Interieurtopic #5

Wie heeft ervaring met plakspijkers die goed blijven hangen maar ook goed te verwijderen zijn? Lees over die Tesa dingen zoveel wisselende dingen dat ik het eigenlijk niet aandurf.

Mijn ervaring is dat die van Tesa goed zijn, maaarrrr je moet ze niet op ‘reinigbare’ verf gebruiken want dan laten ze op den duur los. Op gewone muurverf zijn ze top.

3 likes

Omg door jou weet ik dat het niet ligt aan mijn ophangkunsten, dankjewel! Ik had ze namelijk eerst hangen en toen de muur geverfd maar ze vallen er steeds af, maar dat komt dus door de verfsoort :eek:

2 likes

Haha ik had dat ook! Hing prima, toen ging ik alle kinderhandjes en viezigheid overschilderen met ‘goede verf’ en daarna kwam er met enige regelmaat een lijst naar beneden :grimacing: alleen echt lichte dingen bleven wel hangen, maar een lijst van 40x50 oid viel er toch weer af.

2 likes

Omg hoezo kost één plissé gordijn voor een balkondeur (die ik op het kozijn zonder boren wil vastmaken) bij Veneta al minstens 400 euro :sob:

Toch maar iets anders kiezen denk ik…

Je kan erg veel van de prijs halen door flink te onderhandelen. Gaan ze even ‘moeilijk’ doen en de manager bellen en tactieken, maar de volle mep hoef je er echt niet voor te betalen.

7 likes

Hmm dan moet ik een adviseur uitnodigen zeker, ook geen zin in :rofl:

1 like

Dilemma: Sparen voor de nachtkastjes van je dromen met het risico dat ze uitverkocht geraken. Ze kosten samen €560. Ik heb momenteel heel irritante nachtkastjes waar ik me aan kapot erger.
Of settlen voor de oké nachtkastjes die samen €210 euro kosten.

• Sparen (40% slaagkans) en wachten
  • Settlen en geen dagelijkse irritaties meer

0 stemmers

3 likes

Moet je echt sparen of kan je ze een beetje onverantwoord nu al kopen en daarna bij sparen?

9 likes

Welke zijn het? Ben nu erg benieuwd :relaxed:

3 likes

Wat @Philo zegt zou ik doen haha.

Als je echt moet sparen omdat je het geld letterlijk nu niet als langetermijnspaargeld / vakantiegeld / buffer hebt, moet je je dan niet afvragen of je het überhaupt wel moet doen? :sweat_smile:

In dat geval vind ik de mindere optie ook nog best duur en zou ik echt voor nog iets goedkopers gaan. Maar zit het geld in een potje voor de vakantie zou ik het gewoon nu uitgeven en later weer terug aanvullen.

Ik ben ook wel benieuwd naar beide opties. :smile:

9 likes

Dan zijn ze dadelijk uitverkocht :joy:

11 likes

Nee, andere uitgaven zijn prioriair (elektriciteitswerken in huis, vliegenramen overal, plafond/hanglampen, dat soort dingen). Ik gok dat ik voor mijn oude nachtkastjes nog 150 euro kan krijgen.

@oliverqueen huh haha als ik géén geld had dan zou ik gewoon met mijn oude nachtkastjes verder sukkelen

@Alpacamybags dat is exact waarom ik ze niet gepost heb haha. Fikken van mijn nachtkastjes af hoor!!!

9 likes

Hmmm dit is mislukt bij mij. Ik had vandaag Veneta over de vloer maar hij zei direct nee kan er niks af punt. Vond dat wel jammer. We hebben uiteindelijk 10 plisségordijnen voor 1600 euro. Ik twijfel een beetje, weet niet zo goed of het een prima prijs is. Ik heb tot woensdag om te beslissen. Topjaloezien waren wel duurder.

Ah ja dan snap ik het wel. Dan sparen, duimen en vooral niet hier posten inderdaad haha.

3 likes

Staan ze niet op marktplaats toevallig?

3 likes

Nog een keer bellen, je twijfel aangeven en zeggen dat je voor x euro direct akkoord gaat.

8 likes

Bedoel je van die top down bottom up plisse dingen? Dan is dit volgens mij een prima prijs voor 10 stuks.
Je kan altijd nog de klantenservice bellen met vragen over je offerte toch, of er niet nog wat af kan

4 likes

Dat ligt toch ook wel even aan afmetingen etc? Als dit 10 smalle kleine gordijnen a 160 per klein raam zijn vind ik het wel wat anders dan voor 10 normale of grote ramen.

Dat klinkt voor mij goedkoop, ik heb 1 erker (3 ramen) voor €1100, maar het hangt er maar net af hoe grote ramen je hebt en welke stof je hebt gekozen enzo.

3 likes