Interieurtopic #4

Hangt af van de rest van je interieur.

17 likes

Ik heb één grote muur in mijn zithoek in red earth van Farrow & Ball (terracotta) maar wil nu de muren aan de zijkant ook graag geverfd. Eerst wilde ik die ook terra doen maar omdat het er al jaren op zit ontstaat er dan kleurverschil. Ik wil ook niet de hele muur opnieuw verven. Zijn er hier mensen die ook red earth hebben en een kleur die erbij past? Of andere mensen met terracotta muren en tips voor bijpassende verfkleuren?

2 likes

Ik heb deze 2 kleuren:
afbeelding
afbeelding
Zandkleurig.

6 likes

Mooi! Beetje random vraag misschien maar hoe hoog is je plint?

1 like

12 cm volgens mij!

3 likes

Heeft iemand ervaring met gekleurde olie voor hout? Ik wil zelf een salontafel maken die goed kleurt bij onze eettafel. Onze eettafel is eiken van Table du Sud in de kleur winter (beetje walnoot achtig). Dus het idee is om een salontafel te maken van eiken en die met kleurolie in de kleur walnoot te maken. Maar ik heb hier nooit eerder mee gewerkt, dus ik ben benieuwd of iemand hier toevallig ervaring heeft met zo’n olie.

Deze tafel moet het worden

2 likes

Mooie tafel!

Ik heb niet veel ervaring met beits (dat bedoel je toch?), maar ik kocht eettafelstoelen met ongelakte poten en die stonde niet mooi bij mijn donkere vloer. Dus kocht ik een potje beits en kleurde ze in de kleur die ik wilde. Je kunt het mooi opbouwen. Laagje voor laagje krijg je meer kleur, en diepte. Als je afsnijsels hebt van de bouw van deze tafel dan ben je helemaal ok. Dan kun je meerdere kleuren kopen en testen om tot de juiste kleur te komen. Je kunt ook kleuren over elkaar gebruiken om zo precies de juiste kleur te krijgen. Dus als je het hout laat voorsnijden, koop of vraag dan de afsnijsels mee, want daar kun je mee testen.

2 likes

Ik heb de buitentafel geolied! Wel met transparante lak dus geen ervaring qua kleur. Maar het werkt wel heel makkelijk, trekt snel in en buiten heeft het de kleur van het hout wel heel erg omhoog gehaald ook.

1 like

Nee ik bedoel echt een olie, geen beits! Heb wel vaker gebeitst, gelakt en gewerkt met kleurloze olie. Dus ik ben echt op zoek naar ervaringen met een gekleurde olie haha. Ben inderdaad benieuwd hoe die kleuropbouw gaat zoals jij al beschrijft voor beits. Sowieso wel fijn inderdaad om het te testen op een klein stukje.

3 likes

Iemand ervaring met Sandy beach van Flexa? Ik zoek een mooie kleur om mijn hele woonkamer mee te schilderen en heb intuitive van histor in de gang, maar die lijkt me te donker voor de woonkamer (die is vrij donker). Maar ben bang dat sandy beach te gelig is. Heb zo’n kleurtester gehaald en opgesmeerd maar blijf het toch lastig vinden.

Quasi hetzelfde, een olie werkt alleen sneller verzadigend door het draagmiddel

4 likes

Wij hebben op een aantal muren in de woonkamer Sandy Beach en zijn er heel erg blij mee. Of het heel gelig is hangt misschien af van de lichtinval, bij ons is de kleur niet gelig vind ik.

3 likes

Wij hebben skimming stone van farrow and ball erbij. Heel blij ermee

3 likes

Oh die combinatie heb ik nu in mijn hoofd. Zou je (in pb?) een foto willen sturen van hoe het er bij jou uitziet?

2 likes

Zal morgen even maken!

1 like

Sorry maar wat heeft SKLUM gedaan met z’n promo-foto’s 🥹 soort van Zara praktijken dit

16 likes

Help het houdt niet op
Dit is best een leuke lamp maar nu hoef ik m gewoon niet meer? :sob:

11 likes

Omg is dit een grap in het kader van black friday? Met nadruk op black?

2 likes

Wij hebben bijna t hele huis in Sandy Beach, heel tevreden over! Ik vind het een veilige kleur, heel licht zandkleurig. Bij ons is het eerder richting grijs dan richting geel!

3 likes

Only for the brave

2 likes