Interieurtopic #5

Wij hebben voor randloos gekozen, dat oogt net wat ruimtelijker dan dichte en voor wit omdat het plafond ook wit is. Dan valt het allemaal wat meer weg in het geheel in plaats van bijv 3 zwarte ‘stippen’.
Qua plaatsing hebben we uitgemeten waar we het licht willen hebben/naartoe kunnen richten omdat deze spots draaibaar zijn.

3 likes

Ik zat juist aan zo’n kleur te denken (voordat ik bij je laatste plaatje kwam), dus ik vind dat wel mooi/passend hoor!

8 likes

Ik denk dat (geborsteld) chroom het mooit combineert maar de tip die je van iemand anders kreeg (wit randloos) snap ik. Dat valt het minst op en geeft het rustigste beeld.

5 likes

Ik zou zeker voor een groen tint gaan, maar dan een wat donkerder groen dan wat je zelf post. Zoals dit bijv

Ik vind lichter groen ook wel mooi, maar zou zelf dan wat meer richting het vergrijsde groen gaan ipv dat licht-turquoise

18 likes

Ik heb Lindegroen op mijn schutting zitten en was de beste beslissing ooit.

26 likes

Mediteraans warmroze

15 likes

Ja, dit ziet er echt mooi uit!

1 like

Oehh die kant dacht ik nog niet op, interessant wel.
Ik stelde net geel voor en m’n man keek me aan alsof ik voorstelde poep op de muur te smeren, dus ben benieuwd naar z’n reactie op roze :joy:

4 likes

Een kennis van mij heeft een beetje paars/roze en dat is echt heel mooi geworden!

34 likes

Ik snap je hoor! Zelf hebben wij deels oud/deels modern met een hele warme houten parketvloer en de andere helft heel licht marmoleum (wel meer off white met cacaodopjes erin), maar had voor dat gedeelte ook beton kunnen kiezen.

Ik denk alleen dat het resultaat zo anders is van een grijze betonvloer (die tevens met juiste meubels best warm eb gezellig staat) en grijs laminaat (of pvc/vinyl/andere houtlook). Dan lijkt de kleur aardig hetzelfde, maar is het echt een doorn in het oog dat laminaat. Er zit namelijk vaak een houtstructuur in en daarbij is elk ander houten meubel met een andere tint een soort van grote mismatch en vloekend bijna. Dat is bij beton toch anders, omdat het materiaal anders is.

Alsnog; you do you, maar ik zou dan persoonlijk zoeken naar inspo plaatjes met een grijze laminaatvloer op pinterest en kijken of dit bij je past ipv een grijze laminaatvloer kiezen en vergelijken met de beton/marmoleumplaatjes. Veel Amerikaanse huizen hebben ook vergrijsd laminaat/vinyl/etc en dat geeft voor mij in ieder geval nooit de moderne look waar ik naar zoek.

3 likes

Je kan ook gewoon een hout kleurige beits erop doen. Hebben wij ook gedaan. Er zijn heel vele verschillende houtkleuren.

4 likes

@Aiden had nog de kleur beloofd, ben er vorige week pas weer geweest. Bovenste kleur, van de hornbach. Heb zelf alleen bij de praxis in de flexa laten mengen :slight_smile:

5 likes

Ik vind dit echt een hele gezellige tuin!

2 likes

Dankje! Ben er ook heel blij mee… En dit was 2 jaar geleden, nu zijn de borders flink vol gegroeid met planten en de klimplanten hebben de pergola ook al gevonden.

2 likes

Heb je een recente foto? Ik zoek ook nog wat planteninspiratie namelijk.

1 like

Nee… :see_no_evil: Ik was al aan het zoeken voordat ik deze foto ging plaatsen…
Maar kan wel benoemen wat ik heb staan…

Blauwe bessen struiken, Vlinderstruik, Pioenrozen
Zonnehoedjes, stoof perenboompjes, Magnolia
Passiebloem (die kruipt tegen de pergola aan)
Dahlias (die haal ik ieder jaar weer uit de grond en plant ze opnieuw in het voorjaar)
Tulpen hier en daar voor het voorjaar. Salvia. Herfstasters, Campanula & Phlox als bodembedekker.

6 likes

Dank je, hier heb ik wel wat aan!

2 likes

Heeft iemand een bedrok om een boxspring bed? Ik heb een boxspring en de poten kan ik niet meer vinden, nu begin ik me steeds meer te storen aan hoe lomp het er uitziet. Vind het echt afdoen aan de gezellige sfeervolle slaapkamer. Ik vind bedden met poten veel mooier, maargoed boxspring it is. Nu zie ik op TikTok veel boxsprings met een bedrok en daar had ik nou nooit aan gedacht. Vind alleen de meeste bed-rokken meteen zo truttig of heel “Amerikaans” haha. Iemand een leuke tip?

Een bedrok blijft in mijn beleving altijd wel wat truttig. Heb je bij H&M al gekeken? Vind die wel wat neutraler

1 like

Haha, toevallig kwam ik net uit de h&m app mijn bericht van hierboven typen. Ja dus ook gekeken en ja vind ze daar ook wel truttig. Denk eigenlijk dat het niet anders is, ben nog niets goed neutraal tegengekomen. Tenzij iemand een goede tip heeft natuurlijk

3 likes