Wat ook leuk kan zijn is een stuk behang en daar een lijst omheen, doet optisch ook veel met de ruimte!
Ja goeie, dat had ik ook bedacht voor een heel grote witte muur in de keuken maar voor deze ruimte zou het ook goed zijn!!
Je kan een foto uploaden in chatgpt/paint/we, 2 versies maken, en beslissen wat je mooier vindt.
Ik zou gaan voor of je kozijnen in olijf met neutrale muren of alle muren in een (muted) olijf met neutrale kozijnen.
Eiffinger heeft mooi behang passend bij olijf en midcentury, bv
En inspiratie opzoeken en kijken welke vibe je meer trekt! Dus heb je meer op je moodboard met neutrale wanden of meer met all over kleur?
Een heel grote lijst? En hang je die lijst dan midden op een muur als een soort schilderij? Ik heb dat nog nooit ergens gezien maar ik ben wel benieuwd nu hoe dit er in de praktijk uitziet.
Oja! Best een goed idee om mooi behang/sfeer in de ruimte te krijgen. Dan hoeft het ook geen (dure) lijst te zijn maar kun je af met latjes.
Maar bij dit voorbeeld zou ik wel denken van waarom heb je niet meteen de hele muur gedaan? Dat is niet veel extra werk. Dan zie ik het voordeel er niet van om het op deze manier te doen, of ziet dit er echt veel mooier uit dan de gehele muur?
Want dit lijkt direct op de muur behangen te zijn dus dan heb je niet het voordeel van snel te kunnen wisselen ofzo als je het zat bent.
Ja, dit is niet het perfecte voorbeeld inderdaad. Je ziet ook bijvoorbeeld op een grote muur meerdere panelen. Of bijvoorbeeld op een grote muur een lijst met fotobehang. (Als je op pinterest zoekt op ‘lijst behang’ vind je wat voorbeelden)
Waar begint een mens met de zoektocht naar gordijnen? Ik lees hier vaak over Veneta, maar is dat echt fijner dan elders?
Tot nu zijn onze gordijnen genaaid door mijn schoonmoeder of van IKEA en dan ingekort door de kleermaker ![]()
Dat kan je toch weer doen? Ik zag dat je het bij de HEMA ook op maat kan laten maken trouwens.
Als je linnen zoekt: by mölle (ben ik voor aan het sparen)
Ik heb ze bij de Hema op maat laten maken en ben er super blij mee. De stof Amsterdam is goed verduisterend en mooie kleuren (vind ik). Wel goed opmeten en driedubbel checken!
Ja klopt, maar het aanbod van IKEA is een beetje beperkt en mijn schoonmoeder wil ik ook niet met te veel werk opzadelen, want we hebben nu heel wat meer gordijnen nodig dan voorheen. Dus ik ben benieuwd hoe anderen dit doen.
Thanks! Goed verduisterend is sowieso een pre. Zelf opmeten vind ik nog wel spannend maar ik gok dat mijn schoonmoeder me daarin wel goed kan adviseren ![]()
Ik heb boven alles van de HEMA (regelmatig 30% korting, dus de moeite waard om even af te wachten). Beneden heb ik veneta laten komen, met name uit gemakzucht, ze komen aan huis, laten je vanalles zien, meten alles voor je in, je hoeft alleen de schroeven in het plafond te draaien zodra het geleverd is (en zelfs dat niet als je zou willen). Het is wel duur.
Ik heb getwijfeld om ook een lokale gordijnen zaak te bezoeken, maar ik had er (na een enorme verbouwing) de puf niet meer voor ![]()
Ik vond voordeelgordijnen punt nl heel fijn. Je kan gratis samples bestellen en ook goed geholpen toen verzenddatum precies in een vakantie viel.
Haha ja, dat stadium begint hier ook al te komen. Bedankt!
@Geranium hier heb ik 5 jaar geleden ook samples en daarna gordijnen besteld. Ging allemaal netjes en ben voor de prijs echt te spreken over de kwaliteit. Heb toen ook verduisterende gordijnen gekozen met zo’n coating aan de binnenkant.
Mocht je in een van de noordelijke provincies wonen, mijn ervaring met de gordijnenbus is tot nu toe heel positief, maar goed, het moet nog geleverd en opgehangen worden.
Ze komen bij je langs, geven advies, meten het in en monteren het, echt heel fijn.
Helaas niet, maar klinkt goed!