Interieurtopic #4

Heel erg off topic maar… Eigenlijk raar dat we “spier”wit zeggen, want spieren zijn rood/roze/paarsig. Slaat eigenlijk nergens op?

8 likes

Jan Groen tegels in Bleiswijk
Maar de hele mooie dingen hebben natuurlijk wel langere bestel termijn
(bleek toen wij die er langs gingen om voor een verbouwing op hele korte termijn spullen wilden kopen)

3 likes

Verwijst naar wit kippenvlees

spierwit wegtrekken (herkomst en betekenis) | Genootschap Onze Taal)’.

5 likes

Ik vind 30 of 20 p m2 heel veel uitmaken :joy: In een heel appartement/woning is dat erg aan de prijs.

Ik schrik echt van die prijzen. Ik had iets op het oog van 27 p m2, maar dit komt alsnog op veel geld uit icm een (verplichte) ondervloer.
(En voor een koophuis zou ik het echt geen probleem vinden, maar gaan hier maar max paar jaar wonen)

1 like

Heeft iemand een idee voor kasten in de garage? We hebben nu een keukenblok en 1bovenkastje. We denken eraan om er 2 of 3 archiefkasten bij te doen. En de losse schoenenkast ook weg te doen en de schoenen dan ook in een archiefkast zodat het 1geheel is. Maar de kasten zijn tweedehands lastig te vinden (gelijken) en wat je vind is vaak toch best prijzig :sweat_smile:

Wij zijn aan het oriënteren op nieuwe raambekleding, maar nu twijfel ik ineens over de plaats van ophangen van jaloezieën.

Wij hebben vrij diepe kozijnen, en dan ook nog een stuk muur. Zoals onderstaande foto

Vorig jaar zijn we verhuisd en hebben we de jaloezieën laten hangen van de vorige bewoners.
Maar zij hebben de jaloezieën dus op het kozijn gemonteerd waardoor je dus het bovenste deel van het kozijn niet ziet.
Er is nog 1 groot team dat in tweeën gedeeld is, dus dat kozijn in het midden zie je ook niet echt.

Het hangt dus wel netjes tussen de muren, maar niet tussen de kozijnen.
Terwijl de kozijnen dus heel diep zijn.

Wat vinden jullie mooier bij het voorbeeld hierboven

• de ophangbak OP het kozijn, waardoor er ook nog ruimte tussen de jaloezie en het raam zit
  • de ophangbak IN het kozijn, en dus de hele jaloezie hang tussen de kozijnen en tegen het raam aan.

Ik twijfel ineens omdat ik niet snap dat de vorige bewoners gekozen hebben hoe het nu is…

1 like

Het raam kan niet open hè? Wij hebben aan een kant ramen die niet open kunnen, daarbij hangen de jaloezieën in het kozijn. Aan de ander kant hebben we draai/kiep-ramen en daar hangen de jaloezieën voor het kozijn (dus nog wel tussen de muren). Als je de mogelijkheid hebt zou ik ze zo dicht mogelijk op het raam hangen, dan kun je er namelijk nog iets voor zetten op de vensterbank.

3 likes

Stellingkasten? Kan je evt van die plastic bakken in zetten.

2 likes

Ah vergeten te vermelden maar ze kunnen niet open inderdaad!

Ik heb alsnog een vrij diepe vensterbank gelukkig.

5 likes

Ik ben momenteel ook heel het internet aan het afstruinen op zoek naar mooie kasten. Maar ik vind dat ze voor tweedehandse kasten echt nog veel vragen.
Ik zat net te kijken voor mezelf naar de Ivar kasten van Ikea, wellicht ook iets voor jullie?

1 like

Ja wij hebben 2 Ivar kasten in de schuur. Op elkaar, maar een paar naast elkaar kan ook en dan kun je er evt een werkbank van maken met nog een plaat er op.

2 likes

Wij hebben (brede) jaloezieën tussen de kozijnen, overgenomen van vorige eigenaar. Als we nieuwe jaloezieën zouden nemen, dan zouden we voor op de kozijnen kiezen. Montage tussen de kozijnen oogt onrustiger doordat je dan ook de verticale lijnen van kozijnen in beeld hebt bij gesloten jaloezieën.

2 likes

Ahja, goeie! Dan heb jij meerdere ramen/ kozijnen naast elkaar denk ik?

Ik zou altijd op het kozijn doen. Betere luchtcirculatie er achterlangs tegen schimmel en condens, rustiger gezicht als ie dicht is en geen grote kieren licht ernaast omdat er nog een kozijn tussen zit dan.

2 likes

@Aiden wauw ik vind dit echt heel gaaf er uitzien.
Mijn keuken valt haast uit elkaar, maar ik kan momenteel nog geen nieuwe keuken plaatsen, omdat ik het huis van ander (belangrijker) onderhoud moet voorzien, maar ik fantaseer wel alvast over een nieuwe keuken.
Zou je een foto kunnen delen van de jouwe in geheel?

1 like

Een groot raam en twee raampjes ernaast in een hoek (halve erker). En idd wat @anon86562306 zegt, voor luchtcirculatie is het ook beter.

2 likes

Ik ben bezig met een toilet make-over maar ik ben compleet inspiratieloos als het gaat om wanddecoratie. Ik kan geen keuze maken als het gaat om een poster. Behang wil ik niet, want ik heb net geverfd. Ik vind de meeste decoratie zo standaard. Iemand een idee? Ik heb wel al twee kleine spiegels voor boven de wasbak. Verder houd ik wel van contrast dus ik ben niet op zoek naar de nude, terra en beige decoratie die je nu in vrijwel elke winkel ziet.

work in progress

Toilet had antraciete tegels en de muur daarboven was wit. Nu heb ik een warme kleur op de tegels en een zandkleur op de muren.

18 likes

Ik vind indigo blauw echt een mooie combinatie met terracotta! Misschien wat decoratie in die kleur ofzo?

8 likes

Geen tips, maar wat een mooie kleur tegels :heart_eyes:

4 likes

Ik zou het combineren met een poster met neonkleuren, felgeel en felroze bijvoorbeeld

4 likes