Interieurtopic #5

Oh goeie, thnx

1 like

Iets richting oker zoals sunny day van flexa is hier denk ik ook mooi bij maar dan misschien in een lichtere tint ?

1 like

Ik heb dit plaatje gevonden op Pinterest, in een lijstje met IKEA pax kast ideeen. Precies wat ik voor ogen heb voor in mijn slaapkamer.

Ik kan alleen nu op de site van IKEA niet zo’n schuine hoekkast vinden. Iemand een idee? Of zou het misschien van een oude collectie zijn?

Het rechtse gedeelte met de lades is denk ik ook maatwerk/een halve pax kast, want deze hoogte bestaat (nu) ook niet.

3 likes

Nee die hoekkast is al een zeer oud model, die zou je alleen nog kunnen vinden op marktplaats.

4 likes

Thanks, zie er toevallig al eentje in de buurt op staan!

5 likes

Ik weet niet of je deuren wilt, maar hou er rekening mee dat je dan die onderste la niet kunt plaatsen.

1 like

Tenzij je een andere scharnier haalt! (Bij bv Hornbach)
Ik heb dat ook gedaan bij mijn pax meg deuren en nu heb ik overal gewoon lades onderin. Vond die ā€˜loze’ ruimte onderin echt zo zonde.

3 likes

Ja precies! Ikea’s oplossing is zo’n draadmand of idd gewoon leeglaten als ā€œplankā€, ziet er ook niet uit :sweat_smile:

3 likes

Wat jammer, ik heb zelf namelijk de nieuwe versie van de hoekkast en dat oude model ziet er zoveel handiger uit! Ik ga de mijne nu verkopen, want ik kan nergens echt lekker bij.

2 likes

Ik twijfel over mijn vloer. Ik heb een neutraal/koele grijze vloer gekozen, die het beste past bij mijn interieursmaak. Alleen, mijn woonkamer is op het noorden en ik ben nu een beetje bang dat het te kil wordt. Er komt gelukkig ook wel wat licht vanuit de open keuken die op het zuiden is, maar toch.

De warmere tinten grijs waaruit ik kon kiezen vond ik te veel neigen naar beige, wat niet echt past bij mijn smaak en meubels. Maar ik twijfel of ik daar nu niet toch voor moet gaan…

Jullie ervaring/advies?

1 like

Ik heb een koele grijze vloer met een woonkamer op het noorden en had er zelf nooit voor gekozen. Het staat best gezellig in het geheel (kil is anders), maar dat komt absoluut niet van de vloer en ik had liever iets warmers als hout gehad.

5 likes

Waar bewaren jullie je schoenen en jassen? Allemaal in een kast in de hal, of heb je daar enkel een kapstok en de schoenen van de dag staan, voor bezoek?
En je dikke winterjas elders wanneer het warm weer is?

Ik weet even niet goed hoe ik de hal moet inrichten. Ik heb relatief veel schoenen en jassen en het lijkt me fijn als de hal niet rommelig wordt. Maar buitenkleding en schoenen in m’n kleerkast hangen vind ik ergens ook geen fijn idee…

2 likes

Ik bewaar de winterjassen nu in mijn kledingkast (in een hoek waar ik toch niet makkelijk bij kan) en wissel die ergens deze of volgende maand om met mijn zomerjassen die in de hal hangen. Mijn wollen jas breng ik naar de stomerij aan het eind van het seizoen, dus die gaat schoon de kast in.

Mijn schoenen staan in een ondiepe dichte kast in de hal. Daar past alles, maar ik heb niet enorm veel schoenen.

Ik zou zeker niet alles in je hal bewaren: dat staat snel rommelig en je wil ook ruimte voor je gasten.

2 likes

Ik heb heel lang een lichte koele grijze laminaatvloer gehad en ik ben zooo blij dat hij weg is. Het is zo ontzettend bepalend voor de sfeer in huis. Alles zag er kil en gedateerd uit, wat je ook deed. En ik had nog wel een huis met het raam meer op het Zuiden.

Smaken verschillen uiteraard, maar ik zou überhaupt niet voor een grijze vloer gaan (ook niet warm, want dat vind ik vaak ook een beetje die goedkope steigerhout look geven). Als je een x een muurkleur wil veranderen, of toch een andere look wil qua meubels etc is dat een stuk makkelijker bij een houten vloerkleur.

Ik weet niet of je misschien een inspiratiefoto hebt met wat voor interieur je mooi vindt (waardoor je dus naar zo een vloer neigt)?

11 likes

Oh nee maar vergrijsd laminaat vind ik ook vreeeeselijk haha, dus snap je helemaal! Ik ga voor vinyl (had liever marmoleum of een gietvloer maar ja :money_mouth_face::money_mouth_face:).

Ik houd van fris, licht, modern. Veel wit, licht hout en wat fellere kleuren. Ik herinner me nu ineens de discussie van een tijd terug over gietvloeren en dat die kil of te zakelijk zouden zijn, maar blijkbaar is dat dus mijn smaak

1 like

Een deel van mijn jassen zijn gewoon opgeborgen in plastic containers.
Schoenen o.a. in een ladenkast elders in het huis.

Gewoon lekker doen als dat jouw smaak is toch! Zou me echt precies niets aantrekken van adviezen dat dat te koel is. Gewoon doen, meubels er in en er is een hoop te doen met accessoires of een andere kleur op de muur.

2 likes

Onze zolderkamer krijgt inbouwspots omdat het plafond maar 2.05 hoog is. Maar weet niet zo goed welke kleur (zwart, wit, goud, chrome etc). Muren gaan wrs zachtgroen worden. Eiken warm laminaatvloer en veel blauwe meubels. Wat past daar nou het beste bij.

Ook iemand verstand van lichtplannen? Lastig bepalen waar ze moeten komen

Ik lees even mee, hier ook een dingetje

Ik zoek tips voor de schutting in de tuin, kom er even niet uit.
Het hout is nog goed genoeg, dus we willen hem niet vervangen, maar hij is wel echt lelijk vergrijsd/vergroend en de aanslag eraf halen elk jaar gaat eigenlijk gewoon steeds slechter en is ook zo weer terug. Nu hebben onze buren de achterkant van onze schutting wit geverfd en zij hebben dat probleem allemaal niet meer. Ik vind wit niet zo mooi staan denk ik (maar zij hebben ook een crematoriumtuin met alleen maar grijs, zwart en wit) dus ik was aan het kijken naar kleuren, maar kan me bij alles niet zo voorstellen of ik dat nou echt een succes ga vinden.
De schuurdeur is donker antiekgroen, verder moet de tuin nog worden aangepakt, opgeruimd en het klaver moet gemaaid dus daar moet je even doorheen kijken (plantenbak met trellis is vergaan dus gaat weg, loungeset wordt vervangen en het ā€˜terras’ gedeelte en achterin de stukjes stenen worden vervangen voor waaltjes in een cirkel gelegd waar achterin nog een extra klein zitje op komt, ook komen er nog extra klimplanten tegen de schutting dus het wordt nog wel wat groener allemaal, glijbaantje gaat ook weg trouwens).

Huidige staat:

Nieuwe loungeset:

Zitje dat achterin komt (gespiegeld) in het hoekje:

Idee voor schutting (Lindegroen van Cetabever), maar ik denk niet deze kleur? Geen idee meer:

4 likes