Interieurtopic #5

Kurkwand? Dat plak je erop en dan kun je alles erop prikken.
Of een ixxi? Volgens mij hoef je die ook niet per se te boren?

2 likes

Plakspijkers?

4 likes

Een grote kurkplaat bekleden met een mooi stofje en als prikbord gebruiken?

Ik weet niet zeker of dit in het interieur topic hoort; maar hebben jullie misschien tips waar je mooi (niet extreem duur) beddengoed met ritsen kan kopen?

Heb op dit moment vooral beddengoed van Zara home, H&M home en ikea, Maar die hebben voor een dekbedovertrek vaak knoopjes en voor de kussens alleen zo’n omslag gedeelte waardoor zo’n kussen er toch nog vaak uit komt.

1 like

Ik heb 1 van de jysk die een rits heeft! Vind ik dus eerlijk gezegd handiger dan mijn dure katoensatijne beddengoed van yumeko :sob:

3 likes

Vind hun kwaliteit wel erg wisselend. Ik heb er een die al jaren mooi is maar ook eens gehad dat er een na een half jaar echt lelijk verwassen was.

Ik heb mijn oude Ikea Kallax een makeover gegeven. Hij stond in de berging maar ik ben verhuisd en heb nu een kantoor en ik wil even geen geld uitgeven aan een nieuwe kast.

Dus ik heb hem geverfd! Die plankjes/lades zijn ook van Ikea en die twee linksonder in de hoek heb ik geverfd zodat het matcht.

136 likes

Mooie kleur zeg! En is dat nu een luciferlamp? Zo leuk haha

7 likes

Thanks! Dit was een heel impulsief idee en ik had binnen 30 min de verf online besteld om op te halen maar het was precies de kleur die ik voor ogen had!

En ja het zijn lucifers inderdaad! Ik houd van aparte lampen. Mijn droom in dit kantoor is ook nog deze :joy::

31 likes

Ik had vandaag opeens een creatieve ingeving en ga zelf één linnen prikbord met sierlijst eromheen maken! Kan wel een foto posten als ie af is.

6 likes

Zijn deze laatjes en deurtjes ook van IKEA? Veel mooier dan dat rechte

En omg je kleine katje 🥹💕

2 likes

Ja! Het zijn deze:

Dat is mijn foster kitten Poppy! :black_cat:

4 likes

Echt superleuk geworden! Ook al die inzetjes maken het leuk. Heb je 'm eerst geschuurd?

4 likes

Wauw dat ziet er echt super strak uit! En wat een gezellige hoek heb je zo gemaakt. Ik vind zelfs je knoei kleed heel leuk :slightly_smiling_face:

2 likes

Ja, ik heb het licht opgeschuurd en een shellac primer gebruikt!

2 likes

Ik zoek goeie ideeën voor onze trap. We hebben twee nieuwe trappen laten plaatsen. Die staan nu dus nog in de grondverf waarin we ze gekregen hebben. Onze vorige trap was wit, maar dat vond ik snel vies ogen en ik vond het qua look ook niet zo mooi. Overzettreden is een optie maar vind ik er een beetje neppig/nieuwbouw uitzien en daar hou ik niet zo van.

In mijn woonkamer heb ik houten vintage meubels met veel warme kleuren op de muren en veel planten, dat is ook mijn stijl. En ik hou wel van een beetje gekkig. Voor de trap kom ik er gewoon echt niet uit. Ik twijfel tussen bijvoorbeeld de trap in z’n geheel donkergroen of groenblauw verven, maar ik twijfel of dat mooi wordt met het wit van de gangen. Of werken met stickers. Of juist iets totaal anders, maar wat? Iemand ideeën? De gangen zijn verder heel wit, het is ook nog een optie om dat te verven maar daar kom ik ook niet uit.

Ik vind dit voorbeeld er heel leuk/grappig uit zien, dan moet ik dus wel werken met overzettreden maar goed dan wordt het geheel kitsch en dat vind ik dan wel weer grappig. Maar ik ben bang dat trapstickers niet lang mooi blijven.

image

3 likes

Kan je ook met tegeltjes werken ipv stickers?

5 likes

Ik heb een donkergroene trap met verkeerswitte muren en zou niet weten waarom dat niet zou kunnen. Gewoon doen.

5 likes

En schilderen in een zachte of juist donkere klassieke kleur? Bijv. Een van de Sikkens Rijkskleuren? Kan best met witte muren. Of eventueel met lambrisering op de muur die je ook een kleur geeft om het wat meer een geheel te maken?

9 likes

Ik vind een loper ook heel mooi, van tapijt of met verf dat effect nabootsen heeft ook wel wat vind ik. Of mocht het lukken, helemaal kaal schuren en dan lakken maar dat is wel heel veel werk (ooit geprobeerd en na een paar tredes was ik er wel klaar mee haha).

Ik zoek eigenlijk zo"n soort lamp als hieronder maar dan in tafellamp model, weet iemand of dat ergens te krijgen is? Dit is een hanglamp van h&m home voor de liefhebbers: