Hij staat ook op onze wishlist. En het is wel een investering, de Louis Poulsen lampen houden wel hun waarde. Maar wel tyfusduur
zoek even tweedehands, is een lamp die al 80 jaar verkocht wordt
Je hebt op marktplaats ook iemand die originele ph5’s opknapt en die je kan laten spuiten in een kleur naar keuze. Als je zoekt op ph5 vind je het wel denk ik
en
ja volgens mij wel, heb ze al een tijd in mn favourites vanwege de flowerpot lamp en heb toen ook die hele site uitgepluist om er achter te komen wat het nou was…
Wajo maar hoe doen ze dat dan zonder 374838 claims aan hun broek?
HK Living heeft een lamp gehad geïnspireerd op die lamp.
Niet meer nieuw te koop, maar staan er sowieso op Marktplaats. Zijn wel zwart, dus helaas niet verschillende kleurtjes… zoeken op HK Living lamp Louis Poulsen, dan vind je ze wel.
En Kwantum heeft er ook een soort van op geïnspireerde lamp van gehad. Als je googled op Kwantum hanglamp Lusa grijs vind je wel afbeeldingen ervan. Helaas ook oude collectie, maar misschien ook wel via Marktplaats te vinden!
Ik wilde precies deze gaan bestellen. Maar eerst de ruimte nog goed bekijken en opmeten.
Als ik ermee doorzet zal ik posten hoe het is gegaan. De foto’s in de reacties daar lijken iig goed.
Ughh echt vreselijk zulke websites
Er zijn weinig fabrikanten die er geld aan uit geven om hier tegen te vechten, er is geen beginnen aan. Cassina deed dat vroeger wel heel lang met hun klassiekers van Le Corbusier en dergelijke maar zijn er ook mee gestopt, iedere winkel die je daar mee probeert neer te slaan kost je duizenden euros en zullen toch nooit klant worden.
Ik vind het zelf ook wel ergens wrang hoe heel veel van die klassieke ontwerpen nu voor veel geld verkocht worden terwijl er juist een kostenbesparende filosofie achter zat, dat was bijvoorbeeld extreem duidelijk bij de teksten en ontwerpen van Eames en wordt nu voor veel meer geld verkocht door Vitra. Net zoals dat je nu een origineel Indische stoel van Jeanneret kan doorverkopen voor 20K terwijl dat ding juist ontworpen was als een goedkope stoel voor publieke gebouwen.
Wat voor soort lamp is mooi bij plafond deco stuc? Ik kan even niet de juiste naam vinden, maar het is ongeveer dit:
Het is dus zo’n cirkel, niet super uitbundig maar ik vind het wel leuk om er een “passende” lamp bij te kopen.
Ik zat zelf te denken aan een kroonluchter maar alles dat ik betaalbaar vind (lees >€100) is super kitch…
Even afhankelijk van de rest van je interieur, maar ik zou dit tof vinden denk ik:
Heb je ook overal wel variaties op in kleuren, hoeveelheid bollen, prijs etc.
Ik heb de kroonluchters van Frandsen maar volgens mij waren die rond de 150 euro
Leuke tip! ik heb iets soortgelijks en dat staat inderdaad heel tof, er hing eerst een kroonluchter maar dat was toch minder.
Vanmorgen eindelijk gordijnen besteld voor in de slaapkamer. Er hangen nu al bijna een half jaar oude te korte gordijnen en twee verhuisdozen tegen het raam geplakt.
Ik had een kussensloop mee als referentie van welke kleur ik ongeveer zocht haha.
Staat ook mooi bij dode zalm op de muur denk (lees: hoop) ik!
oh ik had niet eens gezien dat het maar 3 peertjes zijn, voelt zo raar voor een luster
oh ik snap het! Typische marketing moooi
oei als ik zijn grimas ergens gigantisch op een beurs zie hangen loop ik er juist ver omheen :’)
we ‘lachen’ eigenlijk sowieso wel regelmatig dat je op beurzen altijd heel snel ziet als het een nederlandse firma zijn omdat het vaak de enigen zijn die direct met een gigantisch portret van de ontwerper hun stand invullen haha