Het lijkt mij dat je hem liggend kunt monteren en alleen de laatste bovenste laag dan erin hoeft te tikken en dat moet wel lukken want zo hard hoef je niet te tikken vind ik.
Wij hebben hem juist lager gekocht zodat we ook hangplanten en verlichting daarop konden plaatsen. Kan dus best, maar wel een ander gezicht natuurlijk
Heeft iemand tips voor kunst aan de muur wat niet standaard desenio posters zijn? Ik had al gekeken of er bv kunst te koop van is kunstacademie studenten maar dat kon ik niet vinden.
Kunstuitleen
Wat hebben jullie in de vensterbank staan? Ik heb in de woonkamer een vensterbank van 3.5e meter breed. Planten gaat niet, want zodra de zon schijnt gaan ze tot nu toe allemaal dood.
Ik heb een vaas met zijdebloemen, maar alsnog is het mega kaal. Ik heb inmiddels ontdekt dat ik absoluut geen talent/oog heb voor interieur. Loop hier helemaal op vast ![]()
Ik heb in m’n werkkamer een schuin plafond en het centrale lichtpunt zit op een wand, ik kan geen gaten in het plafond boren. Ik kan geen mooie wandlamp vinden die de ruimte ook genoeg verlicht (en die ik kan betalen). Dus ik wil misschien zo’n soort lampenkap:
Maar ik kan dat dus niet vanaf het plafond hangen. Dussss ik dacht, misschien kan ik iets van een constructie of product vinden wat ik aan mijn wand kan bevestigen en waar ik dan die lampenkap aan kan hangen. Maar bestaat zoiets als product? Of moet ik dan zelf iets maken? Iemand een idee waar ik dan op kan zoeken?
Heb je een foto of een schematische tekening van waar het lichtpunt zit en waar je de lamp zou willen hebben hangen?
Misschien kun je een staaldraadje spannen tussen het lichtpunt en een muur? Of als de lamp dichter bij de muur mag hangen iets met een plankdrager oid? Of moet hij hangen vanaf de schuine wand, want dan gaat dat niet.
Haha ik krijg echt dikke error van dit schematisch tekenen en op de foto is het ook niet heel duidelijk:
Maar je ziet wel waar het lichtpunt zit en het moet vanaf daar omhoog en best een stuk (een meter ofzo) de kamer in.
Staaldraadje tussen lichtpunt en de muur is niet echt mogelijk maar het is wel een idee om dat te spannen tussen de twee zijwanden, en daar een snoer overheen te hangen vanaf het lichtpunt!
Een snoer kopen die mooi is (textiel in een leuk kleurtje of zo’n gedraaid textiel snoer) en dan met kabelgeleiders werken? 1 of 2 in de wand en dan 1 of 2 in het plafond. Hieronder een vreselijk overdreven en lelijk voorbeeld haha maar het gaat even om het idee. Je kan op wand en plafondgeleiders zoeken

Oohh wandbeugel is idd een goeie zoekterm! Al zie ik tot nu toe alleen dingen die vrij kort zijn, maar kan wel even verder zoeken.
@quarterlife ik kan dus niet in het plafond boren helaas!
Ja dit was ook zo snel de enige langere die ik kon vinden! Vet irritant als die sites dingen hebben die je nodig hebt voor weinig geld.
Kun je wel zo’n sterk plakding aan het plafond maken? Dan kun je een haak erin doen en het draad van de zijwand daardoorheen laten lopen?
Sorry ik kom even tussendoor: in mijn nieuwe huis hebben alle binnendeuren een ruitje van rookglas erin (soms groter, soms kleiner). De deuren zijn nu veelal grijs geschilderd en dat wil ik in ieder geval niet, maar wat past hier wel goed bij? Ik kwam zelf niet verder dan “gewoon” ral9010
Ik heb in de ene cactussen, en bij een andere nepplanten (omdat het inderdaad anders met de zon etc niet goed gaat). De diepere vensterbank liggen kussens zodat je er kan zitten.
Waar heb je jouw nep planten gekocht? Heb ze wel eens zien staan bij de IKEA haha, maar daar vind ik ze altijd zo nep er uit zien😅
Haha ik heb die van de ikea! Ze staan bij mij o.a. op mn thuiskantoor dus ik zit meestal meer naar mn scherm te kijken dan naar de plant, want je ziet het inderdaad wel. Van buiten zie je het niet per se