Haha ja, alleen die zijn duur
Oo super fijn dit! Betere zoektermen dan ik gebruikte. Heel erg bedankt
Iemand ervaring met een Stoves fornuis? @FrauHelga @Daelyss Ik zie dat jullie erover hebben gepost. Hebben jullie er inderdaad eentje en hoe bevalt het?
Wij zaten aan een Boretti te denken maar die krijgen hele slechte reviews blijkbaar. AGA Falcon past helaas niet binnen het budget.
Ja! Ik heb de Stoves Richmond s1000 ei inductie.
Ik heb hem in gebruik sinds afgelopen december geloof ik, dus nog niet superlang, maar ik ben er elke dag zó blij mee.
De ovens bakken stabiel en snel, de inductieplaten zijn prettig in gebruik, en schoonmaken is eenvoudig. Beste fornuis dat ik ooit heb gehad en ik hoop er nog jarenlang van te kunnen genieten.
Ik ben van het idee afgestapt omdat ik eigenlijk een lacanche-fornuis wilde maar dat kon ik niet betalen. En ik wilde eigenlijk niet elke dag op iets kijken wetende dat dit niet mijn droomfornuis was.
Dankjewel!
Super! Wij hebben maar 60 cm dus kunnen alleen de kleine kwijt. Ik ben erg benieuwd!
@Daelyss Ah, begrijpelijk ja. Waar heb je uiteindelijk voor gekozen?
De kleinere heb ik ook gezien, die zijn ook prachtig! Stoves komt op mij over als een heel solide, fijn en degelijk merk. En qua stijl kan je alle kanten op. Ik heb getwijfeld tussen de zwarte en crème variant, en uiteindelijk voor zwart gekozen. Dat was een goede keuze voor ons en past goed bij de rest van de keuken.
Ga je voor inductie of gas? De overgang van gas naar inductie was voor mij minder groot dan verwacht, ik was zo gewend. En qua schoonmaken vind ik inductie zoveel fijner.
Nat doekje er over en klaar.
Ik ben eigenwijs hahaha
Ga toch proberen tegels te zetten maar dan kijken of het met 3M stickers mogelijk is. Moet alleen ergens een los tegeltje vandaan zien te toveren.
Heeft iemand hier ervaring met plak/sticker tegeltjes voor in de keuken? Ik wil eigenlijk onze keuken opvrolijken, maar het is een huurwoning. Met als bijkomend voordeel dat tegeltjes makkelijker afnemen dan een stuk muur.
Je moet even de zoekfunctie gebruiken of wat teruglezen. Iemand had op mij gereageerd dat ze er ervaring mee had weet alleen even niet wie.
Ga je stickers over de tegens heen doen? Of echt tegels plakken met 3m stickers?
We hebben dan even gekeken naar falcon maar die zijn in kwaliteit enorm achteruit gegaan.
En dan werd het een zeer goede inductieplaat van Siemens met goede ovens aangevuld.
Dat laatste was mijn plan maar echt geen idee of dat werkt. Dus ik wil eerst een losse proberen.
Ik vind tegelstickers niet mooi en die hebben ze niet in de uitvoering die ik wil.
Ik zou daar echt niet aan beginnen. Kan me niet voorstellen dat het mooier wordt dan een tegelsticker. Tegelwerk voeg je normaliter om het waterdicht te krijgen. Als je ze gewoon opplakt krijg je tegels met groeven niet mooi is en waar zeker in een keuken vuil, vocht en stof in gaat zitten. Daarnaast loop je het risico dat het een paar weken goed plakt en daarna naar beneden komt zetten. Je wilt echt geen vallende tegel op een inductieplaat of aanrechtblad hebben.
Je hebt ook click n tile dat plastic tegels maakt die je op een frame kan plakken. Lijkt me qua geluid niet aangenaam, maar is misschien een optie.
Ik heb die click en tile tegels opgezocht en hoewel ik het systeem mooi vind zijn de tegels niet mijn smaak. Kan altijd even navragen welke tegels er zijn gebruikt bij de woningbouw en er misschien toch over heen tegelen in overleg. Mocht ik dan verhuizen breng ik het weer terug in originele staat.
Edit:
Oh ik keek bij de verkeerde categorie, die designer collectie is wel leuk!
Tegels leggen om ze er weer af te halen zou ik echt afraden. Je gaat het namelijk nooit meer terug kunnen brengen naar de originele staat, omdat je de tegels er af moet bikken (kans groot dat je dingen kapot maakt) en de tegellijm ook niet makkelijk van de oude tegels af te halen is en je oude tegels helemaal dof en vol krassen komen.
Ik ben op zoek naar lampen met zo’n soort vorm, weet iemand op welke zoekterm ik kan zoeken? Ik heb hem namelijk het liefst met nog wat extra ‘kapjes’ erboven op, zodat je meer lagen hebt
Ik ben opzoek naar een bar/wijn kast of trolley. Ik houd van goud en vintage en wil ruimte voor wat flessen wijn, wat flessen drank die rechtop kunnen staan en glazen.
Nu heb ik dit gezien en zo een soort vitrine zou ik dus heel vet vinden, maar ik vind niks soortgelijks. Iemand een idee?