Interieurtopic #4

Wat een grappige woonkamer! Maar ook wel ingewikkeld daardoor haha. Ben ook benieuwd wat je zelf had bedacht. Lastig om te bedenken hoe je die nisjes wil benutten wel.

Mijn eerste ingeving is dit geloof ik.

De bank in het midden (en zou dan voor een bank met ronde vormen gaan, bijvoorbeeld zoiets als dit. Links in de hoek bij de muur zou ik een mooie grote boekenkast zetten met een fauteuil en leeslampje erbij. En in het kleinste nisje een ingebouwd bankje? Of is het daar te groot voor… vind dat lastig inschatten. Rechts zou ik de tafel zetten richting dat nisje en dan tegen de lange muur een mooie opbergkast, zo’n chique halflaag kabinet met een groot kunstwerk erboven en mooie boeken enzo. Je zou ook prima voor een grote rechthoekige tafel kunnen gaan en die dan dwars in de ruimte, dus in t verlengde van het kabinet te zetten.

13 likes

Aah thanks! Groot deel was inderdaad hoe ik t nu ook bedacht, blijft lastig om in te schatten allemaal voor je er woont en meubels erin staan maar dit geeft echt alweer veel inspiratie

Het eetkamer gedeelte had ik inderdaad bedacht als een lange rechthoekige tafel richting die nis maar een ronde tafel is ook wel echt heel erg leuk. Zit altijd in een tunnelvisie van rechthoekige tafel dus daar ga eens andere opties bekijken.

In de erker wilde ik een schommelstoel met een tafeltje/grote plant maar een inbouw bankje vind ik ook echt heel leuk idee. Zeker omdat ik nu bedrijven zoek die de vensterbanken kunnen herstellen in oude stijl (het huis komt uit 1906) dus mogelijk kunnen ze ook iets hiermee in die stijl. (Onder alle ramen zitten nu verwarmingen met ombouw, die gaan weg ivm vloerverwarming)

Mijn idee was nu ook hoe jij de zithoek met de bank hebt alleen ben ik bang dat ik het dan heel krap maak en twijfel ik of de tv boven de openhaard ook niet gek is. De vorm van de bank vind ik ook geweldig!! Onze bank is nu eigenlijk nog goed, maar houd ik in gedachten voor toekomst dromen want maakt de zithoek denk ik wel luchtiger.

3 likes

Heb je het al nagebouwd op floorplanner? Dan kun je al je meubels erin zetten met de juiste schaal en precies meten hoeveel loop ruimte je overhoudt aan alle kanten enzo. En ook 3D er doorheen lopen, geeft je wel een goed idee van hoe vol een ruimte wordt

5 likes

Dat kan heel goed, ik heb het kleurpalet zoals op de eerste foto van Hinkje en dat past heel goed bij elkaar ook icm met cognac of mijn geval donker houtenmeubels.

2 likes

Ja dat is mijn droomservies en er is niets te schreeuwerig voor mij hahah. Misschien dat ik het erop waag en bestel met vakantiegeld of zo.

3 likes

Misschien kan zo’n modulaire bank waar je aan 2 kanten op kan zitten nog iets zijn? Dat je aan de ene kant een zithoek rondom de haard maakt en met een hoekje een leeshoek rechtsonder?
image

27 likes

Ja goeie suggestie ook! Een van mijn vriendinnen heeft deze bank. Als je een grote kamer hebt is dit echt zooo vet.

3 likes

@the.rebel.club @Willem

Thanks! Hele goede suggesties!! Die tv bij de openhaard vond ik zelf ook al niet echt iets maar weet ook niet helemaal waar dan wel. Mogelijk zo’n tv op pootjes. De huidige bewoners hebben hem op korte muurtje tussen de keuken en deur woonkamer zitten, maar dat ziet er niet uit haha.

Die bank is echt geweldig, super gaaf idee!! Ik ga het eens allemaal uit tekenen in floorplanner

2 likes

Ik heb mijn tv vrij hoog hangen omdat ie boven een stoel hangt en dat vind ik eigenlijk juist veel lekkerder kijken. Ik zou hem dus wel boven de haard hangen.

3 likes

We hebben een ribstof bank (donkergroen) en een ribstof poef (donkerblauw). Nu wil ik voor m’n dochter een klein stoeltje kopen, voor als ze tv kijkt.

Ik dacht aan zoiets, maar deze is 100 euro en dat vind ik echt te veel geld. Een zelfde stoel in teddy is 35 euro.
Heeft iemand een tip voor iets vergelijkbaars of goedkopers? :sweat_smile:

6 likes

Ik heb een woningbouw keuken, vrij klein, en nu hebben we een magnetron maar geen plek om hem op te bergen. Past niet op het aanrecht want we hebben maar 2 ‘stukjes’ aanrecht. Ben op zoek naar een goede kast waar een magnetron in/op kan. Max 60 cm breed. Iemand een idee? :pleading_face:

1 like

Lijkt me best lastig, omdat je wel ventilatie nodig hebt, ook aan de achterkant. Is zo’n roltafel van IKEA niet een idee?

Maar je kunt ook een random kast pakken en een gat maken natuurlijk, en dan bij gebruik de deur openhouden. Moet je wel opletten dat het veel gewicht kan hebben want een magnetron is best zwaar.

Edit: ik bedenk me nu dat ik een combi in gedachten heb, misschien werkt het bij alleen een magnetron anders en zijn die minder zwaar.

2 likes

Ja ik heb dus al een trolley ergens in de keuken staan met mijn kruiden en wat pasta/rijst dingen etc, dus 2 trolleys wordt een beetje veel denk ik. En het zou ook wel fijn zijn om enigszins er wat opbergruimte bij te krijgen. Maar echt zo’n lang rechthoekig wit blok met alleen kast vind ik ook heel lelijk.

Foto’s van toen we er net in gingen;

Samenvatting

Het is nu nog wel ietsjes leuker gemaakt met posters en weet ik het wat.

Naast het fornuis aan de rechterkant hebben we dus 60 cm waar we wat mee kunnen doen.

3 likes

Kun je niet gewoon een plank boven je vaatwasser maken en daar de magnetron op zetten?

7 likes

Dan kan het raam niet meer open, die opent namelijk naar binnen!

1 like

Hij kan nog wel een eindje open dan toch? Of wil je 'm graag wagenwijd open kunnen doen

1 like

Neee hij gaat dan vrijwel niks open helaas, magnetron is 35 cm diep, dus dat raam kan dan amper open. Maar misschien kan ik wel zo’n plankje doen boven rechts naast het fornuis. Weet alleen niet of dat daar een beetje mooi is.

1 like

Maak dan gewoon een plank aan de andere kant van de keuken, op de muur boven waar nu de trolley staat?

3 likes

Tja je kunt elk kastje in de keuken neerzetten toch? Want je hebt prima 60cm naast het fornuis zeg je. Weet niet wat de afmetingen van je magnetron zijn maar zoiets als dit?

1 like

Ik neem aan dat je koelkast rechts naast het fornuis staat? Kan de magnetron daar niet bovenop? Zo hadden wij het ingericht in onze vorige huurwoning met vergelijkbare keuken.

1 like