overigens wel de kleinste boiler wat dus niet ten koste gaat perse van je kastruimte. Maar dat kon bij ons alleen omdat we stadsverwarming hadden. Als je gas hebt word dag afgeraden geloof ik.
Wij hebben het wel en ben er zo blij mee. Ik drink sowieso wel veel thee, 2 liter per dag minstens dus daarom al vonden wij het wel waard. Nu gebruiken we het ook veel voor het koken.
Wij hebben een heetwaterkraan van grohe. Zijn zelf voor grohe gegaan, omdat deze kraan minder spettert, grotere inhoud 5L ipv 3L. En aangesloten op de warmwaterkraan waardoor wij meteen warmwater hebben ipv wachten op warmwater van de ketel. De boiler neemt niet zoveel ruimte in nog geen 1/4 van een keukenkastje. De kraan is ook goedkoper dan de quooker.
Ik ben er zelf ontzettend blij mee, ideaal voor thee en het koken.
Ik zie terug met de zoekfunctie dat er best wat tegengestelde ervaringen zijn met een composiet werkblad in de keuken! En ook op internet.
De tweede optie in de offerte waardoor het beter zou passen in het budget is kunststof en ik weet het echt niet.
Heb eilanden gezien met volledig kunststof en ik heb daar ideeën over (waarvan ik benieuwd ben hoe mensen dat ervaren)
- het voelt een beetje als een bureau voor mij haha. qua materiaal, vooral omdat het straks een groot keukeneiland is (2,70 meter)
- voelt kwetsbaarder, sneller een kras of deukje. In mijn huidige keuken heb ik ook kunststof en ben blijkbaar best lomp want er zitten hier en daar krassen en deukjes lol
- vind de âdoffeâ look niet leuk
Maar bij composiet lees ik dat dat kwetsbaarder is voor vlekken en minder makkelijk te onderhouden. Ook hier en op internetâŠ
Zijn hier meerderen die deze keuze hebben moeten maken en waar heb je voor gekozen met welke reden?
Ons vorige huis had composiet. Hebben we echt eeuwig spijt van gehad eerlijk gezegd. Schoonmaken was heel veel werk en het was heel gevoelig. Als je verkeerd stoot kan ook van composiet een stukje afbreken. Voor ons nieuwe huis hebben we uiteindelijk kunstof gekozen omdat de lengte te breed was waardoor steen in 2 delen zou moeten wat ik echt niet mooi vond en met de gedachte dat het in ons vorige huis ook niet beviel. Ik moet zeggen dat ik echt blij verrast ben met kunstof. Het is heel makkelijk schoon te houden, kan veel meer hebben dan ik had verwacht. En fie van ons lijkt op een stenen aanrechtblad dus de meeste zijn verbaasd dat het kunstof is. Ik zou nu zo nog een keer kunstof kiezen en composiet niet zo snel meer.