Interieurtopic #4

Ik ben team PVC, je kan er bij wijze van een hele emmer op laten vallen en het trekt niet krom. En heel fijn qua geluidsdemping.

3 likes

Ik heb op zolder laminaat van Kwantum liggen, het ligt er pas sinds december in, maar het ziet er wel mooi uit en was slechts 12,50 per m2. Vind het echt wel heel netjes voor die prijs.

Enige waar je bij pvc (ook bij klik pvc) op moet letten, is dat je vloer wel (behoorlijk) egaal moet zijn. Tegenwoordig heb je laminaatsoorten die net zo goed tegen vocht kunnen, maar de demping is volgens mij nog wel beter bij pvc (en tegenwoordig ook meer keuze). Wij hebben uiteindelijk voor laminaat gekozen omdat we anders hadden moeten egaliseren (bij klik pvc mag er een mini mini beetje verschil zijn, maar alsnog niet veel).

Dus dat is ook nog even iets om op te letten, want de meerprijs van pvc valt eigenlijk best mee, maar als je moet egaliseren dan zit je echt in een andere categorie qua prijzen.

4 likes

@Enthusiasm je kan je composiet blad ook behandelen met een vlekstop in principe, dan wordt het nog niet iets onderhoudsvriendelijker en dat moet je niet vaak herhalen, meestal om de paar jaar bij normaal gebruik.

5 likes

In ons vorige huis hadden we composiet, dat is wel gevoelig voor waterkringen en vlekken. We hebben nu een keramisch blad, hier zijn waterkringen vrijwel niet zichtbaar. En het is ook heel sterk, krasbestendige, kan tegen hitte etc. Dus misschien is dat ook nog een optie?

2 likes

We hebben een spierwit composieten blad, glanzend. We hebben het blad sinds eind november volgens mij en het is echt gemakkelijk schoon te houden etc. Ik poets vlekken snel weg, ook omdat het super zichtbaar is. ik snij altijd op een butchers block, maar zou dit bij ieder ander blad doen. Ik durf er geen rode wijn op te laten liggen, kijk uit met zuren (citrus t/m tomaat etc) en kerrie/kurkuma door deze vlekken/druppels niet te lang laten liggen maar dat zou ik normaal ook niet doen. Het motiveert ons als lompere en soms chaotische kokers om echt goed te werken en dat gaat echt zo makkelijk. Laatst zat er nog een prijssticker onder een beslagkom en merkte ik dat de zwarte inkt afgaf op het blad. Ging er niet met water en allesreiniger af, maar wel met een beetje ‘pink stuff’ spul. Supersnel ook.

Als er wel een keer een druppel van het een of ander lag, veegde ik het ook na een paar uur zo weg. Ik hoorde dat er ook wel verschillende kwaliteiten composiet zijn. Daarbij in een mat blad heb je te maken met een poreuze bovenlaag waardoor het vlekgevoeliger is. Het voelt zo mooi en luxueus aan dat de hele keuken een upgrade kreeg. Nog steeds blij mee.

Edit: we hebben ook geen dutsjes, waterkringen of wat dan ook. Ondanks mijn lompheid haha… Ik zet er niet direct hete pannen op maar eerlijk gezegd zou ik dit ook niet doen op kunststof aka plastic. wat je kunt doen is kijken of je een stukje restblad kan krijgen van de keukenwinkel (uitsparing van kookplaat bijv.) waar je gewoon eens bewust vlekken maakt etc en kijkt hoe dit gaat. Test dan vooral met dingen als kurkuma, citroen, limoen, hete pan erop zetten etc.

Bij gebrek aan betere foto presenteer ik u: spierwit blad

22 likes

Ik laat kasten op maat maken en ik mag doorgeven in welke RAL-kleur ik ze wil. Deze kleur ziet er perfect uit, iemand enig idee hoe ik te werk kan gaan om die kleur te achterhalen? Van die stalen uit verfwinkels zijn vaak zo inimini dat ik het moeilijk vind om te zien of dit in het groot / qua kast is wat ik zoek.

11 likes

Is dat niet sulking rooms pink van farrow and ball. Heb die zelf ook opgeslagen en komt redelijk dicht in de buurt.
En je kan ook bij colora gaan om samen met hen een kleur te vinden die er het dichtst bij komt.

3 likes

Vond wel deze insta post

https://www.instagram.com/p/B9tIXQWl8ub/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

Misschien kan je het haar vragen?
Hele mooie kleur inderdaad!

4 likes

Het staat zelfs in de comments. Het is de kleur ‘nu’ van pure and paint.

5 likes

Had wel gekeken in de comments maar zo goed is m’n Frans niet haha

Haha dit zijn ook toevallig de 3 woorden die ik begrijp. :joy:

@Daelyss @Clarity @tomtom Oh wauw, bedankt!!

3 likes

De kleur staat wel niet op de website van pure and paint. Heb net voor je gekeken, geen “nu” te bespeuren.

1 like

Ja ik zie het net ook :frowning: zou ze niet “nu” als in: “nude” bedoelen?

1 like

Ik vind “nude” ook niet. En op de insta van p&p hebben ze de foto geplaatst maar niet vermeld welke kleur het is.

1 like

Ik heb hen een berichtje gestuurd, hopelijk krijg ik antwoord :smiley:

5 likes

Zou dit de kleur kunnen zijn? Kan er vooral veel tekst over vinden, niet de verf zelf.

6 likes

Ik denk dat het een oude kleur is want ik zie hem hier wel staan

7 likes

Heeft iemand een tip voor sanitairwinkels in de regio Den Haag / Rotterdam? Die ook wat meer afwijkende opties hebben dan grote witte tegel / zwart stalen douchewand etc?

1 like