Interieurtopic #5

Ga je het zelf schilderen? Sommige schilders werken alleen met RAL. Ik vind Whimborne white van farrow and ball mooi, net iets warmer dan 9010. Kan je ook laten mengen in sigma/sikkens.

3 likes

Misschien Linen wash van little green? Ik vond die zelf net te wit en heb uiteindelijk voor 9001 gekozen haha, maar is voor jou misschien net perfect:

Via verf.nl kun je het in sigma/sikkens laten mengen (ook testpotjes)

1 like

Ik heb een buitenmuurtje een keer wit geverfd en twijfelde toen over hetzelfde. Toch voor 9001 gegaan en het is echt perfect geworden. Binnen zou dat te gelig zijn, maar buiten oogt het als gebroken wit omdat daar veel meer licht op valt. Dus toch de moeite denk ik om die te proberen.

1 like

Ik heb het tv meubel ook net nieuw (nieuw tweedehands van marktplaats dan) hahaha dus die wil ik ook nog even een tijdje houden. Maar ik kan idd ook eens kijken of ik een bijzettafeltje in zo’n kleur kan vinden voor het kleureffect idd!

Ik heb de kleur zelf laten mengen dus hier even een foto van het label

2 likes

Aah ik vind interieur zo moeilijk. Ik heb dit vloerkleed in de slaapkamer en twijfel welke kleur dekbedovertrek en dressoir hierbij past. De kamer heeft verder veel wit en houttinten

1 like

Oh hier staat heel veel bij! Misschien wat andere rustige tinten als lichtroze of zachtgroen. Heel mooi kleed

1 like

Thankyou!! Jaa dat lijkt me mooi, heb verder in huis ook veel groen dus dat past wel

1 like

Ha dat snap ik! Misschien inderdaad anders een ander meubel (of een simpel bijzettafeltje in die kleur (houtverf dan, voor een klein krukje of tafeltje kom je met 750 ml verf al best ver)
Dankje voor de code!

1 like

Ik heb deze ook en heb er een baksteen/beetje rozige bank op staan

4 likes

Ik zoek een tapijt XL ongeveer 3 op 4m dat geen arm en een been kost. Met mijn nieuwe salontafel en nieuwe stoelen wordt het hier meer en meer een geheel.

Dat ik nog moet verven, deuren plaatsen en een eettafel nodig heb laten we even in het midden :smiling_face_with_tear:

3 likes

Weten jullie leuke (liefst fysieke) winkels waar ik deurknopjes kan kopen? Ik heb mijn Ikea Hemnes nachtkastjes een ander kleurtje gegeven en wil leuke eyecatcher deurknopjes (liefst goud of met in elk geval goud erin). Zara Home heeft soms leuke maar nu niet wat ik zoek.

Kringloopwinkel? Heb ze ook weleens op een (vintage) rommelmarkt gekocht

Bouwmarkt

En Action heeft een kleine collectie :

https://www.action.com/nl-nl/p/3217559/deurknop/?utm_source=app&utm_medium=app&utm_campaign=product_shared

2 likes

@Cajun-moon en @crazyplantlady.
Bedankt voor de suggesties!
Mooie kleuren! Maar toch ook nog wel een overweging waard om nar 9001 te kijken dus.

Ben altijd bang dat deze ook nog erg verkleurt en nog geler wordt. Weet nog dat ik dat binnen op de trap had en dat verkleurde toen zo. Maargoed. Dat is wel 10 jaar geleden en dat was binnen.

Jullie daar toevallig geen last van?

1 like

Xenos?

sostrene grene of sissy boy? Heb daar zelf wel eens deurknoppen zien liggen.

2 likes

Had je toen lak op terpentine basis? Dat wordt geel. Gewone watergedragen lak als het goed is niet.

1 like

Ja wat @Philo zegt! Watergedragen zou niet moeten vergelen :slight_smile: + terpentineverf vergeelt omdat het niet genoeg UV licht krijgt, dus meer kans daarop in een donkere gang. Verf op de buitenkant van je huis krijgt genoeg licht dus dat is daar geen issue

1 like

Nee mijn tuin oogt nog steeds fris wit! Het zit er wel nog maar een jaartje op.

Als geld geen rol speelt, welk (design,vintage) meubelstuk/ander interieurvoorwerp zou je dan kopen? En dan wel iets wat al jarenlang op je lijstje staat om ooit misschien te kopen of te realiseren

1 like