@Monica @Ainu even nog een boekenkast om in het rijtje te plakken, de Nardo van Michele Franzina! Staat op dit moment op een gedeelde nummer 1 bij mij als Story vervanger omdat je die platen dus ook kunt draaien, vind dat wel een fijne feature om te hebben. Vind het wel minder dat de platen geen ronde hoeken hebben maar in principe maakt dat niet zo heeeeel veel uit.
Voor iedereen met KPN: vanaf nu op zender 43 HGTV, met allemaal interieur/make-over/verbouw programma’s. Ik dacht, tip ‘m hier, vast meer mensen die dit leuk vinden!
Ik ben aan het kijken naar een nieuwe keuken, deze functioneert nog prima maar is echt al oud en totaal niet mijn smaak. Heb de keukenkastjes geverfd om er nog iets van te maken maar na drie jaar hier wonen ben ik wel toe aan een keuken naar mijn eigen smaak (en na er voor te hebben gespaard).
Nu zou ik ook graag de vloer op de benedenverdieping geheel vernieuwen. Ik woon niet super groot ook niet heel klein maar heb beneden 4 verschillende vloeren en erger mezelf er behoorlijk aan. In het halletje en in de keuken liggen tegels (grijs- hal en zalmroze- keuken). Woonkamer parket, niet meer van beste kwaliteit heel dun, drie jaar geleden laten opschuren en oliën.
Ik kom er alleen niet zo goed uit wat voor vloer ik zou willen, zit te denken aan pvc. Alleen ik twijfel erg of dit voor langere tijd mooi blijft.
Ik heb een hond (middelgroot) en een kat die door de woonkamer heen rennen. Als mijn hond heeft gedronken hangt de helft van het water nog in zijn baard waardoor er veel druppels op de grond liggen (mede reden dat er vlekken in het parket zitten).
Ik vrees voor scheuren of krassen in pvc, vanwege mijn hond of door bijv het schuiven van stoelen.
Tegels ben ik geen fan van, vind ik kil overkomen in mijn huis. En dan moet je haast wel vloerverwarming nemen omdat het anders in de winter wel heel koud aanvoelt.
Iemand tips of ervaringen qua vloeren?
Ik heb niet heel veel verstand van verschillende vloeren, maar wij zijn vier jaar geleden voor PVC gegaan, o.a. met als reden dat je daar water/andere dingen op kan laten vallen zonder dat je vlekken krijgt (ik ben zelf nogal onhandig haha).
Inmiddels loopt daar ook al drie jaar een grote hond op en wij hebben geen last van krassen! We spelen ook met de bal binnen, waarbij hij over de vloer rent. Stoelen geven ook geen krassen bij ons, maar daar hebben we wel van die viltjes onder de poten geplakt.
Heb je toevallig een kleed liggen? Kijk daar eens onder…
(Onder mijn kleed is mijn lichte pvc geel/bruin verkleurd 🥹)
Ohh wat shit zeg! Zonde.
Wij hebben een groot kleed liggen, maar geen last van verkleuring eronder gelukkig.
We halen hem in de zomer wel weg, dus hij ligt er +/- 8 maanden per jaar, maar dan wel constant, dus dat zal t verschil niet maken denk ik?
Wil iemand meedenken over verfkleuren?
Ik heb een vrij kleine en donkere leefruimte op het zuidoosten. Mijn retro keuken ga ik voor een groot deel schilderen in de kleur Pigeon van Farrow and Ball, maar er blijven ook wat originele houten elementen zichtbaar. Wat voor kleuren gooi ik op de rest van de muren? Ik zit echt zonder inspiratie
Wist je al dat farrow & ball op hun site aangeraden combinaties bij kleuren zet? Even naar onderen scrollen: https://www.farrow-ball.com/paint/pigeon misschien geeft het wat inspiratie, al zijn het wel heel rustige kleuren die ze erbij hebben gedaan, ik weet niet waar je naar op zoek bent.
Mijn keuken heeft ook de kleur Pigeon. Op de muren zit Strong white van F&B maar het hangt natuurlijk ook af van je voorkeuren: neutraal, licht, knallen met kleur etc.
Ik like je post, helemaal blij. Maar ik bedenk me nu, ik heb zelf niet eens KPN. Jammer weer.
Heeft iemand hier ervaring met zelf betoncire aanbrengen in je badkamer? Onze badkamer is redelijk nieuw (6 jaar) en voorzien van tegels, maar het is zooooo saai en al die voegen worden goor. Ik wil het aanpassen zonder dat het een hele badkamerrenovatie word. Het lijkt mij wel een leuke klus om zelf te doen.
Ah ja, ik zie het! Bedankt, ook @Scandilove
Ik denk dat het met veel van die combinaties wat saaiig wordt, maar weet ook niet goed wat ik dan wel wil. Misschien wat meer richting peach, of een paarstint? Ik wil een keer out of the box gaan.
Strong white ziet er ook heel mooi uit, maar denk dat ik het te saai vind om de rest van de kamer in zo’n kleur te doen.
Combinatie met Brinjal lijkt me ook heel mooi maar dat is misschien weer wat heftig voor de hele kamer?
Hmm ja, zou wel mooi zijn met een accent van Brinjal!
Jaaa brinjal is mooi, die heb ik in de keuken op alle muren. Toen ik op pinterest daar foto’s van zag wist ik meteen dat ik 'm wilde hebben.
Ik had een mooie farrow and ball kleur uitgekozen, maar blijkbaar zijn niet alle kleuren vrij gegeven om bij gamma te mengen
Vaak bij andere bouwmarkten wel en anders denk ik dat het wel kan via verfwinkel.nl. Bij mij kon Gamma ook niet alles mengen maar heb daar alles besteld wat ik wilde.
Oh goede tip! Ik zou alleen eerst een sample willen dus dan moet ik die eerst kopen! Ik heb nu iets in dezelfde richting gekozen, maar op de muur valt het erg tegen. En ik krijg het op foto niet goed zichtbaar, dus om hier advies te vragen is ook niet handig.
Heb ondertussen al 8 verschillende testers op de muur zitten
Oeh, ben heel benieuwd! Wil je een foto delen? Ik ben bang dat een groot stuk Brinjal bij mij te donker wordt.