Ohja, leuk zijn die! Heeft mijn moeder, wist niet dat het merk zo heet. Ga ik ook nog even mee knutselen, thanks!
Mijn schoonmoeder zei precies hetzelfde toen ze hoorde dat ik alle deuren en deurkozijnen boven een kleur ging geven aan de binnenzijde van de kamers (en dan dus de gangzijde een andere kleur… of naja die is gewoon zwart).
Natuurlijk is de kleur die je kiest een kwestie van smaak, maar het is echt geen kermis geworden. Op onze kamer zijn de deuren en kozijnen de kleur van het behang geworden en dat is een heel mooi geheel en vind het zelfs rustiger dan hoe het eerst was toen wij het huis kochten (druk behang, 2 deuren naast elkaar erin en dan in de muur ernaast ook deuren van een inbouwkast).
Op de kinderkamers zijn ze een andere kleur dan het behang, wel passend bij de rest. En de houten balken op die kamers hebben we dan in dezelfde kleur geschilderd (waren al geschilderd in een andere kleur). Zelfs mijn schoonmoeder, die een hele andere smaak heeft dan wij, geeft toe dat het zeker geen kermis is geworden.
Pink ground van F&B zou ik doen!! Heel leuk en mooi te combineren zonder kermis-feel.
Een kleding/kast/gordijn-roede-drager/houder?
Deurkapstok?
Dat klinkt als de manier waarop de Pax roedes van Ikea hangen. Die kun je er naar achteren uit drukken: Kledingroede, KOMPLEMENT, wit, 100 cm - IKEA
Iets meer cute is misschien om leren banden of touwen o.i.d. in de nis aan het plafond te hangen met daaraan een roede. Ligt natuurlijk aan de nis of dat er een beetje leuk uit ziet.
Een steigerbuis op maat bestellen kan ook! Je kan kiezen uit zwart, koper, chroom,… Die schuif je dan ook snel uit de houders
Ik heb precies dit gedaan met roedehouders en een roede, deze:
Goed meten (ruimte tussenin uiteraard maar ook dat je nog genoeg ruimte hebt voor een hanger + dikke winterjas) en aan de muur bevestigen, de roede een stukje afzagen zodat het op maat is en het hangt perfect ![]()
Ik ben toch voor Tylko gegaan, heel benieuwd naar het resultaat!
Laat je ‘m zien als ie er is? Ben ook wel benieuwd!
Is Ikea laminaat, Golv eikenpatroon als ik het goed heb
Ik heb tips nodig over hoe strakke lijnen verf op de muur te krijgen! Ga twee projecten doen, eentje is de studeerkamer met twee kleuren aangrenzend aan elkaar, en de ander is de babykamer met steeds witte stukken tussen de kleuren dus dat is makkelijker denk ik?
Ik las al over het tape eerst overschilderen met wit zodat die kleur onder de tape siepelt en je t daarna niet ziet. Maar hoe doe je dat dan met die twee kleuren naast elkaar? Doe ik dan eerst een groot deel van de muur roze, daar tape overheen en dan opnieuw beetje roze langs de tape en dan de terrakleur erlangs? Zit ff te puzzelen qua volgorde haha. En welk tape zouden jullie aanraden? En heeft iemand hier wel eens een rondje/halve cirkel geverfd zoals ik ga doen voor die zon? Hoe maak je die cirkel mooi en hoe tape je dat af? Of uit de losse pols? ![]()
Frogtape staat bekend om rechte lijntjes schilderen! Zelf nooit gebruikt dus pure reclamepraat is dit
Vet! En heb je hier nog een laagje wit gedaan eerst of was dat met dat frogtape niet nodig?
Ik had geen frogtape én strakke lijnen. Gewoon action tape.
1.Begin met kleur 1 en bepaal waar de scheidslijn met kleur 2 moet komen. Schilder over die scheidslijn heen. Als je 2 lagen nodig hebt (en dat heb je meestal) schilder je de 2e laag.
2.Plak dan de scheidslijn af.
3.Schilder aan de kant waar je kleur 2 wil hebben met kleur 1 een laagje over muur en tape.
Er loopt vast wat verf onder de tape door maar dat maakt niets uit want daar is de kleur hetzelfde.
Laat goed drogen.
4.Schilder de kant van kleur 2 tot over de tape. Omdat kleur 1 al is doorgeseipeld maar de ‘lekgaatjes’ gevuld heeft zal kleur 2 niet doorseipelen.
Als je een grof afgewerkte muur hebt moet je stap 3 misschien herhalen.
De mensen die aan frogtape genoeg hadden hadden misschien veel gladdere muren dan jij,
Succes!!
De fotos zien er gaaf uit. Laat je tzt de resultaten zien?
Heb gewoon gewit, laten drogen, Frogtape erover en toen geschilderd. Echt heel simpel gehouden hahaha.
Oh ja ik wil wel even m’n retestrakke schilderkunst delen:
Eerst met een laser apparaat de hoogte bepaald en afgetaped. Schilderen met de bovenste kleur, drogen, nog een laag, drogen. Tape verwijderen, opnieuw tapen voor de onderste kleur, lijn met de bovenste kleur over de tape heen, onderste kleur schilderen. Super satisfying om die tape er langzaam af te trekken.
Wel even vergeten ook bij het plafond te doen
dus iemand tips hoe ik dat ooit rechttrek? ![]()
Ik heb ooit een rondje geverfd. Eerst met potlood middels papier en een spijkertje. Daarna geverfd
Kitten!!