Zeker meeverven, heb ik ook gedaan in m’n toilet en op de badkamer en ik vind het heel tof.
Ja hebben een grote palm plant bij het bad staan, deze foto was na het primen dus planten enz stonden er nog niet terug.
Voor raamdecoratie wou ik inderdaad ook houten lamellen, maar was er een probleem om het te bevestigen, dat moeten we nog eens bekijken, vandaar voorlopig de folie.
We gaan het plafond waarschijnlijk meeverfen hopelijk zeer binnenkort.
@Neverfull het meubel kochten we bij desco ik kan eens in de facturen zoeken naar het merk. Maar in de kleur walnoot vind je misschien al vergelijkbare meubels. Ben er wel heel blij mee!
Ons tapijt (te zien op de foto hier wat boven) is van volero.
Ik heb vandaag de tegels in het toilet geverfd. Het waren van die bruin/beige jaren '70 tegels met op sommige tegels een bloemetjes patroon. Ik hoopte dat de kleur Brinjal van Farrow and Ball er een wat jongere look van zou maken, maar de verf pakt anders uit dan ik had gehoopt. Het lijkt nu op een toilet in een oud café. Leuk voor daar, maar ik hoef dat niet thuis.
Nu weer op zoek naar een andere verfkleur. Heeft iemand nog leuke ideeën?
We hebben een grijze vloer, witte deur/toilet/wasbak en zwarte accenten (lamp, toiletrolhouder, deurklink). Toiletbril is nu een houtlook, maar die gaan we waarschijnlijk nog vervangen. De muur boven de tegels mag ook een kleurtje krijgen, maar niet te donker.
Eerlijk gezegd denk ik dat de kleur niet goed uitpakt om de kleur die eronder zit. Als je het primet met wit of grijs en dan deze kleur erover, komt het vast wel goed. Kijk maar naar de voegen. En met een andere kleur moet je toch ook primen, dus dat is de extra stap niet.
Ik heb een primer gebruikt, dus daar kan het niet aan liggen. Het is wel pas de eerste laag kleur, maar op de tegels pakt die al zo goed dat ik niet verwacht dat meerdere lagen veel verschil gaat maken.
Ik vind de combinatie van kleur met de rest van het toilet helaas echt niet mooi. Er zitten te veel rode tonen in voor mijn gevoel (die nog eens extra naar boven komen doordat het licht in ons toilet ook een wat warmere kleur heeft).
Daarnaast denk ik dat ook de glansgraad (zijdeglans) het misschien een ouderwetser gevoel geeft? Ik gebruik nu verf van Histor, omdat ik die zo fijn in alle gewenste kleuren kan mengen. Die tegelverf was er alleen in zijdeglans. Misschien eens bij andere (web)winkels kijken naar tegelverf.
Ok, dan is het het licht of de foto, inderdaad. En wil je die kleur licht? Want dat zal ook bijdragen aan het effect? Een andere lamp erin? Helpt dat?
We hebben er net een half jaar een “peertje” in een mooie vorm in zitten, dus die willen we wel graag houden ja
We zijn ook verder niet gehecht aan deze kleurkeuze, dus het mag van alles worden. Als het maar een mooi geheel wordt.
Love it! We dachten: laten we een keer geen groen doen, want ons hele huis is al groen
Maar ik vind dat ook erg mooie kleuren en die zouden denk ik goed in de ruimte passen. Ik houd het in gedachten!
Mooie muted blauw? Grey stone van little green bijvoorbeeld
Ik denk eigenlijk dat het ‘oud cafe’ gevoel vooral komt door de glanzende, donkere kleur in combinatie met het ouderwetse kraantje, wasbakje en de ouderwetse plastic sifon (en de houten toiletbril).
Als je de witte sifon zou vervangen door een strakke chromen, en een vierkant wasbakje met een moderne kraan zou nemen zou dat denk ik niet zo oud cafe voelen met dezelfde kleur verf.
Ik denk eigenlijk niet dat het met een andere donkere (glanzende) kleur zoals groen een hele ander vibe gaat worden,
Als je hetzelfde sanitair wilt houden dan zou ik eerder voor een lichtere, mattere kleur gaan in de trant van lichtroze of saliegroen.
Oeh, ben heel benieuwd hoe het er bij jou uitziet. Wil je een foto delen?
Dat zal zeker ook meespelen ja! We waren niet van plan om de hele wasbak te vervangen (hebben we in de badkamer wel net gedaan en dat was wel weer duur genoeg voor nu), dus we neigen nu ook naar een mid- of lichtere kleur. Het blijft toch lastig een keuze maken.
Ja ik snap dat je daar geen zin in hebt hoor!
Ik moet zeggen dat ik het best wel leuk/charmant vind op de foto, maar het heeft inderdaad wel echt oud cafe vibes en ik denk dat je dat houdt met een donkere kleur. Ik denk dat alles wat een frisse/koele kleur is dat al veel minder heeft omdat die kleuren niet in waren in de jaren 70.
Je zou ook nog kunnen overwegen om de sifon (of zelfs de buitenkant van de wasbak) te verven/spuiten, in de kleur van de muur of zwart zoals de klink e.d. Maar dat is wel heel tricky.
@1103 je zou ook nog tegel stickers kunnen proberen zoals dit https://m.shein.com/nl/BASIC-LIVING-3D-Textured-Wall-Panels-DIY-Tiles-Kitchen-Bathroom-Backsplash-Sage-Arch-p-10226081-cat-2487.html?url_from=nladplash2201047552216306one-size_GPM&cid=18956007596&setid=&adid=&pf=GOOGLE&gclid=Cj0KCQiAorKfBhC0ARIsAHDzsls-uVMWiaSoO38ou9o9VCV53cGIxElj415nCv6gyr3rN72X_msB9QUaAgVyEALw_wcB&ref=nl&rep=dir&ret=mnl
Weet natuurlijk hoe mooi dat in het echt is maar dan ben je wel af van die geverfde voegen
Ik ben altijd een beetje huiverig voor die stickers. Er zitten mooie dingen tussen, maar hoe dat in het echt oogt is nog maar afwachten. Ik ken niemand die het heeft geprobeerd en durf het zelf ook niet op de gok te proberen
ik heb net zulke stickers gekocht voor op mijn badkamervloer, ben ook heeeel benieuwd haha ik zal het hier posten
Oeh voor op de vloer? Ben heel benieuwd hoe zich dat houdt! Wel een leuke en simpele manier om een huurappartement niet helemaal te upfucken maar toch naar je eigen smaak aan te passen
Ik vind deze prachtig!
Snelle search
Niet allemaal exact hetzelfde, maar komt in de buurt
Of een hout versie, de PM5 (Poor man’s 5 )