Heb wel zon soort kleur voor de woonkamer gekocht, maar voor de slaapkamer een mintgroene, ben benieuwd hoe deze kleur op de muur uitpakt maar leek me mooier bij de zeedieren en denk dat alleen het hoofd/voeteneind bij de gekleurde muur in de buurt gaat komen.
Ik ben in dubio, ik vind het ‘s avonds te donker in de hoek bij de strelizia en nu heb ik besloten een Hue spot op de grond te willen/te verstoppen achter de plant of gordijn in de hoek.
Ik was er overtuigd dat de Hue Bloom (links) prima hiervoor zou zijn, maar die was toch een stuk kleiner dan verwacht. De Hue Iris is groter, maar het design is niet mijn favoriet.
Zou de Bloom genoeg licht geven denken jullie? Of is het toch slimmer om de grotere te kiezen?
En een andere grondlamp met een hue lamp erin?
Je hebt ook nog een tussenmaatje, de Hue Go!
Ik heb zowel de Go als de Iris en de Go staat verstopt achter de bank/gordijn en de Iris wat meer in het zicht.
Maar denk dat de bloom ook wel genoeg licht geeft hoor!
Oh die heb ik ook gezien! Door de naam had ik de conclusie genaakt dat die oplaadbaar is en geen snoer heeft. Ik zal me er nog even in verdiepen.
Ja die kan idd wel zonder snoer ook. Maar ik heb hem altijd met een snoer in het stopcontact
Misschien vindt iemand het leuk om mee te denken. Wij zijn verbouwplannen aan het maken, de keuken gaat eruit (is nu een L keuken linksboven op de tekening. Daar komt ook de nieuwe keuken. We zouden heel graag een eiland willen met een barretje, op de tekening is een voorbeeld maar het is best krap allemaal door de deur naar buiten en de hoek zelf. Het kruis is de openhaard die eruit gaat. Daar zou de eettafel kunnen. Hoe zouden jullie de keuken ontwerpen? Ik vind het maar een lastige hoek maar misschien zie ik opties over het hoofd
Is dit op schaal? Want dan zou ik uberhaupt geen eiland nemen en het bij een L houden. Eventueel waarbij je hem net iets de ruimte intrekt in het deel tegen de wc wand aan waardoor je daar een klein schiereilandje met bar krijgt. 85cm is echt weinig loopruimte, tussen je eettafel en eiland blijft nu ook niks over en je mist ruimte voor hoge kasten.
Je zou ook de keuken in het midden van de kamer kunnen doen. Dan heeft een eiland wel meer ruimte.
Ziet er uit alsof het voor een eiland idd te krap is om goed omheen te kunnen lopen. Je zou mogelijk op de linkerzij muur een deel werkblad gecombineerd met hoge kast met bijv spoelbak over de hele breedte te doen en dan daarvoor een ‘schier’ eiland met de kookplaat. Zie m’n paarse tekeningetje. Dan je voldoende loopruimte maar wel het voordeel van koken richting de eetkamer. Niet zeker of dat als je het helemaal uit tekent echt haalbaar is met al je apparatuur maar anders denk ik een goede optie
Tussen beide keukenblokken moet je ook 1m a 1m20 loopruimte hebben. Zodat je er langs kan met open lades of kasten en als je er met twee werkt.
Ik heb een t-opstelling, je eiland loodrecht op je achterwand. Is zo’n 2m20 lang en heb dan nog zo’n 2m tot mijn eettafel, is ook nog een optie.
Thanks allemaal! Ja eens, 85cm te weinig. De optie van @greenie is hoe het nu is maar ik vind het dan echt een kleine keuken ten opzichte van woonkamer dus ik denk wat @Daelyss zegt en @Shaaar misschien een optie is om het eiland meer in het midden te doen, in een T. Bedoel je dan wel met kastjes tegen de muur nog @Daelyss? Maar het eiland gewoon meer richting de rechterkant? Oh en nee is niet op schaal, enkel schetsje bij gebrek aan echte tekeningen (oud huis)
Ik bedoel dus het eiland in het midden van de ruimte. Je achterwand is 2m90 zie ik, zou eens uittekenen dat je een eiland hebt loodrecht op het midden van je achterwand.
Pakt 90 cm breed, heb je aan beide weerszijden nog 1m om rond je eiland te lopen.
Probeer eens je apparatuur in die achterwand te krijgen: oven(s), koelkast, kookvuur. Die zijn allemaal zo’n 60 cm breed of je kan een grotere inductieplaat van 90 nemen met daaronder een grote lade.
In je eiland zou ik dan spoelen, met je vaatwasser en de rest kasten.
Yes dus eigenlijk zoiets (blauw geschetst). En dan alle apparatuur in de achterwand. Ja dat is denk ik een goede optie!
Ja, dit! En voor de lengte van je eiland moet je ook in kastmaten rekenen, 15 of 30 voor apothekerskasten, 60 een gewone kast.
Bij je achterwand moet je aan beide kanten ook rekening houden met je afwerkingsplint, denk dat die 15cm breed is. Ik zou rekening houden met 2m60. Eens dat je dat hebt kan je met tape eens alles in het echt uitlijnen, helpt om alles te visualiseren.
Je kunt ook de eethoek en keuken omdraaien. Dan maak je waar nu de oude keuken zit een knusse eethoek met bankjes en heb je op de plek van de huidige eethoek (zeker met haard eruit) ruimte voor een grotere keuken.
Ik zou eerlijk gezegd geen keukeneiland in een relatief kleine keuken proberen te ‘proppen’. Ik vind het er al snel geforceerd en krap/druk uitzien en ik vraag me vooral af hoe vaak mensen nou echt aan zo’n barretje zitten ipv aan de eettafel die er ook aan grenst.
Superhandig deze tekeningen! Misschien nog een toevoeging, voor een bank is minder ruimte nodig dan stoelen.
Wij hebben van de rand van de tafel tot achterkant bank ~48cm. Voor de hele eethoek inclusief ruimte achter de stoelen hebben we 225cm.
Alle aparatuur in de achterwand zeg je. Bedoel je ook de kookplaat? Want zo ja, dan sta je alsnog met je rus naar gasten toe terwijl je staat te koken.
Ik vind een keukeneiland wel leuk omdat eraan geborreld kan worden terwijl iemand kookt maar als er bijv een kookplaat op moet en kastjes onder zit je vast aan bepaalde afmetingen. Misschien is een barretje net zo leuk en past het beter?
Of zo;
En dan met je kookplaat op het ‘schiereiland’
Welk boekje is dit? Heel handig!