Interieurtopic #4

Hier staat nog wat meer info; https://www.reddit.com/r/Klussers/comments/17njxzq/nieuwe_vaatwasser/

Verschillende fabrikanten dus, maar daar kunnen ze je bij Ikea vast ook wat over vertellen. Overigens ook goede ervaringen met coolblue. Zij kwamen toen m’n nieuwe wasmachine brengen en installeren, oude mee terug etc. Heel fijn!

2 likes

Wij hadden in onze vorige keuken de Whirlpool versie en dat vond ik niet per se een aanrader.

Edit: al ben ik mss wat streng want die was uit 2005 en heeft het wel gewoon gedaan tot vorig jaar. Alleen werd de werking wel echt minder, maar logisch ook. Maar hij heeft het nooit zo goed gedaan als onze Siemens nu.

1 like

Dan heeft hij dus 18 jaar gewerkt. Lijkt mij een aanrader

8 likes

Ja, dat bedacht ik me dus na het typen haha. Ik vond alleen dat je echt veel moest voorspoelen wou het echt schoon worden en dat gaat dan voor mij het nut van een vaatwasser voorbij. Maar iig duurzame kwaliteit wel.

1 like

Ahh, maar ging toch lang mee dus. Kan beter maar kan ook veel slechter :stuck_out_tongue_winking_eye: Wij hadden in onze keuken alles van whirlpool (niet via ikea) en vond dat allemaal prima, behalve de oven die ging heel vaak stuk. Maar ja je kan eens pech hebben. Merk nu met Siemens vaatwasser geen verschil in hoe goed het schoon wordt (ben verhuisd niet het apparaat vervangen).

1 like

Ja de oven had ook kuren idd. Deed het alleen op de heteluchtstand, bij de andere vlogen stoppen eruit haha. En hij was altijd 10 graden kouder dan aangegeven. Maar dat kon ook aan de belabberde installatieskills van de vorige bewoner hebben gelegen.

Bij ons is die echt wel vijf keer gerepareerd in drie jaar. Hebben toen echt een airfryer als vervanger van de kut oven gekocht haha

Bij ons niet qua standen, maar de beveiliging ging steeds kapot ofzo, hij werd dan te heet en brandde alles door. Als ie niet kapot was deed ie het prima haha

2 likes

Poe! Even teruggezocht maar mijn bestelling was alweer in 2017. Toen betaalde ik niks extra’s en stond er in de mail: Wij pakken hem uit en sluiten hem voor je aan. Al is een inbouwvaatwasser installeren ook wel weer meer werk…

Toevallig las ik vandaag dit: https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1ang1go/klanten_verwonderen_als_bezorger/

Dus, voor die 150 euro brengen ze blijkbaar ook je oud papier weg I guess?

3 likes

Hebben jullie een elektroworld in de buurt? Wij hebben daar al een paar keer apparatuur gekocht en voor ca. €50,- werd alles aangesloten en oude apparatuur eruit gehaald en meegenomen. En ze zijn volgens mij niet duurder dan Coolblue.

1 like

dit is wel iets dat je best bij iedere oven in de gaten houdt, ze zijn vaak niet correct als je er zo een thermometer in hangt

2 likes

Ja zo kwam ik er ook achter, bakken was daarna een stuk beter. Gelukkig met de nieuwe geen last van.

1 like

Om deze reden hebben wij dus onze laatste witgoed aankoop bij een lokale ondernemer gekocht, die óók het karton weg bracht en zelfs het oude apparaat. De prijs van het product lag maar een 10tje hoger dan bij coolblue. Ik vind het ook echt een bizarre prijs.

4 likes

Ik heb een nieuw bed nodig maar ik vind bijna alles wat ik tegenkom lelijk. Ik wil iets simpels zonder groot hoofdbord en het liefst gewoon op 4 poten ipv dat het afgedekt is zoals een boxspring of met lades eronder oid. Heeft er iemand een tip?

Deze van Emma vind ik mooi, maar overal is de levertijd 2+ weken en ik ben net verhuisd en heb mijn oude bed weggegooid dus vind dat een beetje lang om op een matras op de grond te slapen…

houtkleur vind ik ook mooi, zoiets als dit bijv maar deze is het toch net niet

2 likes

Auping Auronde of Essential?

Simpel, op poten, zonder (of met hoofdbord) en in meerde kleuren (en maten) leverbaar.

3 likes

Bij Goossens wonen heb je ook wel mooie bedombouwen van massief hout

4 likes

Wat je in de tussentijd ook kan doen is al een lattenbodem kopen en op pootjes zetten. Dit is wat door een lokale beddenwinkel werd aangeraden. Bij die winkel heb ik een nieuwe geschikte lattenbodem gekocht en een nieuw matras. En die kwamen ze 2 dagen later al installeren op pootjes zodat het al een functioneel bed is. Zo had ik rustig de tijd om een geschikt bedkader te vinden, wat vaak langere levertijden heeft.

2 likes

Ik vind het altijd zo raar dat mensen het wegbrengen van het oude apparaat als service zien. Je betaald verwijderingsbijdrage, ze zijn simpelweg verplicht je oude apparaat gratis mee te nemen.

@grace dat is voor een inbouw, dat is altijd moeilijker dan vrijstaand. Vrijstaand is 25 euro.

6 likes

Als je je daar niet bewust van bent is dat toch niet raar? Ik wist dit niet, zag het inderdaad als een service. Maar nu weet ik het.
Sorry dat je mij en anderen raar vindt :smiling_face_with_tear:

3 likes

@Zeester Ja auping auronde wilde ik ook tippen! Hebben wij ook en bevalt heel goed. Is ook vaak goed via marktplaats te kopen. Ik wil juist een ander bed omdat ik het hoofdbord mis :stuck_out_tongue:

2 likes