Interieurtopic #4

Dankjewel. Ziet er wel mooi uit zeg! Haha en die kleur heb ik nu ook op de muur en wil ik ook weer in het nieuwe huis ergens.
Ik ga zometeen langs de gamma voor een staaltje. :slight_smile:

Deze vloer wil ik ook nog gaan bekijken. Maar helaas is deze niet op veel plekken te koop en allemaal best ver weg.
https://www.meister.com/nl/producten/laminaatvloer-melango-ld-300-20-eik-bruin-6036-geen.html

4 likes

Wij hebben laminaat van quickstep en daar ben ik echt heel blij mee.
Wij hebben de kleur zacht eiken, maar je hebt ook klassiek eiken, die is iets donkerder.
Laminaat

Was wel duurder dan ander laminaat dat ik ooit had gekocht, maar ook veel mooier en betere kwaliteit.

5 likes

Ik ben heel lang op zoek geweest naar de perfecte onderzetters (de vorm of de kleur of de prijs was nooit goed) en nu maak ik ze maar gewoon zelf :heart_eyes: kleuren worden nog meer gemixed en ik heb er nog laaaang niet genoeg (pokkenwerk!!) maar toffe onderzetters worden het wel!

34 likes

Ik wilde al langere tijd een Sonos in de woonkamer, maar toen kwam ik de Symfonisk serie tegen van IKEA, wat een top geluid en de lamp is helemaal mijn smaak! En blij met m’n personeelskorting op dit soort momenten haha

29 likes

Jaaa de symfonisk is top! Ik heb twee van de eerste versie als nachtlampen haha.

3 likes

Hoe maak je dit? :grin:

2 likes

Heel makkelijk, maar wel tijdrovend. Het is vilt. Dus je koopt gekleurde wol in de winkel of op de markt en dan maak je het nat en je handen zeep je in. Dan is het een kwestie van balletjes rollen alsof je gehaktballen draait :sweat_smile: totdat de wol gevilt raakt en dus klein en compact wordt. Beetje frutten en finetunen dat er geen groeven in zitten maar t perfect rond is. Dan 24u laten drogen en aan elkaar maken met naald en draad.

Maar voor 4 onderzetters heb ik 112 balletjes nodig en doe zeker 5 a 10 min over 1 bal :crazy_face:

12 likes

Ik weet niet of het sneller gaat, maar je kunt het toch ook doen door te prikken in de wol? Is dat hetzelfde?
Zo maak je wel van die vilten figuurtjes

Kost wel veel tijd, maar het is altijd zoveel leuker om dat soort dingen zelf te maken vind ik! Zeker als het iets is dat je veel gebruikt :slight_smile:

Ja dat kan geloof ik ook maar weet niet goed hoe je dat moet doen. Nog nooit gedaan haha. Weet niet of je t dan goed rond krijgt?

6 likes

Ja volgens mij wel, rond is dacht ik de vorm waar je vaak mee begint! Je maakt het dan ook niet nat.
Ik heb het nog nooit zelf gedaan, maar er wel eens filmpjes over gekeken en het is echt letterlijk gewoon in de wol prikken en dan wordt het vilt haha. Veel makkelijker dan ik had gedacht.

edit: ik zie nu dit, effect is dus wel een klein beetje anders

Edit edit: ik vind nu een gifje van iemand die een kat heeft ge-needle felt en ik wil het even delen want ik vind het er zo bizar uitzien

edit edit edit: er zit ook een filmpje bij waar je ziet hoe ze het maken Design Stack: A Blog about Art, Design and Architecture: Wool Needle Felt Cat Portraits and Video Demonstration

12 likes

Wij hadden in ons vorige huis ook laminaat van quickstep, echt hele mooie kwaliteit! @Cajun-moon

kleur 1855, lichter dan je wil maar zo zag het er bij ons uit

Foto’s van quickstep zelf

8 likes

Waarom zou het niet handig zijn in je huis? Gewoon een goede matte vernis na het oliën en je hebt een zeer goed beschermde vloer die ook nog eens een stuk duurzamer is dan laminaat. Ik zou vooral het budget laten bepalen welk type vloer je wilt.

5 likes

Ze verkopen zulke vilt balletjes ook bij sostrene grene. Met een lijmpistool kan je ze dan aan elkaar plakken. Mocht je geen zin hebben om zelf bolletjes te maken :joy:

5 likes

Yes zeker! Je kunt deze complete onderzetters ook overal vinden als je tevreden bent met ander type kleuren :grin:

Vilten onderzetters multicolor rond 10 cm -Set van 4 | bol.com

2 likes

Ik vind het overigens vet leuk dat je ze helemaal zelf maakt hoor! :smiling_face_with_three_hearts: Maar ik zag toevallig laatst die vilten balletjes bij sostrene in hele mooie kleurtjes dus dacht deel dat even.

Ja die onderzetters ken ik, vind die kleurencombinaties alleen nooit zo geweldig :joy: dus snap wel dat je het zelf bent gaan maken!

2 likes

Ik heb een nieuwe lamp :pleading_face: komt mijn space age droom eindelijk een beetje tot uiting

56 likes

Mijn aller beste vriend

7 likes

Ahh die heb ik ook, vind m echt heel tof en geeft ook mooi licht!

4 likes

Deze had ik ook al ergens opgeslagen, maar ik zou het denk ik liever wat bruiner willen hebben. Wel fijn om te horen dat het wel echt goeie kwaliteit is.

@Ainu Omdat ik nu al best vaak gehoord heb van mensen die een houten vloer hebben niet echt tevreden zijn, omdat er snel vlekken in komen die er niet meer uitgaan. En ik hoor dan dat het met name in de keuken sneller lelijk wordt. Maar als dat een kwestie is van oliën en vernis, dan is het zeker de moeite om daar nog eens over na te denken. Ik vind de vloer één van de belangrijkste dingen in het huis, dus heb er wel geld voor over haha.

2 likes

Ja dat ligt puur aan hoe je het afwerkt! Veel mensen durven niet te vernissen omdat ze er een beeld bij hebben dat het heel glanzend is terwijl dat echt wel mee valt als je een lage glansgraad neemt. Geolied parket is inderdaad heel vlekgevoelig. Maar die vlekken kan je er ook weer uitschuren. Daar zit dan ook het voordel bij parket, je kan het vernieuwen en opnieuw afwerken, ook na 50 jaar terwijl een laminaat vaak wel is afgeleefd na 15 jaar.

6 likes