Interieurtopic #5

Ging even kijken maar dit is allemaal fake dus ik denk niet dat dat het origineel is

6 likes

Het origineel is inderdaad van in common with en kost een paar duizend euro. De rest is fake.

2 likes

Ohh damn, good to know! Lekker naïef ook haha

Ik weet inderdaad niet wie de originele designer is maar ik zou deze website wel aandurven geloof ik

Edit; link weggehaald want toch geen goede site

4 likes

Maar dit is toch juist dropship? Met een Engels adres en 2 weken levertijd

Krijgt een 2.8 op trustpilot waarvan 54% 1 ster

2 likes

Huh? Dan heb ik helemaal verkeerd gekeken geloof ik maar ik zag juist trustpilot veel sterren. Goed nevermind dan haha sorry

Edit; oké zie het al zijn ‘eigen’ sterren :disguised_face:

1 like

Ik heb hier besteld en gewoon binnen gekregen hoor. Wat bedoel je met fake?

Edit:
Oh ik zie nu dat het niet origineel is, ach ik ben er blij mee!

3 likes

Dank je wel! Het werd ondertussen een heel frustrerende zoektocht met al die sites die een andere naam hebben maar exact dezelfde opbouw hebben etc.

3 likes

Heeft iemand ervaringen met een fenix tafelblad? Ik heb kinderen en huisdieren en hou niet van heel veel poetsen. Ik hoorde in de winkel (studio henk) dat het super onderhoudsvriendelijk is maar mijn kind tekende net al op een staal en dat laat toch een soort vettige kras achter.

2 likes

Nou ja omderhoudsvriendelijk betekent toch ook gewoon met een doekje te reinigen ofzo, dus dat je er niet heel veel speciale dingen mee hoeft te doen. Ik zou zelf als ik een jong kind had denk ik niet zo snel een dure tafel kopen haha, vooral als je je bij de sample eigenlijk al stoort

4 likes

Nee die soort vettige kras was dus na een spray en een doekje en even poetsen. Niet heel duidelijk opgeschreven inderdaad. Dat vind ik het maximale om vaak te doen dus ik vraag me af of dit representatief is voor het materiaal!

1 like

Ik heb een fenix tafelblad van studio henk. Uiteraard komen er vlekken op en door het matte oppervlak zie je dat dan ook echt wel. Echterrrr, als je er een doekje over haalt met een beetje allesreiniger verdwijnen de vlekken ook heel snel.

Wij hebben een zelfde situatie met jonge kinderen en om die reden hebben we ook voor dit blad gekozen. Qua vlekken stelt het me niet teleur, maar mijn vriend heeft wel 2 kleine deukjes ontdekt. Hij gaat hierover contact opnemen met Studio Henk want we zijn echt overdreven voorzichtig en gebruiken altijd placemats, maar toch dus al 2 kleine deukjes.

1 like

Oooh dat is irritant!

4 likes

Ja het is wel onderhoudsvriendelijk maar er komen mega snel vlekken van vette vingers etc op. Die zie je 100% minder op een houten tafel bijvoorbeeld dus ik zou echt niet hiervoor gaan als je niet van poetsen houdt.

2 likes

je moet bij fenix wel een beetje opletten welke producten je gebruikt om dat te vermijden, in dat opzicht is het wel wispelturig. Anderzijds is het wel een heel sterk materiaal, als je krasjes krijgt kan je deze ook wegwerken met een strijkijzer en vloeipapier. Instructies staan op de site FENIX materials and solutions for interior design

maar zoals andere zeggen, bij echt diepmatte materialen ga je ieder spoor gewoon blijven zien omdat het licht anders gaan reflecteren

4 likes

Ik weet niet of je al iets hebt gevonden, maar ik kwam net deze tegen en die heeft iets van een gelijkenis. In ieder geval verkoopt de website geen dropship/nep design en heeft anders misschien nog iets van inspiratie voor je?

2 likes

Voor een zonnig hoekje in mijn woonkamer ben ik opzoek naar een chille leesstoel/fauteuil/vloerbank, misschien hebben jullie ideeën? Mag tweedehands/vintage/retro of nieuw. Ultiem is natuurlijk roset ligne togo, maar buiten budget. Ik dacht een dupe gevonden te hebben maar die is ook 1500 euro :clown_face::

Ik heb (te lang) hierover getwijfeld:

Ik vind dit mooi maar misschien net een beetje saaie kleur (en paars te heftig en groen is onze bank al):

Iets van een vloerbank/kussen lijkt mij ook leuk op die plek, maar ik kan daarvoor niet echt goede websites vinden. Dus dat je zoiets krijgt:

Maximale breedte is 120cm. En voorwaarde is dat ik er een lekkere leeshoek van kan maken. Voorkeur voor een gezellige kleur (dat past bij rood, maar dus niet rood is, en ook liever niet groen) of patroon/print. Ben heel benieuwd of jullie specifiek linkjes hebben of suggesties voor waar ik op kan zoeken? Of andere ideeën?

6 likes

Iemand recent de ikea tradfri lampen geconnect aan een Hue bridge? Werkt dat met de app en google voice assistent?
Ik zie online alleen info van een paar jaar geleden

Ik heb het jaren geleden gekoppeld, maar het werkt nog steeds. Ik weet alleen niet of er in de tussentijd iets aan tradfri veranderd is waardoor een nieuwe lamp nu niet meer zou werken.
Ik hoop het niet, want ik ben niet van plan in m’n nieuwe huis een miljoen uit te geven aan echte Hue lampen :sweat_smile:

1 like