Ik vind au lait van f&b uit hun nieuwste samenwerking een warme zonnige kleur. Op hun website lijkt het een wat groene ondertoon te hebben maar in het echt dan weer niet. Ik zou wat staaltjes laten maken en die uittesten met jouw lichtinval.
Ah moeilijk. Been there, still there.
Bij ons is het oog gevallen op Skimming Stone F&B icm. Ral 9010 op plinten en kozijnen. Keukenkastjes zijn afhankelijk van het licht grijs, roze, paars of zand en Skimming Stone is vrij neutraal en past zich aan aan omgevingslicht.
Anders is Schoolhouse White ook van F&B misschien ook wel wat.
Wij hebben ongeveer deze lelijke kleur tegels in de badkamer, samen met witte tegels, en de muren van de badkamer zijn wit geverfd. Nu wil ik heel graag de muren van de badkamer verven, maar ik weet niet echt welke kleur. De tegels hebben dus echt een felle maar fletse lelijke gele kleur. Ik zoek eigenlijk iets waardoor die gele kleur wat minder lelijk lijkt. Heeft iemand een idee?
Edit: in het echt is de kleur wel veel minder fel dan op deze foto
Skimming stone van Farrow & Ball? Die heeft mijn dochter op haar kamer en het is echt een fijne warme tint zonder dat het te geel is.
Je zou ook de tegels kunnen verven.
Ja dat is niet een optie
Vind je dat het met wit te veel afsteekt? Ik heb zo’n soort kleur geel op een oude vensterbank in de gang. En daar zijn mijn muren een heel licht soort grijs/wit met een lila ondertoon. Dat staat wel heel leuk vind ik samen en matcht ook goed met het geel. Maar ik weet niet echt of je het veel minder kan laten opvallen doordat de andere tegels ook al wit zijn. Vind je geel gewoon een lelijke kleur of vind je het vooral in combinatie met het wit lelijk? Ik vind het trouwens echt een super toffe kleur haha, maar snap als je geel stom vindt het wel heftig is. Een beige met een koele ondertoon of een lichte grijsgroene kleur zou ook wel mooi kunnen staan denk ik. Wat voor kleur zijn je badkamermeubels?
Ik vind geel en lichtblauw of geel en roze altijd mooie combi’s!
Wat zouden jullie met deze ruimte doen als je vrij spel hebt? Enige eis is een keuken (zit nu rechtsonder in de hoek) en een eettafel voor minstens 6-7 personen. Hoe zouden jullie het indelen? Ronde, ovalen, rechte tafel? Keuken langs de wand of eiland? Kan zelf niet zo goed kiezen. Ben aan de ene kant bang dat het een te grote lege ruimte wordt met de keuken tegen de wand en een eettafel aan de andere zijde, maar aan de andere kant ben ik bang dat het te vol wordt als je een grote tafel en een kookeiland bijv wil. Ben benieuwd of jullie nog interessante opstellingen hebben waar ik niet aan gedacht had!
Afmetingen:
muur rechts 6.60m
muur links vanaf einde bank 4.67m
breedte kamer 6.10m
hoekje naar bijkeuken 1m diep, 2.5m breed
Ik zou keuken met een eiland doen, en dan een eettafel linksboven, en in die hoek rechtsonder nog een leeshoekje maken met een boekenkast direkt om dat hoekje, een fijne stoel ernaast met een klein bijzettafeltje en een mooie en goede leeslamp
Kun je de deur bij de zithoek verplaatsen? Zo ja dan zou ik die naar het wandje verplaatsen die er haaks op staat. Lange keuken aan de lange wand rechts en mooie grote ronde eettafel links.
Ik vind het woongedeelte heel knus zo, zou ik zo laten!
even snelle schets niet op schaal maar ik zou zo iets doen waarbij je begint met de deur boven te verplaatsen zodat je één lange kastenwand kan maken dat deels keuken is met kookplaat en deels extra bergruimte of eventueel zelfs een bureautje. Dan kan je nog een eiland plaatsen wat je primair werkvlak is met gootsteen en/of kookplaat (al zou ik de kookplaat in de wand houden zodat je geen dampkamp moet gaan hangen die je zichtlijnen verstoren)
Afhankelijk van de ruimte kan je dan nog een tafel va,n x maat nemen, rond vind ik zelf wel altijd handiger maar dat is persoonlijk natuurlijk. Afhankelijk van formaat en positie zou je dan nog wel ruimte kunnen overhouden voor een barkast aan die muur met schilderij om het aan te kleden maar kan ik nu moeilijk zeggen.
Zoals @PrincessPeach kan je de deur naar deze ruimte ook verplaatsenn naar de keuken war misschien wel aangenamer is voor de leefruimte, die ziet er er inderdaad leuk uit zoals het hier op je plannetje staat.
Whoah die keukenwand zo lang al hoewel misschien is het meer alleen op je plattegrondje zo want je beschrijft denk ik wel wat ik zelf ook bedacht had. Keukenblok tot ergens halverwege de muur en daarna met name kastruimte. Ik dacht zelf meer aan een (half) open boekenkast i.p.v. hoge kasten die met je keuken matchen, want vind dat vaak zo kil ogen. Maar wel cool zo! Ik had zelf de keuken ook nog doorlopend in de hoek rechtsonder (deur kan niet verplaatst dus die blijft in de woonkamer), heb jij dat bewust leeg gelaten? Lijkt me zo zonde van dat hoekje wat je best goed kunt benutten; of zit daar een ander idee achter?
Ik zou die keukenwand iets inkorten en dan in dat hoekje/nisje een bankje op maat laten maken. Daar een klein (rond) tafeltje bij met een of twee extra (gekleurde) stoelen en plankjes erboven. En dan een grote rechthoekige eettafel ipv een ronde naast het bankgedeelte. Je hebt ook een kindje toch? Daar zou ik ook wel rekening mee houden qua een speelkeukentje oid.
ja dat kan je vrij invullen zoals je zelf wilt hé, ik zou er een schets van maken hoe je het zelf ziet qua indeling en dan kijken naar wat fabrikanten als poliform en molteni/dada voor wat inspiratie hoe je het zou kunnen inrichten en vormgevn zonder dat het direct als een eindeloos lange keukenwand laat lijke, zoals je zelf zegt bijvoorbeeld door integratie van je boekenkast ed. Wat ook mooi zou zijn is als je geen kasten tot te grond kan nemen maar kasten van 60 hoog die dan 30 cm van de vloer zweven en je licht onder steeks voor een mooie zichtlijn in de avond als je in de zetel zit
ik heb dat leeg gelaten inderdaad omdat ik zelf hoekkast oplossingen vaak toch onpraktisch vind en de ruimte me niet heel belangrijk leek. Anderzijds is die hoek wel ideaal om je toestellen in onder te brengen inclusief dingen als koffiezet en keukenrobot. Of je maakt er bijvoorbeeld eeen bureautje van.
Wij hebben een keuken zoals dit van 6 m en zijn er echt extreem blij mee, dus ik zou er zeker voor gaan!!
Vette ideeën, dank!!
iemand aanraders voor mooie passpiegels?
Moet het woongedeelte in de hoek linksonder? Ik had de deur daar verplaatst naar rechts en dan de keuken geplaatst op waar de bank nu staat, in een parallel opstelling. Beetje zoals @Pantalones in de tekening aangeeft maar dan beide kanten langer of naar wens natuurlijk. En dan eettafel naar dat stukje rechts zodat je woonkamer bij de openslaande deuren zit.
Tenzij het technisch gezien niet mogelijk is om dit zo in te richten.
Haha alles is mogelijk maar het is een bestaand huis en we bouwen 3 meter aan de achterkant aan. Vandaar de nieuwe ruimte en indeling, maar hou de rest van het huis het liefst zoals het is want is allemaal al duur genoeg verder een prima suggestie maar om één of andere reden hou ik er niet van als de keuken voorin het huis zit