Interieurtopic #4

Ik zou zelf de bovenkastjes eraf halen en vervangen door wat planken met mooi servies en leuke dingetjes en/of kunst/posters. Ik heb in mijn eigen hoogglans witte keuken een houten plank opgehangen met daarom een plantje, kookboeken, een poster, een pastamachine en leuke blikjes waar ik thee in bewaar. Ik vind het zelf heel handig om die blikjes direct voor het grijpen te hebben en het hout van de planken fleurt het hoogglanswit op (heb zelfs een wit aanrechtblad, niet mijn keuze). Maar goed, dit komt dus van iemand die een hekel heeft aan bovenkastjes :wink:

4 likes

Wij hebben net een nieuwe keuken en hebben houten planken opgehangen. Ben wel blij met wat er nu op staat, misschien haal je er nog inspiratie uit haha. Ik hou wel van veel verschillende en kleurrijke dingen in een keuken.

26 likes

Een stapeltje kookboeken dat je bij de hand wilt hebben (mits je erbij kunt, ik denk het wel?), zo nodig wat voorraad in potten, gewone plantjes (minder hoog), waarom zouden er per se andere tierelantijntjes bij moeten :slight_smile:

1 like

@Bergson & @anon3219017

Ja hoor, Black Friday korting bij Veneta… helaas op mijn gordijn maar 5% :frowning:

1 like

Nou de keuken is 1 jaar oud, en de keukenkastjes vervangen is eigenlijk geen optie.

Idd wel een goede om de pluimen korter te knippen, was ff kijken hoe t lijkt met die pluimen.

2 likes

Zou je anders een houten plank links ernaast kunnen ophangen?

3 likes

Persoonlijk vind ik dit wel enorm veel pluimen in één vaas. Ik zou er max 6-10 in laten zitten.

Een groene hangplant op het hoekje waar nu de pluimen staan? Dat voegt daar ook wat kleur toe. Kan niet zo goed zien hoe hoog het is maar je zou er ook nog kannen/vazen/pannen etc kunnen zetten die je minder vaak gebruikt maar die er wel mooi uitzien. Wij hebben bv een zilverkleurige koffiekan, HK living kan, Creuset pan, basilicum plant in een mooie pot en dat soort dingen op een hogere open plank staan. En ik zou kookboeken op een stapel leggen aan de rechterkant, dus niet rechtopstaand. Of rieten manden met een rechte voorkant waar je voorraad aardappels, uien, etc in kan doen. Offf verschillende soorten/kleuren/hoogtes planten in allemaal dezelfde of juist allemaal verschillende potjes.

Op het aanrecht een grote opvallende fruitschaal (ik zag hier pas iets voorbij komen in dacht knalgeel met draad?), als je ze hebt: borrelplanken tegen de muur zetten met daarbij flesjes olie etc. Of een mooie houten of juist hele strakke lazy susan met daarop pot met pollepels, olie, plantje, e.d. Weet niet hoe handig dat is aangezien je aan die kant zo te zien niet kookt?

3 likes

Ja zelf ook heel blij mee! Ik zei al een paar jaar dat ik een beige keuken zou willen, toen toch nog veel gewtijfeld maar echt blij met hoe het is geworden.

4 likes

Ik zou zelf die pluimen weg halen, ik vind het erg propperig staan.

Wat ik altijd een leuk gezicht vind, zijn glazen potten met bijvoorbeeld verschillende soort pasta en rijst etc. Of zoals iemand al zei iets van een hang plantje.

Misschien aan de linkerkant een mooie plank ophangen met bijvoorbeeld wat kopjes, glazen, kookboeken erop

4 likes

Ik denk mooi om wat felle kleuren accessoires te plaatsen als dat je stijl is, een poster vaasjes etc. Een lampje zou ook leuk kunnen zijn

3 likes

Thnx!! Ik ga er mee aan de slag, die pluimen iig minder en een andere vaas/pot

1 like

Ik wil graag een kleed neerleggen onder een lange tafel, maar het zijn 2 tafels van 2 meter aan elkaar (dus samen 4 meter lang) en alle kleden zijn natuurlijk kleiner dan dat. (Moet ze per se bij Ikea kopen.) Ik heb voor nu het idee om 3 ronde neer te leggen, dat lijkt me wat makkelijker combineren. Dan wilde ik ze gedeeltelijk over elkaar heen leggen, een beetje in een driehoek. Hebben jullie misschien een idee hoe je rechthoekige kleden leuk zou kunnen combineren? Wil ze niet alleen maar naast elkaar leggen, dat lijkt me dan weer een beetje suf.

3 likes

Misschien kun je rechthoekige vloerkleden laten overlappen met een ronde? Dan krijg je ook een leuk speels effect.

5 likes

Als er nog iemand van plan is om gordijn-stofstaaltjes bij Gamma en of Kwantum te bestellen stuur me ff PM. Die dingen kosten 1 of 2 euro per stuk en ik heb er echt duizenden :confused:

1 like

Waar heb je die planken vandaan?

Nieuwe bank besteld, nog even wachten en dan kunnen we eindelijk weer chillen op een bank :sunglasses:(onze bank die we nu hebben was een beetje een miskoop).

3 likes

Van de keukenzaak, die hadden we erbij besteld!

3 likes

Ik ben op zoek naar een bureaulamp maar ik vind maar geen mooie. Ik zoek iets wat strak maar sierlijk is en niet te kantoorachtig ( ja Pol doet weer moeilijk). Heb alle bekende sites al doorgekeken. Iemand toevallig nog tips?

3 likes

Een flowerpot tafellamp?

2 likes