Interieurtopic #5

Mijn ouders hebben zo’n soort pot (zonder tekst) op tafel staan met dropjes/chocolaatjes/paaseitjes/pepernoten/bonbons/enz, dat blijft wel goed daarin.

2 likes

Oh dat is toch handig voor knopen, naalden en garen… ik weet niet of je een naaidoos hebt?
Dat van glas zou ik gebruiken voor kliekjes of vooraf gemaakte hapjes voor verjaardagen. Niks zo vervelend als de gevulde eieren die je eerst groeten via de neus.

Verven kan altijd met die houten dingen. Beetje plakfolie erop en het is al heel anders.

2 likes

We kiezen voor dimity van fb, heb op instagram gezocht en dat is eigenlijk precies wat we willen, warm “wit” (praktisch ral9001 maar net iets anders).

3 likes

Leuk!! Ik vind het wel veel meer dan ral9001 hoor, het is geen wit.

foto

Rare foto maar kan even geen foto vinden waar je het naast ral 9010 ziet. Het raamkozijn is 9010!

9 likes

Ik zou het niet als wit zien eigenlijk, het is wel echt peachy!

1 like

Ja klopt, maar ral9001 is ook een witkleur en als je dat naast ral9016 houdt zou ik ral9001 ook geen wit noemen haha. Bedoel meer dat het wel neutraal genoeg is om dimity een warm wit te noemen denk ik.

Ik ben heel benieuwd, twijfelde nog wel tussen soft cream van gamma (iets geler) en dimity maar de fotos op insta van dimity hebben me overgehaald, vind het altijd heel fijn om hele kamers te zien waarin het is gebruikt en voor de gamma random mengkleuren is dat gewoon niet te vinden helaas

1 like

Bone van Pure and Original? Een hele rustige, neutrale kleur.

Hier de kleur icm. onze groene deur en spier witte plinten.

4 likes

Ik heb een aantal jaren geleden mijn keuken gewrapped, van beige naar zwart.
Inmiddels was het niet zo heel mooi meer, met plekjes die los hebben gelaten dus ik dacht, ik haal het er af, hoe lelijk kan het beige zijn.
Nouuuu ik heb toch spijt!!
Als ik over een week nog niet blij/gewend ben dan haal ik wel weer nieuwe folie. Misschien dan zwart met houtmotief.

4 likes

Ik wil een goedkope kast met enkel planken (dus geen roede), heeft iemand een tip? Liefst een 2 of 3deurs kast.
Edit : met deuren

3 likes

Billy’s van IKEA?

4 likes

Oh sorry met deuren! Ik zal dat even toevoegen.
Nog een edit: wist helemaal niet dat je ook billys met deuren heb joh!

Sorry maar dat muizentruitje linksonder 🥹♥️

7 likes

Of platsa van ikea?

3 likes

Wij hebben heel veel dimity in huis en het is echt geen warm wit! Het is echt beige, in sommig licht ook echt gelig. Ik dacht ook dat het lichter uit zou vallen en zit er na 2 jaar nog steeds regelmatig over te denken om het in een lichtere kleur te verven (mijn vriend vind het wel mooi en we hebben een aantal hele hoge muren, anders had ik het al lang gedaan).

Heb even snel een foto gemaakt naast een witte deur hier in huis.
Ik zou je echt aanraden om eerst een groter stuk te testen en met verschillend licht te bekijken.

1 like

We hebben gisteren de woonkamer met plafond gedaan en ik ben er super blij mee. We hebben vrij grote ramen dus er valt veel licht op waardoor het permanent gewoon lijkt alsof er warm zonlicht opvalt. Het probleem met die kamer was dat het eerst met 9016 was geverfd en echt snel grijswit werd doordat het op het noorden zit

Als je vanuit de achterkamer kijkt lijkt het alsof de voorkamer gewoon wit geverfd is maar er warm licht binnen valt

En vanuit de voorkamer zie je wel dat het een andere kleur is dan wit

Het was wel een gok maar ben er tot nu toe heel blij mee

(Op de fotos zit nog maar 1 laag en is het nog deels aan het drogen)

4 likes

Gelukkig! Ik herkende heel erg mijn verwachting van de kleur in jouw post en in mijn geval werd dat een teleurstelling toen het dat niet was haha, maar ik ben blij dat het bij jou wel goed uitpakt!

2 likes

Ik ben bezig met een make-over van de gang maar twijfel over een verfkleur. We hebben een deel van de gang geverfd in Olive Tree van Flexa en we hebben deze deurmat. Ongeveer driekwart van de muren is nog wit maar die moeten nog een kleur krijgen. Ik twijfel tussen een aanwezige kleur bijvoorbeeld paars of mauve madness in de sfeer van de deurmat, of juist een rustige kleur zoals Binti Clay vanwege de olijfgroene kleur die al vrij ‘fel’ is. Hebben jullie misschien nog leuke tips waar ik niet aan gedacht heb?

image
image

4 likes

Ik denk dat ik voor een zeer donkerblauwe kleur zou gaan.

Ik vind de combinatie die je post een beetje hoog Sims-gehalte hebben.

Oh vind ik mooi! Ik houd wel van een beetje kleur.

Gewoon in hetzelfde olijfgroen vind je geen optie? Daar zou ik zelf voor kiezen denk ik.

4 likes