Interieurtopic #4

Ik vind je huidige stoelen eigenlijk heel leuk haha, past helemaal in de setting vind ik.
Het is dat ik geen plek heb anders had ik ze zo van je overgekocht als je ze zou verkopen haha :sweat_smile:
Maar goed dat is niet wat je wil horen. Wil je iets met stoffen zitting? Want ik denk dat houten stoeltjes (bijv. oude schoolstoeltjes) ook leuk zijn. Of de zwarte Ikea Ingolf met grijze zitting om het kleed + de tafelpoot terug te laten komen? Alleen weet ik de kleur grijs van je kleed niet precies natuurlijk dus kan ook vloeken

5 likes

Heel mooi gedaan!!!

4 likes

Die eerste :heart_eyes:
Maar wat een gelddd

Oja die zijn idd feller, de groene optie ook leuk

3 likes

Check ook eens kave home

2 likes

@Lavender95 hahaha nou ze zitten echt super kut door die gaten overal en ik vind het zitvlak ook te laag zitten voor de hoogte van de tafel (maar komt ook door m’n eigen lengte). Ik heb die Ikea Ingolf boven aan m’n kaptafel staan en vind die ook iets te hard, liever wel iets van stof om tegenaan te zitten. Maar thanks voor de ideeĂ«n!

@Sia kave home ken ik niet, ga ik googelen!

1 like

Even in t echt bekijken dat zegt veel meer over de werkelijke kleur!

3 likes

Misschien vind je deze wat? Wel dat rijke gevoel van velours, maar iets luchtiger door de opening. Ik heb ze in het zwart en ik ben er nog steeds heel blij mee!

2 likes

ik kan deze namaak niet maar de originele van scarpa zit wel echt voor geen meter, de rug is te laag waardoor je geen steun krijgt dus die zou ik zeker proberen te testen op voorhand

3 likes

Ja dat dacht ik al wel, die stoelen met allerlei gaten zitten vaak niet zo lekker haha.

3 likes

Ja zoiets is meer mijn smaak, maar weet niet of dat ook niet te zwaar is? Heb de foto weer weggehaald ivm herkenbaarheid maar voor wie ‘m gezien heeft: kunnen zulke stoelen wel? :joy:

Voel me echt een interieur sukkel. M’n vriend zegt weleens laten we een stylist vragen maar dan denk ik nee want dat vind ik onpersoonlijk, maar ben zelf zo slecht hierin.

Tbh ik zou ook een stylist vragen, daar kan je een persoonlijk moodboard enzo aan laten zien. Is persoonlijker dan het aan een stel onbekenden te vragen op een forum :wink: en stylist klinkt misschien heel fancy maar er zijn heel veel heel laagdrempelige stylisten die ook niet enorm duur zijn. Succes met de zoektocht in ieder geval!

Ik denk dat een hele dichte stoel wel echt jammer is van de mooie open lichte ruimte, maar dat er best wat tussenwegen zijn. Blijft wel moeilijk om vanaf een foto te zien dus je zult denk ik toch een keer een stoel moeten neerzetten en zien hoe het staat, maar wat dacht je van een van deze onderste?

Denk dat de kleur ook heel erg meeweegt in hoe ‘zwaar’ een stoel oogt. Dit voorbeelden zijn toevallig bijna allemaal beige/nude exemplaren maar dat hoef je helemaal niet te kiezen, maar donker velours is wel veel zwaarder en vullender dan een licht geweven stofje zegmaar.

Maargoed ik ben ook geen interieurstylist verder dus roep ook maar wat

4 likes

Ja maar die stylist koopt dan ineens toch allemaal dingen? Of is dat alleen op tv zo :joy: hier op het forum worden er gewoon ideeën gedeeld en kan ik zelf een beetje overwegen wat leuk is, dan voelt het nog alsof ik het zelf enigszins bedacht heb

@the.rebel.club jij hebt wel altijd leuke ideeën qua interieur volgens mij hoor! Ik vind die laatste stoel heel mooi. En lichte kleuren is inderdaad beter denk ik. Thanks!

Ze geven je een lijst met meubels etc die je kunt aanschaffen, maar er zijn vast ook stylisten die voor je inkopen

3 likes

Zouden jullie kunnen meedenken? Ik heb dit raam in mijn logeer/werk kamer, met dus een diepe vensterbank en alle 3 de ramen gaan naar binnen open. Wat en hoe zouden jullie doen qua raambekleding? Het moet er goed donker kunnen worden.

4 likes

Verduisterende plisségordijnen, die je in het kozijn bevestigt (ieder raam een eigen plissé). Die kun je als je werkt goed schuiven om toch wat licht binnen te krijgen, maar verduistert denk ik voldoende om te kunnen slapen. Of als alternatief wanneer je er wat meer geld voor over hebt: lichtdoorlatende plisségordijnen icm overgordijnen.

6 likes

En zou je de overgordijnen dan van plafond tot vloer doen en dan de gehele muur? Of alleen boven het raam?

Die plissé gordijnen vind ik een goeie! Die maak je dus op het raamkozijn vast? Dan kan ik ook nog plantjes daar neerzetten enzo

1 like

Persoonlijk zou ik gordijnen altijd tot van plafond tot de grond doen en in dit geval ook de gehele muur, omdat het maar zo’n klein stukje loze ruimte is links.

De plisségordijnen kun je inderdaad of op het kozijn van het raam monteren of aan de binnenkant daarvan bevestigen. Je kunt bij in ieder geval Veneta een foto opsturen en telefonisch advies krijgen. Dan vertellen ze ook hoe je het op moet meten.

8 likes

Met overgordijnen kan je het raam niet openen en gordijnen ervoor hebben als dat je verduisterende factor zou moeten zijn

2 likes