Interieurtopic #5

De traplak vond ik ook fijn, maar ik heb laatst een kastje met hoogglans lak van F&B geverfd en dat was echt verschrikkelijk. Oneindig veel lagen nodig, goed ertussen laten drogen maar daarna duurde het echte uitharden nog zoooo lang.

Muurverf heb ik idd ook in sigma laten mengen en vond ik heel fijn. Kan het qua diepte van de kleur niet vergelijken want heb geen echte F&B op de muren.

4 likes

Ik heb hier al eerder gepost over het kiezen van kleuren voor mijn nieuwe woonkamer, maar kom er niet uit. Al wat testers opgeplakt, maar weet nu zelfs niet meer of ik alle muren neutraal wil houden of toch nog “uitpak” met een groenige muur. Echt keuzestress. De tuin is op het westen, daar komt ook het meeste licht vanuit, maar vind het toch wel donkerder dan ik in m’n hoofd had, dus op zoek naar een neutrale warme kleur en alles lijkt op elkaar :sweat_smile: en aan de andere kant, een muur is ook zo geverfd dus weet niet waar ik me zo druk over maak

Ook bijna een hele dag bezig geweest met behang krabben, zaten 6 lagen op. Als het aan mij gelegen had, had ik daar de nieuwe laag behang over heen geknald, maar mijn schoonouders zijn hele secure klussers haha. Uiteindelijk zal dit ook wel mooier worden

1 like

Kijk eens naar schoolhouse white van F&B. Vind ik een mooie warme neutrale kleur. Als je deze kiest zorg er dan wel voor dat je plafond ral9016 is voor het contrast en niet ral9010. Anders lijkt het teveel op elkaar.

5 likes

Hoe zouden jullie hier gordijnen ophangen? De ramen zitten niet in het midden van de wanden. Ik dacht zelf aan hele muur en dan als de gordijnen open zijn deze helemaal naar de grotere muur kant schuiven?

Let trouwens niet op de lelijke bank haha en planten kunnen ook weggedacht worden.

Of iets van plissés kan natuurlijk ook maar vind gordijnen wat huiselijker staan ofzo.

Foto’s

5 likes

Ik zou het ook doen zoals je het zelf al zegt. Wat een prachtige grote ramen trouwens!

7 likes

Ja en wat een uitzicht!

Maar ik zou het inderdaad ook doen zoals je zegt. Dit hebben wij zelf ook en ik vind het heel mooi, ook dat het gordijn dan tussen de ramen in wel tegen elkaar aan zit als je ze helemaal dicht hebt. Dus dan heb je eigenlijk een wand van gordijn als je snapt wat ik bedoel?

Plise kan ook mooi zijn maar je kan ook plise en gordijn doen?

Wij hebben zelf in betweens en dan een donker gordijn eroverheen voor ‘s avonds, maar zelfs dan zit ik nog wel eens te dubben over plise er nog bij haha.

Succes met kiezen! Oh wij hadden bij het bedrijf die onze gordijnen leverde iemand thuis om in te meten en die had ook goed advies, dus mocht je ook zoiets hebben zou ik hem zeker ook even vragen!

3 likes

Ik zou persoonlijk toch plissé o.i.d doen, in het kozijn. Ik denk dat gordijnen aan één kant er niet mooi uit gaat zien omdat de balans weg is. Misschien kun je huiselijkheid krijgen met een wandkleed?

3 likes

Als het financieel mogelijk is zou ik plisse doen Ăšn gordijnen over de hele breedte! Staat heel mooi vind ik. Wat een mooie ramen!!

Je zou ze nog per kant kunnen opdelen, zodat je bijvoorbeeld 1/3 gordijn in de hoek hebt hangen, en 2/3 op de ‘grotere muur’ kant, mocht je die balans missen zoals @Pheline zegt. Ik denk dat dat niet zo’n probleem gaat zijn.

3 likes

Ja hier zou ik ook voor gaan! @50193905
Anders zit je ook iedere keer te klooien met gordijnen de hoek om krijgen.

2 likes

Daar heb je gewoon mooie op maat gemaakte rails voor met een bocht en dan gaat het super makkelijk!

4 likes

Off-topic maar wat een uitzicht, wauw, lijkt wel alsof je in een bos woont :heart_eyes:

4 likes

Ik woon ook in een bos! Of ja in (aan?) de rand van het bos haha.

@ de rest: thanks voor de reacties/input, kan ik zeker wat mee. :smiley: Ik ga denk ik idd voor plissĂ©s en gordijnen, dan eerst maar de plissĂ©s en later gordijnen. Want ja 10/10 uitzicht maar ‘s avonds is het echt pikdonker haha, zit dan niet heel chill op de bank.

3 likes

Sorry dubbele reactie maar in de woon/eetkamer hebben we niet genoeg ruimte maar ik vind dit wel een heel goed idee voor in onze slaapkamer, thanks!

4 likes

Random vraag maar hebben jullie ideeen over welke klantenservice beter is qua retourneren van grote producten: wehkamp of fonq?

Heb een tafel op het oog maar twijfel over de stijl en de maat dus kans dat ik m toch wil retourneren als ik m eenmaal binnen heb
 gaat met name om hoe t in m’n kamer lijkt dus in een winkel gaan kijken eerst gaat weinig toevoegen
prijs is exact hetzelfde

1 like

Ik heb altijd goede ervaringen met Wehkamp!

2 likes

Ik heb net een middelgroot tapijt voor retour aangemeld bij wehkamp en ik vind het handig dat je ook thuis ophalen optie hebt via DHL voor 3,50. Ik weet niet hoe dat bij echt grote meubels is

2 likes

Kun je niet chatgpt gebruiken om te kijken hoe het staat? Geeft vaak een hele goede indruk. Je kunt in je prompt de afmetingen en een afbeelding van de tafel en eentje van je kamer meegeven.

1 like

Ja de website van Gigameubel (daar verkopen ze m ook) heeft een fijne feature om dat te doen, en dat ziet er goed en ook realistisch uit! Dus daarom besteld maar je weet het nooit
 :grimacing: vind grote aankopen gewoon altijd heel spannend

1 like

Ik zoek zo’n soort lamp qua model voor in de woonkamer; Gem Bark Shade | Boob light cover | Ceiling light cover - Tulip Shades

Niet perse het systeem, maar wel de vorm, materiaal en kleuren. Weet iemand iets en wat ook naar NL verzendt?

3 likes

Maar bedoel je wel een plafondlamp? Of een hanglamp in deze vorm en materiaal?

2 likes