Interieurtopic #4

Ik heb de tv in een oude kast zoals dit

Gat in de achterkant geboord voor de kabels en wel ff opletten dat de deurtjes wijd genoeg open gaan. Ik weet alleen niet of je een hele grote tv hebt want dan wordt het wel lastiger…

3 likes

Ik had dit laatst opgeslagen omdat ik het een leuke oplossing vond:

19 likes

Ik krijg echt ontzettende refo vibes bij tvs verstopt in kasten. :sweat_smile:

26 likes

Dit vind ik echt geweldig! Ga dit even onthouden.

2 likes

Mijn tv is niet heel groot, dus dat zou wel passen. Maar dan kijk je wel steeds tegen de spullen in de kast aan. Vind je dat niet storend?

@C3PO Dat lijkt een beetje op het eerste plaatje dat ik linkte. Dat vind ik niet zo mooi, omdat het dan ver naar voren steekt vanaf de zijkant gezien. En het is een hurwoning dus dan komen de draden onder het ‘schilderij’ uit, dat ziet er ook een beetje gek uit denk ik…

1 like

Ik vind dat wel meevallen, maar ik kijk eigenlijk alleen met mn partner tv, nooit echt met andere mensen die op bezoek zijn ofzo. Dan zou ik het wel iets vervelender vinden. Maar er zitten allemaal spelletjes in dus dat is op zich ook wel leuk om te zien

1 like

Ik zag laatst op een insta een reels waarbij iemand zijn gordijnen gewoon over de tv had hangen. Ik vond het geniaal! moet je tv wel op een plek bij het raam hangen anders word het een heel random gordijn. Maar als dat zo is, kan je dus gewoon je gordijn rail doortrekken en een extra gordijn ophangen die je, wanneer je niet tv kijkt, dicht hebt.

Edit: ik heb het terug gevonden!!

14 likes

Er bestaan toch ook nog van die schildersezels waar je een tv op kan zetten? Dan kan je kiezen tussen artsy of refo.

1 like

Ah ja, spelletjes in die kast opbergen is een goede! Daar moest ik nog iets voor bedenken dus deze combi is eigenlijk wel heel slim. Thanks!

@Gatenplant Dat is ook geniaal! Ik bedacht me alleen: waar laat je dan het kastje waar je met je afstandsbediening op moet richten om van zender te wisselen? Rechtop tegen de muur zal hij het signaal niet pakken en plat is hij te groot om achter het gordijn te verstoppen denk ik. Maar dit is wel echt zo’n idee wat ik nog niet bedacht had :raised_hands:

@Alicent Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar een tv op een schildersezel blijft een zichtbare tv (en dus lelijk) dus dan kies ik toch voor een kast of gordijn.

4 likes

Je bedoelt @Alicent maar volgens mij is die ezel ook specifiek voor the frame!

Oeps sorry haha, aangepast! En the frame heb ik dus niet :sweat_smile:

1 like

Ik kan maar geen mooi tv-meubel vinden. Ik vind de Ikea BESTA tot nu toe het mooist, maar de kwaliteit erg gammel. Daarnaast heb je bovenaan een kier als je er twee naast elkaar zet. Heeft iemand ervaring met het laten maken van een meubel door een meubelmaker?

Ik heb met beide ervaring. Door een meubelmaker iets laten maken is prachtig en voor eeuwig dus als je het geld (ervoor over) hebt, doen!

Besta hebben we ook. Al meer dan 10 jaar en ziet er nog top uit. Nu moet ik wel zeggen dat over het algemeen bij Ikea wel een soort kwaliteits inflatie gaande is. Of dat ook voor besta zo is durf ik niet te zeggen. Overigens is die kier simpel op te lossen door de bijbehorende glasplaat te kopen. Dan zie je er niks meer van. Tussenoplossing is een mooie topplank laten maken door een meubelmaker.

Ik ben dit weekend verhuisd naar mijn vriend (yay!) maar er moeten nog heel wat hoekjes ingericht worden. Misschien vinden jullie het leuk om mee te denken!

We hebben een keuken aan 1 wand, de wand tegenover willen we een klein kastje om het koffiezetapparaat, de airfryer en de combi magnetron op te zetten. We hebben geen ruimte op het aanrecht of in de kastjes, dus een kastje waar dit allemaal op kan zou heel erg fijn zijn. Er hoeven geen deurtjes voor, maar de zoektocht voor een kastje dat diep genoeg is (40-50 cm diep) en past in het interieur is best lastig. Ik vond deze bij Jysk maar deze is niet diep genoeg, qua stijl zou ik zoiets wel mooi vinden. Deze van IKEA vind ik dan weer iets te garage-achtig. Ik zoek dus een middenweg :pray:t3: Mochten jullie iets weten, let me know!

3 likes

Ik hoef je natuurlijk niks te vertellen over ikea haha maar misschien iets van de ENHET-lijn?

2 likes

Mijn ouders hebben de tv achter een gordijn en die hebben voor het gordijn weer een kastje staan waar ze dat soort elektronica in/op hebben staan.

2 likes

IKEA PLATSA?

Of Hay Woody? Maar dat is wel duurder. En ook wel iets andere stijl xD

3 likes

Tof! Die van Hay vind ik heeel mooi, maar ik denk dat de belastbaarheid van de plank best laag is.

Naar beide IKEA opties ga ik nog even kijken, ik denk dat PLATSA sowieso het meest in de buurt komt qua maten. Ik vind die blauwe natuurlijk heel vet maar ik weet nu al dat ik m’n vriend niet zo ver ga krijgen :rofl: Dank voor het meedenken allebei!! 🫶🏼 @Lavender95

3 likes

:eyes: You sure?

2 likes

Hahaha van z’n oude spullen dan, nieuwe spullen zullen nog wel even door de commissie heen moeten :rofl: