Interieurtopic #5

Ik las het hier pas over visgraat en het geldt ook voor terrazzo: het zit echt al zoooo lang in huizen. Waarom zou het niet tijdloos zijn? Mijn jaren '30 huis heeft ook al bijna 100 jaar terrazzo tegels. Vind het juist super mooi!

25 likes

Ik vind optie 1 totaal niet ‘zot’ maar juist een vrij tijdloze klassieke combinatie. De accentmuur maakt het denk ik wat meer ‘eigen’ en minder standaard.
Optie 2 vind ik niet lelijk maar wel iets wat je in bijv hotels zou zien omdat het zo onuitgesproken is.

14 likes

Wat tijdloos is hangt natuurlijk helemaal af van wat je zelf mooi vindt. Heb zelf een groene bank en gele stoel en ook wel de vraag gekregen “vind je het tijdloos genoeg” maar voor mij is dit juist tijdloos. Een grijze of beige bank zou ik echter na een paar dagen weer weg willen hebben ook al voldoen die aan het algemene beeld van wat tijdloos is :smile:
Dus ja als je iets mooi vindt is het net zo goed tijdloos vind ik.

4 likes

Door de kleuren vind ik optie 1 ook rustig

Ik zou kiezen waar je blij van wordt, is een grote investering dus dan maar waar je helemaal happy van wordt

4 likes

Optie 1 vind ik supermooi! En juist nog steeds wel klassiek? :slight_smile:

2 likes

Waar hebben jullie je kleed vandaan? Ik had een kleed bij de bank maar die was ik zat, maar vind het nu wat kaal.

Ik heb een kat en een kind dus wil er niet teveel geld aan uitgeven. Dus waar vind ik een goedkoop kleed? Beetje creme kleur ofzo, ben een basic bitch.

Edit: ik vind zoiets mooi https://livingmaroc.com/product/smart-design-2-82-1-76-m/
Maar ff iets te duur ivm kots gevaar

3 likes

Ook weer klote heb dat kleed al weggepleurd zonder naar de maat te kijken en nu meet ik die plek op en zit van
IMG_3900

Echt een zieke error snap er niks van hahah

4 likes

100% optie 1! Alsnog tijdloos maar wel iets meer karakter dan optie 2. Ik heb zelf een vergelijkbare terrazzotegel met zo’n zelfde hexagon, maar dan in andere kleur (donkergroen). Ben na een paar jaar nog iedere dag blij met die keuze.

5 likes

Ik vind Wehkamp daar wel goed voor, die hebben ook zoiets (en nog heel veel andere keuzes): https://www.wehkamp.nl/app/product/17164175?utm_source=app&utm_medium=share&utm_campaign=pdp_share

2 likes

Sissy-Boy, was best goedkoop voor een kleed (|rond de 100 euro) en ziet er nog steeds best prima uit. Hiervoor een kleed van Karwei of Kwantum oid en was ook prima.

5 likes

Ikea ! Ook ivm hond en kinderen een niet te dure.
Die ik heb kan ik niet vinden maar deze lijkt erop.
https://www.ikea.com/nl/nl/p/tversted-vloerkleed-laagpolig-beige-70482137/

3 likes

Vrienden van mij hebben een bank besteld bij Fonq. Zij vonden hem niet fijn zitten en hebben hem weer laten ophalen. Fonq heeft een aantal banken in het assortiment waar dit bij kan. Levertijd heb ik geen idee van, maar misschien is dit een optie zodat je een soort van kan proefzitten? Niet dat je dan 5 banken moet bestellen, maar stel je ziet er een mooie dan is het een fijne ‘verzekering’

2 likes

Die van Lorena Canals zijn vaak wasbaar. Ze hebben zeker modellen die op jouw voorbeeld lijken!
(Wel belangrijk dat je een droogkast hebt want anders worden ze minder mooi en stug na het wassen.)

2 likes

Ja wij hebben ook jaren een van SissyBoy gehad. Die heb ik uiteindelijk na 6 jaar weg gedaan ivm de vorm. Maar kwalitatief kon die nog prima.
We hebben er nu 1 van Volero en die was ook niet zo duur. Volgens mij ook rond de 100

3 likes

Een collega van mij heeft alles grijs op 1 muur na en daar zoveel spijt van. Lijkt net of je een tombe binnenstapt. Ze liet ook foto’s zien en het ziet er echt niet uit inderdaad. Zou dat dus sowieso niet doen.

5 likes

Ik kan je dit visgraat laminaat aanraden van Karwei:

Het is bij mij door familie gelegd die vaker vloeren legt en er dus verstand van heeft. Echter had diegene nog nooit visgraat gedaan, maar was goed te doen! Kostte alleen wat meer tijd dan een normale vloer en was iets meer snijverlies. Ik raad je wel echt aan om een goede ondervloer eronder te doen.

Zie nu dat ze t/m vandaag 40% korting op deze vloer hebben

2 likes

Ahh bedankt voor de tip :smiley:

@girlonfire oeh dat is goed om te weten, dankjewel!

3 likes

Ik wist het wel als ik jou was :stuck_out_tongue_winking_eye:

Hier alles gevoegd maar nog onder de loper:

Hier ongevoegd. De kale voegen lijken hard, maar vallen met de gekozen grijze voeg mooi weg:

26 likes

Tegengeluid waarop? Zeg dan dat je graag je eigen badkamer wilt laten zien :laughing:

@1207 ik vind die eerste ook redelijk tijdloos hoor. Afgezien van die gekleurde tegel misschien. Die hele smalle tegels vind ik juist iets van nu.

4 likes

Als je qua tijdloosheid ook bezig bent met verkoopbaarheid of hoe snel je het zat zou worden is het enige wat ik boeiend zou vinden of je straks niet met allemaal kleine tegeltjes (die terra of die langwerpige) in je douch zit.

3 likes