Ik kan niet zonder m’n spiegelkast! Maar dan zijn wij allebei ook wel ijdeltuiten met veel haar spullen, skincare en bewaren we daar ook alle zonnebrand/medicatie/pleisters/pincetten enzo.
Ik vind het zonder spiegelkast altijd mooier maar het is wel afhankelijk van hoeveel opbergruimte je hebt in de badkamer. In mijn eigen badkamer heb ik wel een spiegelkast opgehangen, niet omdat ik het mooi vond maar puur omdat ik anders opbergruimte miste.
Wij hebben een spiegelkast. Er past bij ons wel echt onwijs veel in maar vind het wel oprecht heel lelijk. Wij hebben dit in de bestaande badkamer laten plaatsen ivm te weinig opbergruimte. Maar zou het zelf niet snel in een volgende badkamer terugnemen. Dus mijn advies, als je ruimte zat hebt voor alle spullen neem een normale spiegel.
Ik kon ook nergens een spiegelkast vinden die ik mooi vind. Dus ik ben uiteindelijk gegaan voor een mooie spiegel + een leuk hangkastje naast die spiegel.
Ik heb trouwens wel een breed badkamermeubel maar met een enkele wastafel en aan andere deel van het meubel gewoon het blad. En dan de spiegel boven de kant met wastafel gehangen.
Ik heb ook een spiegelkast, heb een kleine badkamer en anders weinig opbergruimte. Staat gewoon netjes en niet goedkoop. Vind ik een andere spiegel mooier, sure, maar ik vind niks lelijker dan een rommelige badkamer of dat ik spullen die ik daar nodig heb telkens elders moet pakken.
Ik heb bijv ook in die kast een stopcontact zodat je tandenborstels en scheerapparaten etc uit het zicht kan opladen.
Ons badkamer meubel heeft twee lades, in de onderste la zitten schoonmaakspullen en drie handdoeken en washandjes. De hele bovenste la is voor voorraad, skincare, baardspullen, deo etc. En hij is nog lang niet vol.
Het enige wat op het meubel staat is een zeeppomp en een tandenborstelhouder. Ik vind dat zelf niet rommelig.
De rest van de handdoeken ligt in de kledingkast in onze slaapkamer.
In lades past echt heel veel hoor! Zeker in dat grote meubel van jouw voorbeeldjes. Ons meubel is veel kleiner. Zou even bedenken wat er allemaal in moet passen voordat je een kast uitkiest die je wellicht niet nodig hebt en ook nog lelijk vindt.
Geen spiegelkast. Als je nou opbergruimte mist kun je m altijd nog kopen. Ik heb alleen twee lades en dat is echt prima voor een gezin van 5. In de onderste lade voorraad, in de bovenste lade alles wat we dagelijks gebruiken. Handdoeken bewaar ik niet in de badkamer
Zou trouwens wel als je voor een losse spiegel gaat, misschien ook overwegen om zo een vergrotende spiegel etc erbij te nemen met licht voor dichtbij. Voordeel van de spiegelkast is nl ook dat de spiegel dichterbij zit, dus dat vind ik voor m’n huid even dichtbij bekijken, epileren of make-up (doe ik soms in de badkamer soms andere kamer) wel echt fijn. Dan vind ik de andere spiegel door de onderkast wat ver.
Ik bevind mij in het zelfde schuitje.
De onderkast bij ons is een kleur hout waar geen bovenkast bij is.
Ik neig nu zelf naar een witte kast - ongeacht hoe mooi ik een organische spiegel met extra licht en verwarming vindt. Alleen om praktische redenen.
Dus ik heb optie 2 stemt.
