Interieurtopic #5

Ja klopt maar het zijn moeilijke kleuren en eigenlijk past alleen de blauwe maar die vinden we beetje saai.
Vonden die ene kleur zo gaaf maar vinden olijfgroen bijv ook gaaf.

Wat betreft verven, dat vind ik echt zonde. Dan koop je een prijzige kast en dat krijg je (ik) nooit zo netjes als t origineel.

1 like

Ik zou dan vintage zoeken want er zijn allerlei dressoirs te koop in die stijl, snel voorbeeld: Vintage Eero Aarnio Dressoir Voor Asko 1970S | €650 | Whoppah

4 likes

Heeft iemand ervaring met van die stickers voor een bovenlicht raam? Ik slaap echt heel slecht als mijn slaapkamer niet pikdonker is en heb in de woonkamer hele lichte gordijnen.

Dus ik moet of het bovenlicht raam fixen of zwaardere gordijnen in de woonkamer plaatsen. Mijn voorkeur heeft dat eerste omdat ik zware gordijnen niet perse heel mooi vind in de woonkamer.

1 like

Heeft iemand toevallig ergens zo’n lamp gezien recent?

bij Ikea hebben ze alleen een met onregelmatige lijnene en die vind ik lelijk.
Deze van de foto is van Hay, dus ik zoek iets goedkoper!

3 likes

Ik heb geen ervaring met stickers, maar je zou ook nog een stuk hout op maat kunnen zagen en die ervoor kunnen zetten, dat hebben mn ouders ook gedaan en het is pikdonker.

1 like

Ja werkt als een tiet maar is niet echt mooi

2 likes

Als je zoekt op ‘lamp rijstpapier’ zijn er verschillende… zoals deze:

5 likes

Hmm dat is balen maar liever dat dan slecht slapen haha

1 like

Oh ja, was op zoek naar een fysieke winkel!

2 likes

Ik heb zo’n plakplissé van de Ikea in mijne geplakt. Verduisterend plisségordijn, SCHOTTIS, donkergrijs, 100x190 cm - IKEA

3 likes

In mijn vorige huis had ik met zwart plakfolie afgeplakt ik denk van de kwantum, was prima en ging er af (was huur). En nu heb ik het bovenlicht vervangen door een houten plaatje en dat geverfd net als de kozijnen

2 likes

Zou wel uitkijken want afhankelijk van het raam, zonlicht en de warmte kan bepaalde folie ervoor zorgen dat je raam barst.

2 likes

Wij hebben dit en het werkt prima. Nee het is niet het mooiste maar eigenlijk let ik daar niet zo op. Desnoods pak je een mooie kleur.

3 likes

Hoeveel zijn de prijzen van bijv een keuken en bouwmateriaal gestegen tov 2016/2017? Ik heb destijds een nieuwbouwhuis ingericht en ga mogelijk weer een huis verbouwen. Ik snap dat het natuurlijk afhankelijk is van 1001 dingen die je kunt kiezen, maar is er iemand die bijv in 2016 verbouwd heeft en nu, en iets kan zeggen over de kosten?

1 like

Ja, in mijn ervaring gemiddeld gezien wel verdubbeld

2 likes

Veel. Wij hebben in 2018 een keuken gekocht, toen in 2022 dezelfde keuken in een andere kleur voor ons nieuwe huis en dat was op de kasten een verschil van +/-100 euro per kast

3 likes

Iemand een idee welke verfkleur dit is op de achtergrond? Die beige/taupe kleur?

Als er fel zonlicht opstaat zou ik het zeker niet afplakken. Zelf was dit bij mij niet het geval, was vanwege licht vanuit de centrale hal wat door het bovenlicht van de voordeur de gang in kwam en dan zo ook de slaapkamer.

2 likes

Je hebt ze ook bij praxis!

3 likes

We zijn de badkamer aan het verbouwen en ik wil graag wat ideeen wat we voor het raam kunnen gebruiken. Zit dus precies onder het bad en tegenover de inloopdouche.

4 likes