Interieurtopic #4

Mag ik vragen hoeveel je kwijt was voor het laten vervangen van je blad?

2 likes

Hier waren meerdere enthousiast over een bepaalde eetkamer stoel, welke was dat ook alweer? Ik heb er zojuist 2 kapot gemaakt dus met spoed opzoek naar iets nieuws

1 like

Ik gok dat het om de stoelen van Profijt gaat:

1 like

Ja dat waren ze, bedankt!

Ik vind deze ook zo leuk maar het lijkt erop dat ze alleen deze blauw grijze kleur nog hebben, ik wil de beige :smiling_face_with_tear: Edit: oh ik lees nu de beschrijving pas goed, in de winkel zijn ze in meer kleuren verkrijgbaar.

3 likes

Ja in de winkel kun je een miljoen stofjes kiezen!

4 likes

Wat een goed idee! Het gaat om een koophuis, dus dit is zeker een optie! Ben ook benieuwd wat je kwijt was en welk blad je gekozen hebt?

1 like

@Hiraeth ongeveer €2000! Deed echt ontzettend pijn, maar ik kan er voorlopig echt jaren mee vooruit!

Dit was zonder kraan en met wasbak. Het is een kunststof blad geworden met een houtlook. Het houten blad wat er op zat was super mooi en paste leuk in de keuken, maar enorme gebruiksvlekken.

4 likes

Ah ja snap dat het pijn doet, maar een nieuwe keuken is zoooo duur.

Dit was dan voor het oude blad weghalen, het blad zelf en het plaatsen van het nieuwe blad?

1 like

Ja klopt! Het inmeten enzo deden zij ook. Ik moet zeggen dat de kosten vooral in de mankracht zaten, want toen hij mij een begroting liet horen over de kosten van het blad + wasbak, weet ik dat ik dacht: ow dat valt mee! Maar dat was nog niet alles dus :grimacing:

2 likes

Als je geen gekke keuken hebt qua hoeken zou je ook nog kunnen kijken naar marktplaats. Mijn ouders hebben bij zo’n gratis op te halen keuken enkel het blad gebruikt en dat in hun keuken geplaatst.

Even een heel andere vraag, maar is dat een echte Matisse? Of is het een reproductie? Ik vind hem echt heel mooi!

1 like

Nee is niet echt! Heb hem tweedehands gekocht en opnieuw laten inlijsten. Online kon ik er niet veel over vinden behalve dat het origineel ‘succession’ of ‘femmes et signes’ heet en deze prints uit de jaren ‘90 komen. Als je daar op googled zie je wel een paar sites waar ze zijn verkocht of geveild.

3 likes

Hoe leuk als iemand van dit forum een echte Matisse zou hebben hangen :grin:

16 likes

Voor mensen met katten: hoe doen jullie dat met je eetkamerstoelen? Die van ons hebben ze helemaal kapot gekrabd :frowning:. Ik zou nieuwe stoelen willen, maar daar gaan ze natuurlijk hetzelfde mee doen. Iemand nog de gouden tip?

Ik heb anti krabvellen erop. Niet zo mooi maar ik hoop dat hij zo de gewoonte afwent.
Deze plakken ook aan de buitenkant en dat vinden katten niet fijn.

Heb ze via bol.com gekocht, als linkje wil kan ik wel even zoeken

5 likes

Onze buitenkatten doen het niet, ook echt nooit

Naast de krabpaal heeft mijn kat een hocker die ze helemaal mag vernielen. Die hocker is de beste afleiding want die is gestoffeerd en lijkt dus op de bank/stoelen. Ik heb het gevoel dat dat beter werkt dan een krabpaal omdat ze juist die stof zo fijn vinden om aan te krabben. Kostte maar 20 euro dus hij mag kapot.

Heb anderhalf jaar geleden een nieuwe bank en eettafelstoelen gekocht en in het begin met die feliway spray behandeld. Ze blijft er nu redelijk vanaf en alles ziet er nog goed uit!

2 likes

Een lichtere kleur blauw? Dat geeft ook leuk contrast met de fellere accessoires. Ik heb een kamer helemaal lichtblauw en een kamer lichtgeel en het geeft echt veel kleur af ondanks dat het geen donkere kleuren zijn! Ik vind gauze (iets koeler grijsblauw) en bone china (warmere ondertoon) van little green heel tof. Je hebt daar ook lichtere en donkere tinten dus dan kan je bijvoorbeeld 3 muren een lichtere tint doen en 1 muur dezelfde kleur maar een tint donkerder (afhankelijk van het licht).

1 like

Ik denk dat groen een goede keuze is, maar ik zou dan juist voor een mooie lichtere versie groen gaan dan jouw voorbeelden! Zoiets:

farrow-ball-farrow-ball-lichen-no19

banners-ppa-groene-kleuren-4

8 likes