Interieurtopic #5

Is iemand nog naar de VTwonen beurs geweest afgelopen week? Ik wilde graag gaan maar het lukte niet door ziek en werk. Was wel benieuwd naar de keukens van KEUK, vind het concept erg tof

de menselijke maat, gschreven/getekend door een professor van de TU Delft

3 likes

Heb je hier nou gewone lak voor gebruikt? Of kun je de kleuren ook laten mengen in radiatorlak? Of maakt dat allemaal niet zoveel uit? (ik heb laatst mijn radiatoren gewoon wit geverfd maar die speciale lak was echt duur!)

Edit voor het topic zelf, wil nog even mijn kussentje van vakantie showen. Past zo mooi bij de bank :heart_eyes:

45 likes

Eigenlijk moet je nu iedere buitenlandse vakantie een leuk kussen(sloopje) meenemen als souvenir. :wink:

2 likes

Haha jaaaa, ik doe al aan koelkastmagneten maar dit is eigenlijk leuker :rofl: mits ze er allemaal zo leuk uit zien :sweat_smile:

2 likes

Nouuu het zal vast vloeken in de kerk zijn, maar het is muurverf haha. Dat pakt namelijk heel goed op radiatoren en bij goed schuren, kan het heel goed tegen een stootje. En ik heb de verwarming maximaal 10 keer aan in het jaar voor maximaal een kwartiertje (haaaaat radiatorwarmte) dus de hittebestendigheid boeit me niet. Maar ik weet dat je radiatorlak ook gewoon kunt mengen haha, sowieso wel handig en veel leuker want saaie witte radiatorlak raakt uiteindelijk vergeeld.

1 like

Oh wauw muurverf! Ik heb dat ook eens gedaan op een tafeltje (want ik had over) en dat werd wel echt heel gauw lelijk… maar ik heb mijn radiatoren wel regelmatig aan straks dus dat wordt 'm niet haha.
Ja voor nu vind ik wit prima maar wie weet in de toekomst :slight_smile: Thanks!

Helemaal eens hoor! Als het niet past of propperig wordt dan gaan we het zeker niet doen. In het verleden hadden we een bar en daar zaten we dus echt vaak aan en nooit aan de eettafel dus in dat opzicht weten we dat we dat vaak zouden gebruiken. Wij eten of aan de bar of op de bank, tenzij gasten maar anders zou ik zelfs hele eettafel wegdoen :joy: op de een of andere manier vind ik aan de eettafel eten zo volwassen maar goed ik kom ook van ver, namelijk studio in Amsterdam waar je net je kont kunt keren. @Beutyschooldropout thanks ook! Ook nog een idee aan de andere kant. @wiewatwaar dit helpt ook enorm, thanks!

Thanks allemaal, we gaan eens plakken op de grond en kijken wat kan, mogelijk gewoon een L met een ruime eethoek of toch een eiland en geen gasten :thinking:

3 likes

Het komt voort uit Neufert daar zijn wel online pdf versies van te vinden

2 likes

Ja maar Neufert gaat wel een stuk verder waar het volgens mij te ver gaat als leek omdat het een volledig gestandaardiseerd framework creƫert voor maatvoering en tekenconventies op alle schaalniveaus.

2 likes

Van de eerder genoemde ook een pdf versie kunnen vinden! Handig, dank @Ainu

2 likes

Iemand een idee hoe we dit mooi kunnen verbergen? We zijn niet handig, budget is heeeel minimaal op het moment en het moet een systeem zijn waardoor we er nog steeds bij kunnen. Er komt een andere kastenrij dan er nu staat naast van IKEA billy kasten, maar die zijn 30 diep en dit systeem steekt helaas verder uit.

Samenvatting

2 likes

Ik zou denk ik via marktplaats een kast kopen die je van binnen dan helemaal ā€˜leeg’ maakt en de zijkant eraf (dus bijv een Billy met dichte deuren of 1 diepere pax of zo) zodat je m er zo overheen schuift als het ware. Dan heb je namelijk nog wel je deur van de kast. Is denk ik vrij simpel dus echt handig hoef je er niet voor te zijn.

Edit: Billy is natuurlijk te ondiep maar kan in feite elke kast zijn

3 likes

hallo ik wil ook graag jullie advies, als jullie tenminste nog zin hebben want het is wel een beetje waar dit hele topic tegenwoordig over gaat.

mijn woonkamer ligt op het oosten en is overdag heel grauw, zelfs hartje zomer met zonnig weer is het gewoon donker en bleh binnen. ik heb m’n best gedaan om eea op te vrolijken maar er moet gewoon meer kleur op de muren. nu is de vraag: welke??? het gaat om de muur bij de eettafel, die hele kant van de kamer dus. ik ga niet het plafond meenemen of die andere muur waar ik die halve cirkel heb gemaakt. het mag echt alles zijn als het er maar niet nog donkerder van wordt.

oh negeer de stofzuiger en de random schoenzool :thumbsup:

8 likes

Ik zou voor een witte kleur gaan met een perzikroze of een lichtgele ondertoon
Lichtgeel kan soms een iluusie van natuurlijk licht geven

3 likes

Ik zou met 2 mdf platen de simpelste ombouw ooit maken en deze ook groen schildenen. Evt latjes op de wand en het plafond bevestigen met een magneetje-sluiting zodat je de ombouw wel iedere keer goed neerzet en deze een soort van vast zit.

8 likes

Dit is wat ik heb gedaan met een kamer op het noordoosten @ezw. Ik vind je boog/zon heel leuk trouwens!

Ik heb de vraag laatst hier gesteld en kreeg toen heel veel tips. Ik heb nu stock van little greene op de muur, en het oogt veel minder koel dan toen het nog wit was.

2 likes

Ik denk dat een lichtere variant van je halve cirkel wel mooi zou zijn.
Welke kleur is dat trouwens? Is mooi!

2 likes

Witte kleur ham? Echt hamkleur? Krijg ik even een error van hahaha
Maar ik denk ook dat net een tintje op de muur minder grauw oogt dan wit/9010

3 likes

Haha ik zat me hier ook over te verbazen maar vermoed dat het autocorrect van gaan met een typfout was :joy:

1 like