Interieurtopic #4

True, ik denk dat dit een beetje een frustratie van mij is omdat mijn vriend ook altijd vraagt ‘nemen jullie de oude mee, en moeten we daar voor betalen’, terwijl ik heb al 100 keer uitgelegd heb dat je daar al voor betaald. Sorry, ik ben soms een beetje een Gerda.

1 like

Ons huis is deels verbouwd terwijl we op vakantie waren. Het is nog niet klaar en we moeten zelf nog aantal dingen doen (zoals kozijnen schilderen enzo).
Maar een van de dingen waar ik heel blij mee ben is dat er nu een muur is geplaatst om de trap heen (eerst stond de trap gewoon in de woonkamer).
Zo blij met het nieuwe oude raam en de deur.
Meteen ook een tip voor wie op zoek is naar oude deuren en ramen:Restoric in uithoorn een meeeeega loods vol met alle soorten deuren en ramen die je kan voorstellen. Heel erg leuk om rond te neuzen en ook echt goed geprijsd! (Nieuwe deuren met glas zijn echt duuuuur)

En vandaag is het keukenblad geplaatst, ook heel erg blij mee (composiet) :grin:
Mocht je op zoek zijn naar een keukenblad, dan kan ik deze zaak echt aanraden. Goede communicatie, en na het inmeten op afgelopen vrijdag konden ze dus al vandaag het blad komen leveren :ok_hand:

16 likes

Ik kwam net een advertentie van sostrene grene tegen en moest direct aan jouw post denken. Is deze plantenbak wat voor je?

https://sostrenegrene.com/nl/producten/wonen/plantentafel-p-1924a38

3 likes

Ik ga morgen lak kopen voor de hoge plinten, en uiteindelijk ook de deurposten (maar die zijn nu ws nog niet haalbaar).

Dit wordt de kleur van de vloer. Het behang is wit. Ik wil ook witte plinten.
Maar welke ondertoon zouden jullie doen? Ik ben helemaal in een blauw ondertoon fase. Maar voordat ik alles in die kleur heb geverfd dacht ik ik vraag even anderen om advies.

4 likes

Misschien vind je mijn advies niets, negeer het dan gerust. Maar bij zo’n warme vloer (mooi!) zou ik op de plinten niet een wit met een blauwe ondertoon doen. Sowieso niet iets heel erg koels. Bedenk, de plinten zitten op een plek waar moeilijk licht valt, dus koel wordt snel viezig, grauwer. Niet dat frisse wat het kan hebben als er juist zon op valt. Ik zou dus kiezen voor een wit met een iets warmere ondertoon, een grijsgroene of taupe ondertoon. (Ik snap dat je niet te warm wil). Om een voorbeeld te geven in Farrow & Ball kleuren: bijvoorbeeld Wevet of Au Lait.

7 likes

Dankje superfijn! We hebben inderdaad niet zoveel lichtinval want gekke raampjes. Wat een mooie kleuren, dit moet wel werken.
Ik twijfel door je bericht nu ook over de woonkamer. Daar zit nu behang op de muur en daar gaan we overheen verven. Het idee is om over 8 jaar de hele benedenverdieping te renoveren dus we gaan echt alleen de muren en de keukenkastjes doen.
De vloer in de woonkamer is wel lichter, en het is op het zuiden met veel ramen. En dan de bovenste ramen zijn geelgroen. Het is best veel muur.
Ik zal even kijken of ik straks een foto kan maken maar op dit moment is alles afgeplakt want ze komen zo het plafond isoleren.

