Interieurtopic #5

De kringloop checken! De kringloop bij mij in de buurt heeft iig altijd heel veel parasol voeten

7 likes

Wat een goed idee!

2 likes

Bij cranenbroek

4 likes

En marktplaats :clap:

Ik wil graag voor de kinderkamer de hemnes conmode van de IKEA weer gaan verven. Ik wil graag de grote maat en dacht eraan om de lades een andere tint te doen dan het frame. Maar kan er niet echt voorbeelden van vinden online. Iemand dit ook gedaan of voorbij zien komen?

3 likes

Als je op IG zoekt op hemmes diy krijg je allerlei video’s

2 likes

Ik zou echt aanraden om of meer te investeren in goed hout óf iets van gespoten aluminium te nemen. Ik heb ooit een houten tuintafel van acacia hout gekocht bij de Xenos en dat zou buiten moeten kunnen staan maar viel na een jaar al uit elkaar. Ik denk dat een duurdere tafel langer was meegegaan.

We hebben toen ook een loungeset met gespoten aluminium gekocht voor 700 euro en die ziet er nog perfect uit, is nu vier jaar oud. Ik vind hout echt prachtig maar voor mij is het de investering van geld en onderhoud niet waard.

6 likes

Ja heb ik gedaan (op TikTok en ook Pinterest) maar dan vaak 1 kleur of gestreept bv maar niet met andere kleur lades. Ga het maar gewoon proberen denk ik!

1 like

Hebben jullie tips voor (web)winkels met mooie kleurrijke funky vloerkleden van goede kwaliteit?

2 likes

Dit ja. Tenzij je heel trouw bent met afdekken en onderhoud, anders echt voor kwaliteit gaan.

2 likes

Ja terecht en goede, ik vind zelf houten meubelen alleen echt het mooiste & het beste passen bij onze tuin (hebben ook grote houten eettafel) maar inderdaad het vraagt wel consequent onderhouden en goed soort hout.

1 like

https://www.ikea.com/nl/nl/p/nammaro-hoekbank-3-zits-buiten-lichtbruin-gelazuurd-froson-duvholmen-beige-s69577688/

Deze van IKEA. Is ook anders samen te stellen, makkelijk op te bergen, nieuwe kussenhoezen voor te kopen en ik heb m in de lente na een jaar of 6 opnieuw gelakt (middagje werk).

1 like

Wat vinden jullie van deze kleurencombinatie?
Hebben dit in gedachten voor de babykamer. Bedoeling is de commode in de paarse kleur, vanaf daar een blad dat een soort hoekbureau moet worden, dat zou dan de roze kleur worden. De kledingkast blauw en dan het behang achter de commode. De terracotta zou dan meer een accent kleur worden, voor de stoeltjes bij het bureautje en de plankjes boven de commode. Hebben jullie nog ideeen voor een ander behang dat er bij zou passen?

11 likes

Denk dat dit wel een leuke en interessante combinatie is! Vond de kamer van je eerste kind ook erg mooi geworden, dus heb er alle vertrouwen in hahaha

1 like

Ah dankjewel! Vind het zo lastig, vind het heel leuk om te doen maar ik vind zoveel verschillende dingen leuk, dat maakt de keus niet makkelijker haha

1 like

Mooie combi! Voor het behang moest ik denken aan Bibelotte, al vind ik het behang wat je hebt op je moodboard ook erg leuk.

1 like

Fan van behang van atelier chien

2 likes

Ik vind de combinatie heel mooi en ondanks kleurrijk toch rustig. Maar ik vind de kleuren van die hond dan weer helemaal niet matchen, die zijn zoveel koeler. Ik denk dat bij je bestaande combi geel wel leuk kan zijn! Zoals in die lamp. Dat maakt het wat minder grijzig/dof.

1 like

@Hetty thanks, heel leuk! Zie dat ze ook behangranden hebben, dat wil ik misschien voor de andere muur.
@Sia ook heel leuk! Denk dat ik even een paar samples ga bestellen.
@Kauai ja daar heb je wel gelijk in, maar vond de hond zo leuk haha. En geel is ook een goeie idd! Heb nog wat okergeel over van de kamer van onze dochter misschien kan ik daar iets mee

1 like

@Kauai hij lijkt op andere foto’s wel warmer/gesatureerd en daardoor wel te matchen met de andere kleuren, vind ik in ieder geval!

2 likes