Interieurtopic #4

Oh niet eens aan gedacht! Ik kwam op websites waar de plakfolie €50 per rol was. Maar voor die paar euro kan ik het inderdaad prima testen :grin:

3 likes

Hornbach heeft de meeste keuzes van een reguliere bouwmarkt!

2 likes

Zooooo jammer. Prachtige barkrukken gezien, tweedehands op marktplaats. Maar de zithoogte is 80 cm en bij de hoogte van ons eiland wordt 64 cm geadviseerd (Hoogte tot bovenkant blad - 20 cm = ideale zithoogte kruk)

Ben al heel de middag aan het balen en allerlei oplossingen aan het bedenken haha :slightly_smiling_face::slightly_smiling_face::slightly_smiling_face:

2 likes

Poten afzagen? :crazy_face:

3 likes

Ja zat ik ook aan te denken maar ik denk dat je de poten nooit helemaal goed terug “bol” geschuurd krijgt

1 like

Ik weet niet hoe de poten nu zijn maar meestal hoeft dat niet. Je zaagt ze gewoon recht af en kunt er dan stoelpootdoppen onder zetten (er zijn veel verschillende) zodat ze stabiel staan en niet krassen.

2 likes

Loopt rond en bol af! Houten poten

1 like

Vanmiddag een nieuw kastje gekocht voor het beddengoed in de slaapkamer. Achter de deurtjes willen we nog zwarte stof nieten zodat het alles erin niet zichtbaar is. Helemaal blij mee zo.

Hij is van Kwantum.

70 likes

Dan nog kun je ze gewoon recht afzagen en er (eventueel ronde) doppen op zetten.
Maar als dat precies hetgeen is dat je het mooi vindt aan de krukken dan wordt het lastig ja. Een houtwerkplaats zal dat vast wel kunnen schuren maar geen idee hoe duur dat zou zijn.

1 like

En als je de poten niet van de onderkant zaagt, maar van de bovenkant? Misschien kun je een foto vragen hoe de poten vastzitten aan de zitting?

Kan natuurlijk niet bij alle constructies.

4 likes

Die kleur is inderdaad mooi, maar dat wordt allemaal een beetje flets bij elkaar. En ik vind F&B echt overpriced… Heb het gebruikt in onze slaapkamer omdat het de perfecte kleur was maar ik vond het het niet waard.

@Rozevarken Daar had ik nog niet aan gedacht, goede tip! Ik ga morgen meteen staaltjes halen.

1 like

Gamma muurverf in de kleur Emerald?

4 likes

Je kan toch gewoon andere verf laten mengen in de F&B kleur die je wil hebben? Ik heb Sigma verf in Pink Ground laten verven, ook een hele leuke kleur maar in de schaduw wel erg subtiel roze en misschien geen leuke match met je bank

5 likes

Oh ik had dus geen idee dat dat kon haha, had me een hoop frustratie kunnen schelen want vond het ook echt niet lekker werken.

3 likes

Ja dat kan gewoon! Ik heb Farrow & Ball bij de Karwei en bij de Praxis laten mengen in flexa strak op de muur verf, mijn ervaring is dat ze bij de Karwei gewoon kunnen zoeken op naam van de verf, bij de Praxis hadden ze de code nodig. Maar het kan dus wel

Super gaaf. Online staan geen foto’s van de binnenkant. Zou je hiervan een foto willen maken? Ik zoek een andere kast.

3 likes

Dit is de binnenkant! Bij onze Kwantum stond hij ook als showmodel. Het is wel echt 250 euro kwaliteit hoor haha.

15 likes

En tip voor als de lokale bouwmarkt het niet kan, ik heb op verfwinkel.nl besteld toen ik verhuisde en dat was helemaal top. Online kun je elke kleur in elk merk en variant laten mengen en de volgende dag heb je t in huis

5 likes

Ik weet niet of je koop of huur zit, maar als je huur zit is dit sowieso niet echt een tip waar je veel aan hebt denk ik, maar ik heb alleen mijn keukenblad laten vervangen! Dat kostte wel wat geld, maar veeeeeel minder dan een nieuwe keuken. De kastjes en greepjes en apparatuur was meer dan prima, alleen op het houten blad zaten lelijke vochtvlekken. Met het nieuwe blad oogt het serieus als nieuw :relaxed:

2 likes

Tranquil dawn van flexa lijkt er misschien ook wel op?