Interieurtopic #4

Ik vind het best wel lastig in te schatten of ik een ronde eettafel van 105 cm of 120 cm wil aanschaffen (dat zijn de maten waarvan ik nu mooie tafels heb gezien). Ik wil het even uittekenen op de vloer met tape, maar ik heb geen idee hoe veel ruimte zo’n tafel met stoelen zal gaan innemen. Ik heb trouwens wel stoelen zonder armleuning, dat maakt ook nog wel uit denk ik. Iemand hier die toevallig een rondr eettafel heeft met een van die maten en zo kan zeggen hoeveel oppervlakte dat inneemt in huis, als je het als vierkant op de vloer moest uittekenen? Dan heb ik een beetje een idee wat ik moet verwachten…

3 likes

Wij hebben nu een jaar een ronde tafel van 130 cm! We hadden helemaal precies op maat een cirkel uitgeknipt van kranten en de stoelen (ook zonder armleuningen) erbij gezet. Achteraf hadden we prima een maat groter kunnen nemen, dus het vertekend blijkbaar alsnog als je het helemaal uitmeet :smiling_face_with_tear:

1 like

Ik heb een ronde tafel van 105 centimeter (en stoelen zonder armleuning die eronder staan) Het ziet er in de ruimte niet uit als een kleine tafel vind ik, hij is voor in mijn huis de juiste maat, maar als je er aan zit met 4 personen om te eten is het qua ruimte op tafel best krap. Prima voor af en toe (ik zou zelf geen grotere tafel nemen daarvoor), maar als ik hem elke dag zo zou gebruiken zou ik wel een grotere willen.

3 likes

Ja ik!

Niet op tegels, maar had net zo goed gekund. Maakt niet heel veel verschil behalve dat je een andere primer moet gebruiken

Wat wil je weten?

2 likes

Ik heb ronde tafel van 105cm, met stoelen met armleuning, totaal komt dat op 175cm in diameter.

2 likes

Leuk! Ik ben vooral benieuwd hoe dik de laag uiteindelijk is, en of het echt goed te doen is. Blijft het ook in een douchegedeelte mooi? Ik wil alleen de wanden doen, niet de vloer.

Ik heb het niet zelf gedaan maar hier werd aangeraden om niet de doucheruimte te doen. Misschien dat het advies nu anders is maar werd een paar jaar geleden door verschillende klusbedrijven gezegd

2 likes

Ik heb een ronde tafel van 130 en dan zit je met 5 mensen echt fijn en met 6 kan ook maar wel klein beetje opgepropt als je veel op tafel hebt staan. Zou de maat vooral laten afhangen van met hoeveel mensen je fijn aan tafel wilt zitten en hoeveel ruimte je hebt. Een te kleine ronde tafel kan ook een beetje lullig ogen in een grotere ruimte.

2 likes

Ik vond zelf mijn tafel van 105cm te klein, het was wel nodig in mijn studio (kon zeker niet groter) maar ik was heel blij toen ik verhuisde en ik groter kon gaan met m’n tafel. Ik vond het met 4 man best krap, wel te doen maar toch niks voor mij.

3 likes

Heeft iemand ervaring met oplaadbare wandlampen? Zoals dit:

Kwam het tegen op instagram toevallig en wij hebben een paar muren waar dit mooi op zou staan, maar klinkt haast te mooi om waar te zijn. Die dingen zijn ook maar €30 per stuk en schijnen dan een half jaar op een batterij mee te gaan. Nou ja, ik ben sceptisch maar wel geïnteresseerd.

5 likes

De laag is echt heel dun, als je het goed doet. Echt maar een paar mm. Ik heb het ook in de douche gedaan en dat gaat heel goed, je moet alleen wel zorgen dat je het goed tot de vloer doet en niet slordig gaat werken bij de randen

2 likes

Ik heb op marktplaats voor 100 euro een mooie stoel gekocht en zag vanochtend dat het van Komfort is, een Deens merk. Waarschijnlijk ontworpen door Arne Wahl Iversen in de jaren 60 en volgens mij best een goeie koop geweest want vond online deze: Arne Wahl Iversen voor Komfort Denmark, Mid Century Danish Teak Lounge Chair, nieuwe hoes | € 1.489 | Whoppah oh en ook deze: Arne Wahl Iversen voor comfort Denemarken Fauteuil | € 480 | Whoppah

Het is precies hetzelfde model alleen mijn stoel is lichter van kleur en de kussens bij mij stoel zijn mooier maar in slechtere staat. Het hout van mijn stoel is echt in goede staat, alleen die banden aan de onderkant zijn een beetje vergaan en er moeten nieuwe kussens op maar dat lijkt mij een leuk project voor over een tijdje :smiling_face_with_three_hearts: ben er echt heel blij mee!

23 likes

Ik zag een mooie kast bij de h&m home in utrecht maar kan hem nergens op de site vinden :smiling_face_with_tear: sad

16 likes

Veel (mooie) spullen van H&M home zijn alleen in de winkel verkrijgbaar of alleen online. Heel irritant vind ik.

1 like

Ben ik weer :smiling_face_with_tear:

Ik ben opzoek naar zo’n kastje, max 100 cm breed. Mag ook iets anders moois zijn, als het maar qua breedte past.

2 likes

Ik denk dat je zo’n soort kastje wel op Marktplaats kan vinden. Misschien dat je hem dan nog in kleur naar wens moet schilderen of andere greepjes erop.

3 likes

https://www.maisonsdumonde.com/NL/nl/p/cremekleurig-dressoir-met-2-deurtjes-en-2-lades-leontine-129839.htm?cq_src=google_ads&cq_cmp=18738407902&cq_con=&cq_term=&cq_med=pla&cq_plac=&cq_net=x&cq_pos=&cq_plt=gp&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiA-62tBhDSARIsAO7twbYW3QJJ-9CzcQVG6CJImo3MoL0P34NM9V3J_qAsxuwlZc3ME_r2Z_IaArlqEALw_wcB

Je kunt ook nog zoeken op commode.

2 likes

Klopt. Ik heb zoiets zelfs gratis van marktplaats

3 likes

Niet precies een antwoord op je vraag, maar volgens mij heb je ook een lamp die dat effect nabootst, van ondergaande zon. Dat zou ook een uitkomst kunnen zijn!

Edit: https://www.coolgift.com/nl/Sunset-Lamp?gclid=Cj0KCQiAwbitBhDIARIsABfFYILC_74j-QdVQvYkLKgeazyuzHWPF2J_hIhIheJSIl2TzeBQGZ9BdREaAvHJEALw_wcB

2 likes

Ik heb F&B Slipper Satin op een deel van de muren en die geeft bij mij (raam op zuidoosten) wel een heel warme gloed, maar ik kan me voorstellen dat je deze iets te gelig vindt. Als ik de kleur google vind ik 'm soms heel grijzig overkomen, dat is ie bij mij totaal niet.

Ik heb niet echt een duidelijke foto maar hier zie je de kleur op dat uitsteeksel bij de haard:

Samenvatting

10 likes