De witte kast valt hopelijk weg bij de witte tegels als je echt niet zonder kan
Ik heb gewoon een klapkratje van de Hema in het bad of op de rand staan. Dat badspeelgoed is maar tijdelijk, ik zou daar zelf niet een hele ‘oplossing’ voor bedenken
Ik denk dat je echt veel kwijt kan in de lades als je het handig indeelt met bakjes. Vooral als je bekijkt wat er niet per se in hoeft te liggen. Zo hebben wij de verbanddoos/medicatie in een keukenkastje staan (de meeste ongelukjes gebeuren toch beneden). Voor voorraad van shampoo/handzeep/tandpasta etc hebben we een opbergbak in een rek staan op de waskamer. Hier ligt in de winter ook de flessen zonnebrand in. De voorraad wc rollen ligt ook in dat rek, we hebben hoogstens eentje reserve in de badkamer.
Zoiets kan je ook gebruiken om badspeelgoed in op te bergen: klik. Ik ben het ermee eens dat je met dit soort spulletjes geen rekening moet houden bij de inrichting van je badkamer. Ik zou alleen een spiegelkast nemen als je opbergruimte tekort komt en anders veel troepjes hebt liggen op bijvoorbeeld de wastafel.
In dit artikel staan heel wat toffe oplossingen: Why Designers Hate Most Medicine Cabinets (+ Some Genius Alternative Bathroom Storage Solutions) - Emily Henderson
Vind de “hidden cabinet” ook wel heel cool. Misschien inspireert het je
Heeft iemand advies over de kleur gordijnen?
Situatie: in onze slaapkamer hebben we 2 muren een kleurtje gegeven; blauwgroen en terracotta oranje. Nu moeten we gordijnen uitzoeken en ik twijfel over welke kleur die moeten worden. De vloer heeft een redelijk neutrale houtkleur laminaat en de rest van de kamer muren zijn wit. Ik wil gordijnen die nagenoeg geen licht doorlaten. Dat het dan vrij donker zal zijn, ook vanwege de donkere kleuren, vind ik niet erg.
De terracotta muur grenst aan de gordijnen, de blauw groene muur niet, vandaar dat ik dacht om gordijnen in dezelfde blauw groen te zoeken maar ik kreeg het advies om dit niet te doen omdat de kleur sowieso anders gaat uitvallen.
Ik zou inderdaad iets tonsurton uitzoeken. Wanneer de muur grenst aan de terracotta muur zou ik dus gordijnen in een terracotta tint uitzoeken. Dat het dan een lichtere of donkere tint is, maakt het juist een geheel.
Vandaag mijn keuken gekocht. Komen andere ronde zwarte knoppen op maar die hadden ze niet in de winkel.
Zo benieuwd hoe mijn kleine keukentje eruit gaat zien. Nu nog de zoektocht naar een mooie kleur vloer. Vandaag een mooie pvc vloer gezien maar in huis heel lelijk. Hoe dat kan verschillen in licht en ruimte.
Hieronder de kleur kastjes en het blad
Hele mooie kleur! Gaat prachtig worden
Love it!
Ik ga hopelijk binnenkort verhuizen naar een andere huurwoning en dan gaat mijn televisie mee. Ik vind tv’s echter heel lelijk, dus ik zou hem weg willen werken. Een nieuwe tv zoals Samsung the frame is geen optie, want zo vaak kijk ik niet (maar vaak genoeg om hem ook niet weg te willen doen). Ik heb heel Pinterest afgespeurd, maar ik vind eigenlijk alle opties niet mooi.
Dit vind ik bijvoorbeeld niet mooi:
Dit kwam ik ook tegen, dat ie uit een dressoir komt met een elektrisch liftje, maar ik zie nog niet voor me om dit zelf te maken en de kasten die ik tegen kwam vond ik niet mooi:
Dit is misschien dan een optie, maar dan wil ik wel dat de rest van de spullen in zo’n kast niet zichtbaar is, want dan zit je tijdens het tv kijken tegen rommel aan te kijken:
Mijn vraag is: zijn er anderen die op een simpele (huurwoningvriendelijke) en mooie manier hun tv hebben weggewerkt in een kast of iets?