Interieurtopic #5

Ja maar ze zegt juist dat geen schoenen geen optie is vanwege een praktijk aan huis

4 likes

Oeps gemist!

2 likes

Ja ik had donkere op een witte trap, was wel een huurhuis en meer uit nood erop geplakt want geen zin om er veel geld aan uit te geven, en ik vond het opzich prima alleen 2 treden waren na 5 jaar jaar kapot gekrabd door mn katten. Was uit het zicht dus boeide me niet zo, had ze anders gewoon een keer vervangen.

Je hebt ook van die rubberen strips die je voor de rand plakt, misschien is dat iets?

3 likes

Precies hetzelfde als op de screenshots eigenlijk. Er kunnen dus nog steeds beschadigingen aan de zijkant van de trede komen. De strips zijn doorzichtig, maar wel op een zichtbare manier natuurlijk. Werkt heel goed tegen uitglijden!

1 like

Bij ons hebben we toen de trappen geschilderd moesten worden, van die rubberen anti-slipstrips erin laten frezen. Nouja, er werd dus een sleuf in gefreesd en daar die strip in verzonken. Mooi en veilig, maar wel een hoop werk.

Ik heb deze ook en het is tering lelijk haha. Ik heb het er toentertijd voor ‘tijdelijk’ op gedaan ivm huisdier dat anders uitgleed (ok en mijn vriend is ook meerdere keren van de trap gedonderd), maar wil echt zsm een andere oplossing. Het is al snel niet meer doorzichtig en er komt alsnog vuil op/onder dat je er moeilijk uit krijgt. Ik vind het geen aanrader.

2 likes

Wat er ook bestaat zijn anti slip “stickers”
Die plak je ook op je trap, maar je hebt ze blijkbaar ook met bijv houtprint etc

@PiuPiu @Telefoonnummer @Plum @Spaarlamp

Nou dat is duidelijk, waardeloze dingen dus :pensive:

@Plum Wat bedoel je met transparante plakdingen? Er zal toch iéts op de trap moeten (want ik ga niet elk half jaar verven) dus het is dan kiezen uit kwaden. Of iemand anders nog een briljante tip om beschadiging en uitglijden op de trap te voorkomen?

3 likes

Hoe ziet dit eruit op jouw trap als ik vragen mag?

3 likes

@Plum @spaarlamp @Keroppi @Sax @Mette12 @wiewatwaar

Dankjulliewel allemaal! Ik neig nu het meest naar die antislipprofielen, maar dan in een hoekprofiel zodat de hoeken niet kaal worden. Dat zijn toch de plekken die het meest geraakt zullen worden denk ik. En dan maar hopen dat het platte vlak van de tree wat kan hebben. Er zit wel goede verf van Sikkens op dus dat doet hopelijk wat. Ik vind het niet echt mooi, maar geen enkele oplossing is mooi… Thanks again! :smiling_face:

4 likes

Ik heb deze omdat het wel echt nodig was en ik duurdere opties nog lelijker vond, ik stofzuig ze gewoon en dan worden eigenlijk niet heel vies. Tja als ik meer geld had dan maakte ik een andere keuze maar nu kostte mijn traprenovatie inclusief verf en tape maar 150 euro en gaat nu al twee jaar goed.

Jaaa ik kwam daarachter inderdaad (herkende het ontwerp van deze stoelen ook wel maar wist eerder niet waar het van was). Absurd dat er twee van in een Airbnb staan waar honden zijn toegestaan, maar het hele huisje was veel te mooi en luxe voor een goeie prijs om onbekende gasten met honden in te laten wat mij betreft :joy: maar voor mij en mn hond heel chill

Ja de stoel die ik nu heb vind ik mooi en ik dacht dat 'ie ook comfortabel was toen 'ie binnen kwam maar uiteindelijk hij is inderdaad te hard (en met lage rugleuning, maar ik had niet verwacht dat ik dat storend zou vinden want ik zit ook prima op de bank te lezen). Maar ik denk inderdaad dat ik het voorlopig met kussens ga oplossen en wel ga sparen voor een stoel die ik echt mooi én comfortabel vind, maar denk wel dat ik een paar jaar verder ben voordat ik een stoel van 1500 euro aan mezelf kan verantwoorden (maar dat is prima).

2 likes

Heeft iemand toevallig ervaring met zelfklevende tegels/plaktegels? Ik ga ergens huren waar de hele achterwand achter de keuken betegeld is met witte vierkante tegels, beetje saai. Ik zou die wand graag beplakken met plaktegels, maar ik lees wisselende ervaringen online.
Het lastige is dat ik niet weet hoe lang ik hier ga wonen, dus ik vind het zonde om er heel veel geld aan uit te geven, het moet een leuke goedkopere upgrade worden.

Ik mag de bestaande tegels niet schilderen/verwijderen, dus dit lijkt me de beste optie.

3 likes

Ik heb stickers via etsy gekocht, en ben heel tevreden. Ze blijven goed zitten en zijn makkelijk schoon te maken. Ze zitten er nu zo’n 4 jaar en heb er dit weekend alvast wat weggehaald omdat we binnenkort gaan verhuizen en dat ging heel makkelijk.

Klinkt goed! Weet je toevallig nog bij welke Etsy shop dat was?

4 likes

https://www.etsy.com/nl/shop/Bleucoin?ref=yr_purchases

5 likes

Denk je dat het mogelijk is om te hergebruiken met iets van zelfklevende strips oid?

2 likes

Titia Hoogendoorn heeft hier meerdere video’s over gemaakt op insta: TITIA on Instagram: "Een update over de stick and peel tegels! Wil je alle andere video’s zien scroll dan ongeveer een jaar naar beneden daar staan een stuk of 5 video’s 👛 rol schoonmaker gespeeld door @dick_zijp"

Ze heeft ze uiteindelijk ook eraf gehaald en dat ook vastgelegd. Daar zie ik de video (nog?) niet van. Volgens mij was de conclusie dat het lastiger was dan gedacht en er vooral veel lijmresten achter bleven, maar dat het wel lukte uiteindelijk.

2 likes

Ik zag een dame op YouTube die had eerst schilderstape op de tegels geplakt en daarop haar gekozen plakttegels. Voor als je het verwijderd, was schilderstape makkelijker te verwijderen dan de lijmresten van die tegels. Zelf niet geprobeerd, maar dacht geef je toch dit idee even mee.

2 likes

Daarvan heb ik ook filmpjes gezien. Maar dan 3 jaar later kregen ze de tape bijna niet meer van de muur :upside_down_face::upside_down_face: