Ik ben mijn gang aan het inrichten, maar wat is nu een goede oplossing om je (laptop)tas te zetten?
Schoenenkastje waar deze op kan staan? Of een bankje oid waar je ook op kan zitten om je schoenen aan te doen waar je m op kan zetten?
Die vloer
Nee uiteindelijk viel hij in de woonkamer te geel uit. Ik ben op aanraden van hier voor hollyhock van little greene gegaan en die is perfect.
In de bijkeuken hebben we trouwens wel nog gentle sand en daar is hij heel mooi en warm! Maar die kamer is op het noorden, het hangt dus echt zo van het licht af.
Ik heb zelf eerst mijn blauwgroene zetel en roze bank gekocht, daarna gekeken op Pinterest en zo een beetje een basis-kleurenpalet gekozen waarvan ik wilde vertrekken om een beetje een idee te hebben. Niet om heel hard aan vast te houden, maar wel om een beetje houvast te hebben dat het niet heel random wordt. Ik denk dat het helpt als een aantal kleuren terugkomen.
Ik denk dat je met accessoires en kussens/kleedjes wel al veel kunt doen, eigenlijk, als het niet 1 los ding is tenminste (of meteen 1 muur in een accentkleur schilderen ). Met de kleuren die je opnoemt zijn oranje en geel wel mooi (moet wel eerlijk zeggen dat ik niet zo goed weet wat ik me bij cognac moet voorstellen, haha, is dat wat oranje-achtig?).
(Bij deze foto’s doel ik vooral welke kleuren ze gebruiken in combinatie met de kleuren die je opnoemde, niet zozeer de manier waarop ze ze combineren.)
Ik weet niet of het hier moet of masterchef maar ik ben op zoek naar een leuk compleet servies. Liefst in een felle kleur
Er moeten platte en diepe borden bij zijn, kommen en mogelijkheid om aan te vullen met serveerschalen.
Hebben jullie tips?
Met cognac bedoel ik bijv. de eetkamerstoelen, wij hebben zoiets:
Maar misschien moet ik inderdaad beginnen met oudroze en okergeel, dat ziet er op die plaatjes wel mooi uit.
Ik vind het heel leuk!
ik vind het ottolenghi servies van serax best wel leuk maar misschien te schreeuwerig? Die lijnen van Pascale Naessens en Ann Demeulemeester zijn ook wel oke misschien.
Normaal probeer ik dit topic een klein beetje te negeren omdat ik door alle ideeën en inspiratie onrustig kan worden om van alles in mijn eigen interieur te willen veranderen. Maar nu gaan we verhuizen dus ben ik dit topic vol op door aan het scrollen en ideeën aan het opslaan haha
Ik ben bezig met de indeling van onze woonkamer en weet niet helemaal hoe ik vooral het zit/tv gedeelte moet gaan indelen. Misschien denk ik veels te moeilijk want het is een grote ruimte dus moet genoeg mogelijk zijn maar ik zie HET idee nog even niet.
De ramen zijn allemaal van het plafond tot +/- 75 cm boven de vloer. Tussen de 2 erkertjes zit een openhaard waar evt een tv boven zou passen aan de muur. In het roze heb ik even grof de nieuwe indeling van de leuken getekend.
Ik ben heel benieuwd naar jullie ideeen!
Wat een grappige woonkamer! Maar ook wel ingewikkeld daardoor haha. Ben ook benieuwd wat je zelf had bedacht. Lastig om te bedenken hoe je die nisjes wil benutten wel.
Mijn eerste ingeving is dit geloof ik.
De bank in het midden (en zou dan voor een bank met ronde vormen gaan, bijvoorbeeld zoiets als dit. Links in de hoek bij de muur zou ik een mooie grote boekenkast zetten met een fauteuil en leeslampje erbij. En in het kleinste nisje een ingebouwd bankje? Of is het daar te groot voor… vind dat lastig inschatten. Rechts zou ik de tafel zetten richting dat nisje en dan tegen de lange muur een mooie opbergkast, zo’n chique halflaag kabinet met een groot kunstwerk erboven en mooie boeken enzo. Je zou ook prima voor een grote rechthoekige tafel kunnen gaan en die dan dwars in de ruimte, dus in t verlengde van het kabinet te zetten.
Aah thanks! Groot deel was inderdaad hoe ik t nu ook bedacht, blijft lastig om in te schatten allemaal voor je er woont en meubels erin staan maar dit geeft echt alweer veel inspiratie
Het eetkamer gedeelte had ik inderdaad bedacht als een lange rechthoekige tafel richting die nis maar een ronde tafel is ook wel echt heel erg leuk. Zit altijd in een tunnelvisie van rechthoekige tafel dus daar ga eens andere opties bekijken.
In de erker wilde ik een schommelstoel met een tafeltje/grote plant maar een inbouw bankje vind ik ook echt heel leuk idee. Zeker omdat ik nu bedrijven zoek die de vensterbanken kunnen herstellen in oude stijl (het huis komt uit 1906) dus mogelijk kunnen ze ook iets hiermee in die stijl. (Onder alle ramen zitten nu verwarmingen met ombouw, die gaan weg ivm vloerverwarming)
Mijn idee was nu ook hoe jij de zithoek met de bank hebt alleen ben ik bang dat ik het dan heel krap maak en twijfel ik of de tv boven de openhaard ook niet gek is. De vorm van de bank vind ik ook geweldig!! Onze bank is nu eigenlijk nog goed, maar houd ik in gedachten voor toekomst dromen want maakt de zithoek denk ik wel luchtiger.
Heb je het al nagebouwd op floorplanner? Dan kun je al je meubels erin zetten met de juiste schaal en precies meten hoeveel loop ruimte je overhoudt aan alle kanten enzo. En ook 3D er doorheen lopen, geeft je wel een goed idee van hoe vol een ruimte wordt
Dat kan heel goed, ik heb het kleurpalet zoals op de eerste foto van Hinkje en dat past heel goed bij elkaar ook icm met cognac of mijn geval donker houtenmeubels.
Ja dat is mijn droomservies en er is niets te schreeuwerig voor mij hahah. Misschien dat ik het erop waag en bestel met vakantiegeld of zo.
Misschien kan zo’n modulaire bank waar je aan 2 kanten op kan zitten nog iets zijn? Dat je aan de ene kant een zithoek rondom de haard maakt en met een hoekje een leeshoek rechtsonder?
Ja goeie suggestie ook! Een van mijn vriendinnen heeft deze bank. Als je een grote kamer hebt is dit echt zooo vet.
Thanks! Hele goede suggesties!! Die tv bij de openhaard vond ik zelf ook al niet echt iets maar weet ook niet helemaal waar dan wel. Mogelijk zo’n tv op pootjes. De huidige bewoners hebben hem op korte muurtje tussen de keuken en deur woonkamer zitten, maar dat ziet er niet uit haha.
Die bank is echt geweldig, super gaaf idee!! Ik ga het eens allemaal uit tekenen in floorplanner
Ik heb mijn tv vrij hoog hangen omdat ie boven een stoel hangt en dat vind ik eigenlijk juist veel lekkerder kijken. Ik zou hem dus wel boven de haard hangen.
We hebben een ribstof bank (donkergroen) en een ribstof poef (donkerblauw). Nu wil ik voor m’n dochter een klein stoeltje kopen, voor als ze tv kijkt.
Ik dacht aan zoiets, maar deze is 100 euro en dat vind ik echt te veel geld. Een zelfde stoel in teddy is 35 euro.
Heeft iemand een tip voor iets vergelijkbaars of goedkopers?