Interieurtopic #5

hallo ik wil ook graag jullie advies, als jullie tenminste nog zin hebben want het is wel een beetje waar dit hele topic tegenwoordig over gaat.

mijn woonkamer ligt op het oosten en is overdag heel grauw, zelfs hartje zomer met zonnig weer is het gewoon donker en bleh binnen. ik heb m’n best gedaan om eea op te vrolijken maar er moet gewoon meer kleur op de muren. nu is de vraag: welke??? het gaat om de muur bij de eettafel, die hele kant van de kamer dus. ik ga niet het plafond meenemen of die andere muur waar ik die halve cirkel heb gemaakt. het mag echt alles zijn als het er maar niet nog donkerder van wordt.

oh negeer de stofzuiger en de random schoenzool :thumbsup:

8 likes

Ik zou voor een witte kleur gaan met een perzikroze of een lichtgele ondertoon
Lichtgeel kan soms een iluusie van natuurlijk licht geven

3 likes

Ik zou met 2 mdf platen de simpelste ombouw ooit maken en deze ook groen schildenen. Evt latjes op de wand en het plafond bevestigen met een magneetje-sluiting zodat je de ombouw wel iedere keer goed neerzet en deze een soort van vast zit.

8 likes

Dit is wat ik heb gedaan met een kamer op het noordoosten @ezw. Ik vind je boog/zon heel leuk trouwens!

Ik heb de vraag laatst hier gesteld en kreeg toen heel veel tips. Ik heb nu stock van little greene op de muur, en het oogt veel minder koel dan toen het nog wit was.

2 likes

Ik denk dat een lichtere variant van je halve cirkel wel mooi zou zijn.
Welke kleur is dat trouwens? Is mooi!

2 likes

Witte kleur ham? Echt hamkleur? Krijg ik even een error van hahaha
Maar ik denk ook dat net een tintje op de muur minder grauw oogt dan wit/9010

3 likes

Haha ik zat me hier ook over te verbazen maar vermoed dat het autocorrect van gaan met een typfout was :joy:

1 like

oepsie
ik typte echt veel te snel. er had gaan moeten staan
‘‘ik zou voor een witte kleur gaan met een perzikroze of lichtgele ondertoon.’’
dit had het moeten zijn :sweat_smile:

5 likes

Misschien nog een grotere staande spiegel op je schouw zodat daar licht weerkaatst wordt?

2 likes

Thanks voor het meedenken! Hier hebben we naar gekeken maar omdat er op verschillende plekken te veel vaste dingen aan de muur zitten kun je een kast helaas niet stabiel “eromheen schuiven”.

2 likes

Hele goeie! Denk dat dit de oplossing voor ons gaat worden. Hopelijk krijgen we het mooi afgewerkt, fingers crossed haha :slight_smile:

4 likes

Deel je het resultaat? Ben benieuwd!!

4 likes

Ik zag laatst bij iemand een daglichtlamp en dat was echt zo mooi! Mss kan je zoiets op het plafond doen voor fijner licht?

3 likes

Ik heb bath stone van little greene laten mengen, lijkt altijd zonnig/warm! Het is moeilijk te omschrijven niet lichtgeel, misschien eerder goud/beige

3 likes

Wie heeft een tylko kast en wil even de binnenmaat voor me opmeten? Ik wil de 32cm bestellen en als dat dat om de buitenmaat met kastdeurtjes neem ik aan gaat dus dat is perfect; maar hoeveel ruimte hou je in het schap over? Of is 32 de maat zonder kastdeurtjes? Het lijkt op de 3D configurator alsof de kastdeurtjes er ‘in’ liggen dus vandaar mijn vraag wat je aan ruimte overhoudt

Die van mij moet nog bezorgd worden, maar ik had destijds dezelfde vraag:

1 like

Oh slim had helemaal nog niet bedacht bij de FAQ te kijken :woman_facepalming:

Tipje voor iedereen die lelijke deuren in z’n (huur)huis heeft: heb vandaag in een middagje sierlijsten op mijn deur geplakt en ben er zooooo blij mee!! Makkelijk, goedkoop en heeft mega veel effect vind ik.

Before

After :star_struck:

Zin in als alles ook geverfd is en de vloer erin zit maar dat duurt helaas nog ff :roll_eyes:

72 likes

Glanst zijdemat verf (erg)? Ik twijfel tussen mat of zijdemat van Flexa. Muur en plafond worden geverfd in een kleur

Mooi! :star_struck: Ben je er lang mee bezig geweest?