Interieurtopic #4

En is pvc een optie? Wij hebben nu laminaat, maar ben daar niet echt blij mee. Ik vind het juist best wel snel lelijk worden, maar kan ook aan het merk liggen. Voor ons nieuwe huis kiezen we beneden voor hout en boven is nog twijfelgeval (hout of pvc). Die pvc vloer (merk is Thermex) vind ik er ook echt goed uit zien, enige nadeel vind ik de glans bij lichtinval (is ook bij laminaat).

1 like

Pvc is ook wel een optie denk ik. Welk merk laminaat hebben jullie?
Die (grijzige) glans bij lichtinval vind ik ook echt wel een nadeel van laminaat en pvc.

1 like

Dat ligt wel echt aan de kwaliteit, wij hadden na iets meer dan 5 jaar echt geen enkel krasje erop. En nooit ergens zorgen over hoeven maken qua hond en drinkbak bijv. Huis waar we nu wonen willen we de vloer nog doen en er ligt heel goedkoop laminaat vd vorige bewoners. Laminaat was pas 11 maanden oud toen wij erin kwamen en had al allemaal beschadigingen en dat het bij de zijkanten vd planken door vocht lelijk was geworden.
Wij gaan nu coretec click pvc doen, die hebben ook hele mooie kleuren.

2 likes

Wij hebben ook coretec, super tevreden van.
De coretec Ocala walnut 68

(Niet mijn foto)

7 likes

Ah deze kwam ik net ook tegen tijdens het googelen. :stuck_out_tongue:

Na uren surfen op het internet heb ik nu iets gevonden waar ik wel heel blij van word. Meteen een staaltje besteld. Nu maar hopen dat ie in het echt ook zo mooi is. Want kleuren op de computer zijn toch anders dan in het echt.
Dit is pvc van het merk Floer.

9 likes

Ik heb een houten vloer in de keuken en er komen inderdaad wel wat vlekken op maar het stoort me persoonlijk totaal niet. Het geeft het een geleefde look en hout is toch niet echt egaal van patroon waardoor het van afstand niet eens opvalt. Wat mij betreft een mooi natuurproduct dat inderdaad lang mee gaat.

3 likes

Hebben jullie misschien tips waar lambrisering te kopen? Misschien zijn wij wel veel te ouderwets dat t daarom zo moeilijk te vinden is :smiling_face_with_tear:

1 like

Misschien kan je iets in elkaar steken met orac? Dan is het wel op te schilderen, hout lijkt me quasi onvindbaar

2 likes

Ik vervloek echt onze houten vloer. Prachtig, ja. Practisch? Alles behalve. Als ik dit vantevoren had geweten had ik hem niet laten behandelen maar gewoon een andere niet houten vloer genomen.

7 likes

Ja, hier hetzelfde. Bij ons loopt de houten vloer ook door in de keuken, daar zou ik sowieso nooit meer voor kiezen.

1 like

Een pvc vloer met v groeven langs elke kant lijkt het meeste op echt hout vind ik.
Je hebt tegenwoordig ook rigid parket. Is gemaakt van 100% hout, maar door een of andere technologie wel water en krasbestendig.

3 likes

Oke, ze zijn bij ons EINDELIJK begonnen met onze opbouw (na 3 jaar wachten), 1 van de 2 kamers op zolder wordt mijn kantoor/studio/bibliotheek. Aan 2 muren komen boekenkasten met onderaan dichte kastjes en daarboven planken tot aan het plafond in een groene kleur, ik wil er graag een lees fauteuil of (slaap)bankje bij in cognac of beige en dan gecombineerd met oud rose/zalm kleur accenten.

Dit is de inspiratie:

Nu zit ik aan mijn bureau op een oude eettafelstoel en wil ik graag een echte bureaustoel, maar ik kan gewoon niks vinden wat ik mooi vind en hierbij past. En als ik wat leuks (en betaalbaars) zie, dan twijfel ik weer omdat je natuurlijk niet kan proefzitten.

Heel verhaal, maar hebben jullie toevallig een bureaustoel staan wat lekker zit en er een beetje leuk uitziet?

20 likes

Ik voel me broken record nu, maar mensen, vernis je parket. Dan kan er niets in trekken en dweil je hem gewoon met een vochtige doek.

8 likes

Gewoon een keer schuren en opnieuw behandelen! Is even gedoe maar dat is het wel waard.

2 likes

Dat kan goed met lamelparket. Mijn lamelparket ziet er nog prachtig uit na 10 jaar en het ligt ook in de keuken. Ik zou het iedereen aanraden.

2 likes

Olie is geen vernis!!! Olie verzadigt het parket maar moet je dus wel ten tijde bijwerken en kan dus nog wel iets in trekken bij dikke pech. Vernis is echt een laagje ‘lak’ (zoals het hier vaak benoemd wordt?) over het hout heen waardoor er niets in kan trekken. Dat blijft ook veel langer goed met enige nadeel dat het van vergelen voor zonlicht (gaat heel traag, bijna niet merkbaar) al is dat tegenwoordig ook een stuk minder. Het grote geluk dat je hebt met parket is dat je het gewoon goed kan schuren en opnieuw behandelen.

@buffel we hebben het wel eens laten doen bij klanten omdat ze het wouden maar ik blijf het zelf vrij tegenstrijdig vinden, het is vooral een kwestie van goede plaatsing met verlijming idd en hoe je sanitaire installateur de verwarming af stelt. En de onderzijde van de vloer moet écht goed geïsoleerd zijn omdat het vanboven wel iets meer weerstand zal hebben. Ik denk dat jet het best gewoon voorlegt aan parketteurs en kijkt hoe ze reageren, als ze raar reageren zou ik ze er niet mee vertrouwen.

4 likes

Ik heb deze stoel. Wilde graag iets wat lekker zit, niet te lomp is en er nog een soort van okee uit ziet. Toen kwam ik bij deze uit. Ik kan hier de hele dag op zitten zonder klachten en door de lichte kleur vind ik het ook nog prima staan in de kamer.

1 like

Dat vlekken er onwijs lastig uitgaan, dat de vloer 1 a 2 keer per jaar in de onderhoudsolie moet wat echt een pens met werk is. Ik vind het heel veel gedoe.

1 like

Wij hebben pas deze vloer laten leggen. Door de stof lijkt ie op de foto wat grijzer, maar dat is in het echt minder. Ik weet het merk alleen niet, maar als je zou willen kan ik daar vast wel achter komen.

Wij hebben bewust voor laminaat gekozen ivm onderhoudsgevoelige van een houte vloer. We zijn naar een speciaalzaak hier in de buurt geweest en niet naar een keten. Ik weet niet waar je woont natuurlijk, maar als je in de buurt van Den Haag woont, kan ik je de zaak waar wij geweest zijn wel aanraden. Daar hebben ze allerlei soorten vloeren en kunnen ze je goed helpen.

5 likes

Ik kom er weer in met mijn tip, wij hebben in onze nieuwbouwwoning met vloerverwarming tegels met houtlook. Beste keus ooit!

4 likes