Interieurtopic #4

Wij hebben ook sandy beach in de woonkamer en gang. Heel blij mee, niet gelig maar een warme rustige basis👍🏻

3 likes

Wij hebben subtle stone van flexa en wij zijn daar wcht heel content mee. Het hele huis is ermee gedaan en er zit helemaal geen enkele gele toon in.

25 likes

H&m home!

4 likes

Ik heb wel iets gekregen en zag al wel wat dingen op de site staan maar nog niet in verdiept eigenlijk. Wat een gedoe weer :smiling_face_with_tear:

2 likes

Is het niet zo dat eerst alle grote schuldeisers geld krijgen en wat overblijft maar de consument gaat? Mijn energieleverancier ging vorig jaar failliet en dat werkte daar in ieder geval zo. Ik kreeg een mail van de curator dat je het vanzelf zou horen als er wat overbleef, maar dat is nu een jaar later nog steeds niet bekend. Ik acht de kans dat ik nog iets van geld terugzie van mijn eindafrekening in ieder geval nihil.

1 like

Ik weet niet of ik mijn vraag niet moest stellen of in het klustopic. We hebben een offerte gekregen voor de keuken. De keuken bestaat uit:

• Bora inductie
  • Aeg (grote) stoomoven
  • Aeg vaatwasser
  • Aeg koelkast van 207 liter
  • Quooker met bubbels/gekoeld water (Cube)

Hieronder een foto van de opzet. De offerte is € 22.000 na onderhandelen. Is dit een schappelijke prijs? Ik heb namelijk geen flauw idee. Het is best een ruime keuken met features maar ik weet niet wat duur is of wat niet aangezien ik nog nooit een keuken heb gekocht :sweat_smile:

foto keuken

Als iemand hier ideeën over heeft hoor ik het graag!

2 likes

Is de prijs inclusief montage?

2 likes

Onze keuken heeft ongeveer dezelfde opstelling en vrijwel dezelfde apparatuur en we zitten ook aan die prijs.

Edit: bij ons had het blad ook grote invloed op de prijs, wij hebben een keramisch blad gekozen. En prijs is inclusief montage en installatie.

Ik durf er niks over te zeggen want ik had een hele andere opstelling en apparatuur maar toen ik een keuken ging kopen heb ik ook vaak in dit topic gelezen https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1704607/1490
Staan echt heel veel voorbeelden met prijzen bij!

4 likes

Ik kreeg 2 jaar geleden de richtlijn van 1000-2000 de strekkende meter (bij een dubbel diep eiland dubbel rekenen) bij gemonteerde keuken. Prijsverschil hangt natuurlijk ook af van het merk. Dit bedrag werd gegeven door een dure design winkel, die mijn moeders keukenofferte beoordeelde.

Afhankelijk van je blad en hoeveelheid lades, maar vind het zeker niet buitensporig.

1 like

Weet je welk merk de keuken is en wat voor blad erop ligt?
Is het inclusief montage?
Houd er trouwens rekening mee dat je Bora waarschijnlijk op een Perilex aansluiting moet en je 3-fasen moet hebben in de meterkast. Als je een ouder huis hebt kan het zijn dat je aansluiting nog 1 Fase is. Dan moet de energiebeheerder langskomen om dat aan te passen en moet je zelf ook de meterkast vernieuwen(Liander heeft bijvoorbeeld een wachttijd van 7 maanden hiervoor).

1 like

Ja de prijs is inclusief montage maar zonder voorwerk (dus oude keuken eruit halen, stucadoor, verven en eventueel verleggen van punten moeten we zelf doen).

Ik heb net even zelf ook online gekeken en ik kwam inderdaad ook op deze kosten van de apparatuur (ongeveer) uit. De installatiekosten zitten erbij.

Blad is ook keramisch (4 cm dik)!

Dankjewel voor de tip, ik ga er vanavond even naar kijken!

@TanteBetje en @MeerChanelDanCoco en @Loowny en @Strawberry dank voor het reageren! Ik heb net even gekeken naar het overzicht en volgens mij is de keuken van Häcker (Duits merk, ik ken het iig niet). Maar misschien wel slim om even wat meer te googlen over dit merk. Wat betreft de Bora, ik ga je opmerking even opschrijven en vragen aan de winkel. Volgens mij hebben wel wel een meterkast die pas 2,5 jaar oud is dus hopelijk zit dat goed.

3 likes

Hacker is prima, de prijs is ook wel realistisch zo denk ik gezien het kastenwerk. Weet je toevallig welk blad erop ligt?

1 like

Op de offerte staat: jetstone keramiek 6 mm (dacht eigenlijk dat hij toenstraks 4 mm zei dus ik moet dit nog even navragen). Kleur is overigens extreme white satin.

2 likes

Kan over de prijs niks zeggen maar zou nog wel goed navragen hoe vlekgevoelig je wit matte blad is. Hier (wel composiet, geen keramiek) had ik het met de kennis van nu niet gedaan.

7 likes

Als ik het vergelijk met de offerte van onze keuken in januari vind ik het geen gekke prijs. Mooie keuken trouwens!

1 like

Mooi! Zit daar boven de kastjes iets van een koof? Ik kan het niet helemaal goed zien.
Als dat wel zo is, let dan even op of dat er bij in zit, de keukenzaak waar ik ooit was vroeg daar echt schandalige prijzen voor, kun je beter zelf een timmerman zoeken.

Ik heb ook keramiek trouwens, elke cent waard, totaal hufterproof :ok_hand:

2 likes

De ruimte van boven de kast tot aan het plafond wordt dichtgewerkt met een plint oid (als dat is wat je bedoeld). Ik had het nog specifiek gevraagd wat er gebeurde met die paar mm die nog open zijn tot aan het plafond.

2 likes

Keramiek kan in principe niets intrekken, dat is letterlijk een tegel. Composiet is idd wel moeilijker en naar rmijn mening nooit aan te raden voor een keuken…

@Glitterpen je prijs lijkt me zeker ok voor deze keuken met die materialen

2 likes