Interieurtopic #4

VT wonen?

2 likes

M’n gordijnen zijn eindelijk klaar en opgehangen! Echt enorm tevreden over het inmeten en ophangen door Kwantum. Wilde eerst iets neutraals, maar (volgens mij?) door @the.rebel.club geïnspireerd om ook voor iets oranjeachtigs/roestbruins te gaan. Is echt sfeervol geworden. Nu alleen nog wat wanddecoratie (en een nieuwe tv die niet uit het jaar 1500 komt) en dan is m’n woning eindelijk af.

Foto's

Het valt me nu door de gordijnen wel extra op dat er scheurtjes zitten in de overgang van de muur naar het plafond. Kan ik dit gewoon vullen met de meest basic acrylaatkit en dan licht opschuren, of moet ik nog ergens specifiek op letten?

50 likes

Heel mooi!

Ik geloof dat ik het gebouw herken (lijkt tenminste heeel erg op appartement waar ik gewoond heb), maar toen kon je dat geloof ik bij de verhuurder aangeven van die scheurtjes.

Edit: overigens geen antwoord op je vraag, want heb geen idee haha. Maar wel benieuwd naar het antwoord, heb dat in mijn huidige huis ook.

2 likes

Leuk haha!
Ik doe het liever zelf, want wil liever geen lui van de woningbouw over de vloer aangezien ik een aantal dingen heb gedaan die officieel niet mogen haha

2 likes

Kit hoef (kan?) je toch niet te schuren? Muurvuller kan je wel schuren. Maar zou scheurtjes tussen muur en plafond inderdaad met kit doen.

1 like

Wij hebben ze weg laten kitten door de schilder!

2 likes

Je hebt gelijk, ik was in de war met muurvuller.
Thanks beiden!,Ik ga morgen even kit halen.

Als je wil voorkomen dat er meer scheuren ontstaan kun je het best met een stanley mes alle binnenhoeken een paar mm insnijden, en daarna kitten!

4 likes

Wat een mooi kleed ook! Waar is die van?

Benuta!

https://www.benuta.nl/hoogpolig-vloerkleed-louise-creme-roze-60007369-132101.html

4 likes

A0-16-70

4 likes

Misschien dat jullie tips hebben, we zijn net namelijk vrij spontaan bij een huis gaan kijken. Het is een jaren 80 huis waar oude mensen hebben gewoond. Dus alles is donkerbruin hout, tegelvloer etc.
Precies alles wat ik lelijk vind. Weet een van jullie een insta account, blog, pinterest, whatever waar mensen zo’n soort huis hebben getransformeerd naar iets met sfeer?

(Wij hebben nu een klein, oud huisje. Met granito vloer in de gang, paneeldeuren etc)

1 like

Becky van The Sorry Girls op YouTube maakt van zo’n soort huis nu een gezellig retro paleisje. Ze heeft zelfs de lamellen omarmt haha :wink:

2 likes

Fundamakeovers voor de inspi

2 likes

Heeft iemand tips voor / ervaring met een (boeken)kast op maat maken? Heb nu Tylko geprobeerd, jouwmaatkast en Studio Henk om wat ideeën op te doen en prijzen te vergelijken, meer vergelijkingsmateriaal en ervaringen zijn welkom!

2 likes

Ohja, leuk zijn die! Heeft mijn moeder, wist niet dat het merk zo heet. Ga ik ook nog even mee knutselen, thanks!

2 likes

Mijn schoonmoeder zei precies hetzelfde toen ze hoorde dat ik alle deuren en deurkozijnen boven een kleur ging geven aan de binnenzijde van de kamers (en dan dus de gangzijde een andere kleur… of naja die is gewoon zwart).

Natuurlijk is de kleur die je kiest een kwestie van smaak, maar het is echt geen kermis geworden. Op onze kamer zijn de deuren en kozijnen de kleur van het behang geworden en dat is een heel mooi geheel en vind het zelfs rustiger dan hoe het eerst was toen wij het huis kochten (druk behang, 2 deuren naast elkaar erin en dan in de muur ernaast ook deuren van een inbouwkast).

Op de kinderkamers zijn ze een andere kleur dan het behang, wel passend bij de rest. En de houten balken op die kamers hebben we dan in dezelfde kleur geschilderd (waren al geschilderd in een andere kleur). Zelfs mijn schoonmoeder, die een hele andere smaak heeft dan wij, geeft toe dat het zeker geen kermis is geworden.

2 likes

Pink ground van F&B zou ik doen!! Heel leuk en mooi te combineren zonder kermis-feel.

1 like

Een kleding/kast/gordijn-roede-drager/houder?

5 likes

Deurkapstok?

2 likes