Interieurtopic #4

Ik durf er niks over te zeggen want ik had een hele andere opstelling en apparatuur maar toen ik een keuken ging kopen heb ik ook vaak in dit topic gelezen https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1704607/1490
Staan echt heel veel voorbeelden met prijzen bij!

4 likes

Ik kreeg 2 jaar geleden de richtlijn van 1000-2000 de strekkende meter (bij een dubbel diep eiland dubbel rekenen) bij gemonteerde keuken. Prijsverschil hangt natuurlijk ook af van het merk. Dit bedrag werd gegeven door een dure design winkel, die mijn moeders keukenofferte beoordeelde.

Afhankelijk van je blad en hoeveelheid lades, maar vind het zeker niet buitensporig.

1 like

Weet je welk merk de keuken is en wat voor blad erop ligt?
Is het inclusief montage?
Houd er trouwens rekening mee dat je Bora waarschijnlijk op een Perilex aansluiting moet en je 3-fasen moet hebben in de meterkast. Als je een ouder huis hebt kan het zijn dat je aansluiting nog 1 Fase is. Dan moet de energiebeheerder langskomen om dat aan te passen en moet je zelf ook de meterkast vernieuwen(Liander heeft bijvoorbeeld een wachttijd van 7 maanden hiervoor).

1 like

Ja de prijs is inclusief montage maar zonder voorwerk (dus oude keuken eruit halen, stucadoor, verven en eventueel verleggen van punten moeten we zelf doen).

Ik heb net even zelf ook online gekeken en ik kwam inderdaad ook op deze kosten van de apparatuur (ongeveer) uit. De installatiekosten zitten erbij.

Blad is ook keramisch (4 cm dik)!

Dankjewel voor de tip, ik ga er vanavond even naar kijken!

@TanteBetje en @MeerChanelDanCoco en @Loowny en @Strawberry dank voor het reageren! Ik heb net even gekeken naar het overzicht en volgens mij is de keuken van HĂ€cker (Duits merk, ik ken het iig niet). Maar misschien wel slim om even wat meer te googlen over dit merk. Wat betreft de Bora, ik ga je opmerking even opschrijven en vragen aan de winkel. Volgens mij hebben wel wel een meterkast die pas 2,5 jaar oud is dus hopelijk zit dat goed.

3 likes

Hacker is prima, de prijs is ook wel realistisch zo denk ik gezien het kastenwerk. Weet je toevallig welk blad erop ligt?

1 like

Op de offerte staat: jetstone keramiek 6 mm (dacht eigenlijk dat hij toenstraks 4 mm zei dus ik moet dit nog even navragen). Kleur is overigens extreme white satin.

2 likes

Kan over de prijs niks zeggen maar zou nog wel goed navragen hoe vlekgevoelig je wit matte blad is. Hier (wel composiet, geen keramiek) had ik het met de kennis van nu niet gedaan.

7 likes

Als ik het vergelijk met de offerte van onze keuken in januari vind ik het geen gekke prijs. Mooie keuken trouwens!

1 like

Mooi! Zit daar boven de kastjes iets van een koof? Ik kan het niet helemaal goed zien.
Als dat wel zo is, let dan even op of dat er bij in zit, de keukenzaak waar ik ooit was vroeg daar echt schandalige prijzen voor, kun je beter zelf een timmerman zoeken.

Ik heb ook keramiek trouwens, elke cent waard, totaal hufterproof :ok_hand:

2 likes

De ruimte van boven de kast tot aan het plafond wordt dichtgewerkt met een plint oid (als dat is wat je bedoeld). Ik had het nog specifiek gevraagd wat er gebeurde met die paar mm die nog open zijn tot aan het plafond.

2 likes

Keramiek kan in principe niets intrekken, dat is letterlijk een tegel. Composiet is idd wel moeilijker en naar rmijn mening nooit aan te raden voor een keuken

@Glitterpen je prijs lijkt me zeker ok voor deze keuken met die materialen

2 likes

Ze zijn van Veneta vandaag langs gekomen en jeetje wat een uitgebreid consult! Hij heeft echt heel goed met me meegedacht maar ik baal ontzettend dat ze niet precies de kleuren hebben die ik zoek. Ik ben zooo bang om verkeerd te kiezen haha en t is best duur (gordijnen ĂŒberhaupt) dat ik helemaal stress krijg over wat ik moet kiezen đŸ„č gordijnen zijn zo bepalend

9 likes

Mat composiet is heel kwetsbaar, daar trekt alles in en krijg je dus snel vlekken en kringen etc. Volgens mij heb je daar bij glanzend composiet minder last van door de manier waarop het bewerkt is.

2 likes

wat @Bailey zegt, het is een mooi materiaal maar niet geschikt voor de keuken naar mijn mening omdat je toch met sterke middelen zit, mors wat wijn of tomatensaus en je hebt direct een vlek helaas. Het is ook niet zo krasvast in vergelijking met andere materialen. Gepolijst neemt inderdaad minder snel iets op door de structuur die de toplaag heeft, maar daardoor zie je krassen nog sneller dan op een matte oppervlak. Voor een badkamer is het bijvoorbeeld wel iets mooi om te gebruiken omdat je daar in een totaal ander scenario zit.

3 likes

Ik herken dat helemaal niet. Wij hebben composiet (niet mat), maar daar heb ik al zo vaak rode wijn etc op gemorst of een warme pan opgezet. Nog nooit een vlek van gekregen en ik maak het echt niet meteen schoon, ook geen last van chipping/krassen. In nieuwe keuken hebben we er weer voor gekozen.

9 likes

Ik herken het ook niet! Onze keuken zit er nu 3,5 jaar in en het blad ziet er als nieuw uit.

6 likes

Wij hebben zelfs licht (wit/grijs) composiet dat tegen het matte aan zit en ik herken het ook niet. Haal wel zo snel mogelijk even een doekje over vlekken en eens per week met een wondersponsje over de hardnekkige plekjes maar dan ziet het er ook weer zo goed als nieuw uit. Ligt er nu ruim een jaar.

2 likes

Het is ook vooral een probleem bij mat composiet, omdat dat als het ware “open” staat. Onze keukenzaak heeft het ons afgeraden (voor de nieuwe keuken) en als ik zie hoe ons huidige blad er nu uitziet dan zou ik daar sowieso nooit meer voor kiezen.

Heb wat foto’s gemaakt, vooral rondom de wasbak is het heel erg. Dit blad is dus niet vies, ik kan poetsen wat ik wil, maar die vlekken/kring gaan niet weg.

Foto's

3 likes

Heb je ook al een wonderspons en/of licht schuurmiddel geprobeerd? Ik herken deze vlekken wel als ‘hardnekkiger’ maar gaat er tot nu toe goed af.

Enige dat ik irritant vind aan ons composieten blad is dat je er geen hete pannen op kan zetten. Ik weet ook niet wat er gebeurt als je het wel doet maar durf er ook niet achter te komen. Iemand enig idee?