Interieurtopic #4

Aaahhh ik heb het gemist terwijl ik super nieuwsgierig was want i love roze (ik heb zelf mijn halve toiletruimte roze geschilderd en veel roze details). Jammer, maar snap het wel!

1 like

Wij hebben toevallig ook net ons nieuwbouwhuis opgeleverd gekregen en hebben verschillende testers eerst meegenomen en op de muur gedaan en daar pas op gekozen. Toen bleek de kleur die we al een jaar op het oog hadden toch niet de juiste en hebben we last minute pas gekozen. Nu heel blij mee :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Weet iemand waar je mooie posters/illustraties of fotos kan kopen? En dan bedoel ik geen desenio etc maar meer zoals Kiblind atelier.

1 like

Dan moeten we wel weten welke kleuren we überhaupt willen testen. En dat weten we nog niet :blush:

3 likes

Etsy en daarin kan je zoeken op stijl en techniek (zoals riso of zeefdruk).

3 likes

Heb je al nagedacht over behang?

2 likes

Ja! Maar ik wil niet de hele woonkamer gaan behangen.

1 like

Farrow & Ball heeft op insta een paar posts over kleuren voor ruimtes in verschillende windrichtingen. Ik vind de specifieke post niet meer maar hier zijn paar linkjes.

8 likes

Voor de mensen die het ikea Gladelig servies hebben, hebben jullie geen last van een soort olieachtig laagje als de borden in de vaatwasser zijn geweest?

Ik heb telkens wanneer ik de grote borden in de vaatwasser heb gehad op de onderste helft die in het rekje staat een soort olieachtige laagje erop zitten. Stickers zijn eraf, vaatwasser is verder ook niet vies, ik doe er regelmatig zo’n schoonmaakding in en de borden en ander serviesgoed zitten niet vol olie of vet ofzo als ik ze erin doe. Ze staan ook ver genoeg uit elkaar en ik heb ook al geprobeerd om er niks boven te zetten maar dat werkt ook niet. Het zijn ook echt telkens alleen die borden. Met andere borden gebeurt het niet. De kleine Gladelig borden en kommetjes hebben het ook niet. Het lijkt wel of er iets in die borden zit

2 likes

Heb je voldoende zout en glansmiddel in de vaatwasser? Dat maakt echt verschil en dat het in de pods zit is echt onzin. Als mijn vaat niet mooi uit de vaatwasser komt, is dat het eerste dat ik check. Meestal is het zout net niet op, maar wel op een laag niveau.
(ik heb overigens van dat servies alleen kleine kommen en ik herken het niet)

Ja zit allebei vol. Dat is het eerste dat ik inderdaad heb gecheckt, maar daar ligt het dus ook niet aan. Vind het echt raar. Ook omdat het alleen die borden zijn…

3 likes

Ik ga morgenmiddag ook met 8 verschillende testers terra aan de slag :sweat_smile::sweat_smile: zal me niets verbazen als t allemaal alsnog niks is

4 likes

De staaltjes op de kleurenkaart zijn best goed betrouwbaar en dat ding is gratis bij speciaalzaken en online. Zou die even meenemen dan heb je al een eerste idee vd kleur

@anon4775214 rolgordijn voor die momenten en dan in betweens voor ā€˜s avonds

1 like

Wij hebben inbetweens, maar dat kan je eigenlijk meer vergelijken met een wat dikkere vitrage. Wij hebben ook veel zon in onze woonkamer en ik heb 0 moeite met tv kijken, maar dat is mss ook afhankelijk van hoeveel spiegeling je in je tv hebt. Wij kunnen volgens mij namelijk ook zonder die gordijnen alsnog tv kijken. Ik zou persoonlijk zelf niet met dichte overgordijnen overdag tv willen kijken.

4 likes

Kun je dan niet beter een (elektrisch) zonnescherm nemen voor het televisie kijken en dan inbetweens als gordijnen? Wij hebben ook lichtdoorlatende gordijnen en veel last van de zon, dus wij willen nu ook een zonnescherm aanschaffen.

2 likes

Zonnescherm is echt een aanwinst!

2 likes

Er staan op marktplaats vaak wel een paar goeie!

3 likes

Oh wat jammer van inchyra blue, is zo’n mooie kleur. Kan je in dezelfde kleurenfamilie kijken? @pastelzwart

Ik vind Yippee Blue van Histor heel mooi

3 likes

Denim drift van Histor vind ik een hele mooie kleur, is meer blauwgrijs en niet te donker, vrienden hebben deze op een best grote wand.

6 likes