Interieurtopic #4

Ja die vind ik dus helaas niet mooi

Vrij klassiek maar Costanza van Luceplan?

3 likes

Heel mooi maar iets te duur, ik zoek er namelijk 2. :grimacing:

1 like

Wat voor kleur of materiaal wil je wel of niet?

1 like

Ik zoek wel iets in de richting van wat @Ainu zei. Geen zwart materiaal, iets lichts.

1 like

Betreffende die specifieke lamp kan ik je wel de tip geven wat winkels in de buurt in de gaten te houden, het is echt zo een klassieker die daardoor ook vaak in solden staat. Er is ook nog een kleiner model. Designwinkels in de gaten houden is sowieso een tip, daar komt altijd veel in korting met de wintersolden omdat ze ruimte willen maken naar aanloop van de beurs in milaan waar alle nieuwigheden gepresenteerd worden.
Misschien kan je ook iets vinden bij DM lights? Die hebben quasi alle betere merken.

2 likes

Dankjewel! Daar ga ik eens op letten.

2 likes

Ik heb een koperen bureaulamp van Leitmotiv, die vind ik wel vrij klassieke bureaulampen hebben in verschillende stijlen. Wellicht vind je daar wat tussen?
https://www.fonq.nl/producten/categorie-bureaulampen/merk-leitmotiv/

3 likes

Hmm ik had gehoopt op wat leuke BF deals voor de meubels van mijn lijstje.

Weet iemand toevallig of Pronto wel eens algemene kortingen heeft (x% korting op alle stoelen ofzo), dus niet op specifieke producten. Twijfel met name bij pronto of het zin heeft om te wachten totdat er een keer een aanbieding komt…

1 like

ik heb deze van de H&M op mijn tafel staan en die geeft echt hele fijne vibes vind ik! Hij schijnt alleen maar licht naar beneden want die kap is niet doorzichtig en daardoor is t denk ik juist leuk voor op een bureau.

al weet ik niet of je m teveel op flowerpot vindt lijken

andere vraag: ik ben op zoek naar een lamp voor bij ons in de keuken. We hebben een lampaansluiting aan de muur zitten dus een hanglamp kan daar niet, en een plafonniĆØre is een beetje gek aan een muur denk ik, plus dat ik het wel fijn vind om verschillend licht naar het aanrecht te kunnen richten of zo. Ik denk dat het een lampbevestiging moet zijn met 2 of 3 spotjes eraan, maar spotjes zijn zo lelijk?!

Denk een beetje aan dit idee maar dan hoog aan een muur bevestigd

Dit is de situatie zegmaar

4 likes

Ik denk eerlijk gezegd dat je met lichtpunt niet veel nuttigs zal kunnen doen, als je bezig bent in de keuken ga je erdoor altijd in je eigen schaduw staan. Dan lijkt een zachte sfeerlamp me ā€˜nuttiger’ of je moet iets telescopisch nemen dat je kan richten in de geest van Flos’ 265 of Counterbalance van Luceplan. Wat voor verlichting heb je aan het aanrecht?

5 likes

Ik heb een lamp onder de afzuigkap en onder een hangkastje boven de wasbak. Dus daar heb ik ip genoeg licht. Het hoekje met de koffiemachine en die plankjes is een beetje het pijnpunt… je staat daar iid altijd in je eigen schaduw. Heb er nu een klus-peertje hangen en ik heb die lamp wel echt nodig om de keuken verder goed te kunnen verlichten, dus ik beng bang dat een sfeerlamp te weinig licht gaat geven en je altijd helemaal in t donker staat daar haha. Maar ik snap je punt. Het is een beetje en gek ding daar, en heb geen lichtpunt aan t plafond…

3 likes

oh ja dan snap ik je wel beter, ik zou zelf dan denken om eerder met een rail verlichting te werken waar je dan je spotjes in kan klikken en verschuiven naar wens, de meeste mensen breiden dit ook steeds meer uit met meer decoratieve modellen waar je mee zou kunnen spelen. Je kan ook spelen met een pendel op dit punt aan te sluiten en de kabel gewoon grafisch over het plafond te trekken zoals dit, gewoon een kwestie van een lamp met lange kabel kopen of zelf verlengen;

10 likes

Ik zou kijken naar iets wat @Ainu oppert, dit soort lampen kun je natuurlijk wel op de wand monteren en dan door een haakje aan het plafond zorgen dat het bolletje in het midden hangt. Denk dat het soort spotjes wat je erin had staan ook een beetje vreemd gaan ogen zo op de wand en die zou je dan praktisch richting het plafond moeten laten schijnen om niet een schaduw te krijgen

image

1 like

Ik ben bijna klaar met m’n woonkamer. Er komt nog een poster naast de kolibrie. Maar het is in de avond nog te donker. Denk aan een lamp tussen de bank en de kast. Wat voor een lamp? Hebben jullie een idee?

54 likes

Wauw wat een kleurrijke kamer, maar toch oogt het heel rustig. Heel mooi.

5 likes

Wat een gezellige kamer! Ik zou denken aan een vloerlamp, maar ik kan niet goed zien hoeveel ruimte er zit tussen de bank en de kast. Het lijkt ook of er een lichtje naast de bank en het raam zit, maar laag? Kan dat een beetje omhoog of zie ik het verkeerd?

Ik denk dan aan zoiets:

Of iets gerichter licht en modernere uitstraling:

Of heel minimalistisch:

2 likes

Dank voor je reactie! Die bovenste Art Deco vind ik echt prachtig!

Dit is de ruimte die ik heb.

3 likes

https://www.fonq.nl/product/ferm-living-tiny-vloerlamp-brass/805314/

Ik heb deze, het kapje kun je kantelen zodat het wat meer diffuus licht geeft over de muur. Kan evt vanavond een foto maken als je geĆÆnteresseerd bent.

1 like

Oeh ziet er prachtig uit! Ben benieuwd naar het licht. Ik heb in alle lampen Philips Hue maar heb nog geen internet dus heb nog niet m’n gewenste warme licht.

1 like