Interieurtopic #4

Hahaha dat herken ik, komt bij mij doordat heel veel rijtjeshuizen dat hebben en dat voelt zo 13 in een dozijn.

3 likes

Ik heb nieuwe stoelen. En ik moet er nog wat aan wennen :sweat_smile:. Ik hou van kleur in een interieur, maar het is toch lastig om veel kleur te hebben, dat toch wat bij elkaar past en tegelijk spannend blijft ofzo. Ik ben wat bang dat het op een bepaald moment te geforceerd of te druk wordt. Maar voor nu wel tevreden, denk ik. Ik ben benieuwd hoe het er morgen in daglicht uitziet :smile:.

79 likes

Wat een gezelligerds! Heel leuk hoor :biggrin:

6 likes

Helemaal niet te druk, vind het super leuk!

3 likes

Sorry ik ben helemaal je fijne, uitgebreide reactie vergeten! Ik vind geel heel erg mooi juist, een van mn favoriete kleuren, dus dat is zeker niet het probleem. Het probleem is echt deze specifieke kleur geel, het is gewoon flets, bijna vaalgeel en zeker niet een warme kleur geel die een beetje naar oker neigt ofzo. Al het wit er omheen maakt ook nog dat het fletse/vale nog meer benadrukt wordt denk ik, dus ik zoek vooral iets waardoor dat geel wat frisser lijkt. Ik zal zelf te denken aan olijfgroen, of juist een beetje een terracottatint ofzo maar ja ik weet het gewoon niet echt. Misschien is het wel een verloren zaak en moet ik wachten tot het van ellende uit elkaar valt en we een nieuwe badkamer moeten :stuck_out_tongue:

Heel mooi! De kleuren in jouw kamer complimenteren elkaar goed vind ik. Zeker niet te druk (naar mijn smaak dan he), als je er uiteindelijk niet aan went of het toch te druk vindt kan je misschien andere placemats op tafel leggen?

3 likes

Heel mooi! Mag ik vragen van waar ze komen? Ik zoek ook zoiets in die aard!

3 likes

Van La Redoute. Het zijn deze: https://www.laredoute.be/nl/ppdp/prod-350152815.aspx , maar ik vind ze iets meer naar oker gaan dan op de foto’s daar lijkt.

Dank je wel voor alle complimenten :smile:.

@Mgg : ja, ik denk dat het vooral het idee is dat een roze bank, een groenblauwe zetel en gele stoelen wat veel is samen. Niet echt 1 felgekleurd meubelstuk en de rest neutraler :laughing:. Maar ik vind het toch wel leuk samen. Hiervoor had ik witte stoelen uit plastiek met zwarte poten (die waren tijdelijk), dus dat is wel een verschil.

3 likes

Ik vind het ook heel mooi! En dit is toch allemaal niet zo felgekleurd? Als het nou fuchsia en koningsblauw was geweest was het wel heel fel allemaal, maar nu het geel nog het meeste, het roze is juist heel muted, en het blauw donker.

2 likes

Het blauw is wel wat feller in het echt/daglicht:

En ja, zo extreem is het ook niet, maar in mijn omgeving wordt er vooral voor neutralere kleuren gegaan. Vorige eigenaar hier had alles met veel grijs ingericht.

17 likes

Oh, heel gave kleur zo! En toch juist leuk om iets te hebben dat niet iedereen heeft :smiley: Ik vind het er iig heel leuk uitzien allemaal, ook op je vorige foto, tenminste geen dertien in een dozijn VT-wonen huis :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Leuk! Absoluut niet teveel kleur, had zelf de muur ook nog een kleurtje gegeven haha.

7 likes

Ja, ik heb hier nog nergens geschilderd, omdat dat nog niet in het budget past. Ik moet wat dingen renoveren en ik ben naar hier verhuisd zonder iets van meubels, dus dat heeft voorlopig prioriteit :smile:. De muren zijn nog heel kaal, maar dat komt (ooit) nog.

4 likes

Oh op mijn scherm leek je muur lichtblauw maar zie nu dat dat niet zo is! Lijkt me wel cool bij je gele stoelen :grin:

2 likes

Ben wel benieuwd of je uiteindelijk voor deze kleur bent gegaan?

1 like

Heel leuk! In ons huis hebben we veel in lichtgrijs, zwart, hout, cognac en legergroen (dit klinkt zo echt niet mooi maar qua combi maar is het op zich wel haha). Maar ik wil wel eigenlijk graag wat meer kleur in ons interieur maar ik weet gewoon niet zo goed waar of hoe te beginnen. Ik dacht eerst met accessoires maar als ik nu ineens dingen in geel, felblauw, roze, oranje etc. ga kopen dan voelt het zo misplaatst binnen de rest van ons interieur.

Vindt bijv het interieur van Leonie ter Veld heel leuk, zeker qua accessoires, maar zie gewoon echt niet hoe ik dat kan introduceren in ons huidige interieur.

3 likes

Mijn mintgroene muur gaat plaatsmaken voor een saaie beige kleur :stuck_out_tongue: Ik heb altijd in al mijn huizen en kamers een mintgroene kleur op mijn muren gehad, maar hier in de woonkamer pakte het heel kil uit helaas. Het voelt soms net een ijssalon. Dus nu hoop ik dat ik het wat warmer en rustigee kan maken met 1 van deze kleuren. Normaal gesproken vind ik een kleur kiezen niet moeilijk, maar nu wel pff…

14 likes

Die bruine tintjes links zijn mooi vind ik!

2 likes

Ja vind ik ook! De middelste had ik gekregen van een buurvrouw die toevallig ook aan het verven was, maar die vind ik allemaal te grijs.het wordt nu beetje te donker om goed een keuze te maken, maar ik twijfel tussen de bovenste 2 aan de linkerkant. Dat is sandy beach en gentle sand van Flexa.

1 like

Het was natuurlijk veel meer werk dan we dachten maar onze keukenvloer zit er in! Nu de keuken nog, daar gaan we morgen aan beginnen.

Ben echt super blij met het resultaat!

(@Bunnyslippers)
Foto weg

128 likes