4 likes

De tegels zijn inmiddels ook gedaan, ik vind het meteen super gezellig staan :smiling_face: (wel jammer, nog 12 weken wachten op de frontjes, dus duurt nog even voor het helemaal af is :smiling_face_with_tear: )

51 likes

Wie wil er meedenken met mijn keuken issue?
Wij hebben een keuken in ons huis die we niet zelf hebben uitgekozen, hij is hooguit 5 jaar oud, dus nog in prima staat. Maar ik vind het een vrij kille bedoening: hoogglans wit, greeploos, donkergrijs blad, en lichtgrijze tegels op de vloer.
Ik zou zelf het liefst gaan voor een tegelwand in een soort terra kleur, maar mijn vriend geeft een veto op die kleur omdat die kleur ook al in de woonkamer is (de keuken is niet in 1 gelijke ruimte met de woonkamer maar meer in een soort uitbouw)

Dit is de vibe een beetje:

image

Er is geen plek voor planken oid… Wat zouden jullie veranderen om er toch wat minder tandarts feeling aan te geven?
Wrappen heb ik over nagedacht, maar ben bang omdat het greeploos is dat de deurtjes op die plek van openen snel beschadigen… Dat zien we nu al bij de vriezer bv…

1 like

Heb even op Pinterest gekeken (gezocht op witte keuken)

Ik vind deze allebei wel mooi! En die groene kun je met houten details ook wat meer aankleden

8 likes

Ik heb mijn hoogglans witte keuken zelf geschilderd, echt een wereld van verschil! Dat kun je ook wat makkelijker bijwerken als het nodig is.

2 likes

Dat tandarts gevoel heb ik nu ook een klein beetje in mijn eigen witte, strakke keuken. Wij zitten er aan te denken om de muur achter de keukenkastjes een warme kleur te geven. Ook hebben wij handgevormde tegeltjes als achterwand. Dat zorgt er ook wel voor dat het geheel minder strak is.

3 likes

Ik denk dat neutrale tegels op de wand of een neutrale maar warme kleur ook al wat van het kille weghalen.
En ik zei het pas hier ook al. Wij hebben de frontjes laten vervangen voor nieuwe. Wij gingen van hoogglans wit naar een warme zand/taupe kleur.

Ook greeploos? Slijt dat niet snel? En heb je een primer gebruikt denk ik?
Thanks voor de tip, het lijkt me alleen een vrij intens karwei…

1 like

Ja sowieso tegels toevoegen maakt het minder strak ja. Alleen ben ik bang dat wit op wit dan weer té wit wordt… En ik ben dan gewoon niet uit over de kleur die erbij moet.

@Pampas ik zou ook het liefst dat witte overal weghebben inderdaad, waar moet ik aan denken qua kosten als je dat doet?

@Takkie Ja de bovenste vind ik heel mooi en warm, maar alles met ook maar zo’n rozige ondertoon wil mijn vriend echt niet helaas, en bij je groene foto, daar is de vloer van hout, en dat toont alweer een stuk warmer dan alleen maar alles grijs eromheen. In mijn keuken maakt dat denk ik niet echt heel warm.
Misschien maar even een ritje naar de bouwmarkt voor kleurstaaltjes…

Welke kleuren heb je verder in huis?

Ik vind het ook super lastig hoor om een kleur te kiezen, anders had ik het al lang gedaan haha.

Accentkleur in de woonkamer is oudroze/terra, en verder taupe/beige en veel hout.

1 like

Je zou kunnen overwegen de achterwand in een warmere kleur te verven en het keukenblad te vervangen door bijvoorbeeld hout. Dat maakt het wat minder tandarts.

4 likes

Ja idd je kan ook je keukenblad laten wrappen! Geeft echt een andere sfeer en idd de achterwand aanpakken

4 likes

Misschien bakery brown van flexa, is een camelachtige kleur, niet heel donker wel warm maar zou sowieso eerst wat kleurtesters halen want kleuren kunnen op de ene muur totaal anders lijken dan op de andere

2 likes

Wij gaan binnenkort ons toilet renoveren. Vandaag mooie terracotta tegels uitgezocht. Ik ben nu op zoek naar een mooie waskom als fonteintje. Heeft iemand aan tip voor een mooie waskom? Het liefst in een mediterraanse stijl!

1 like