Interieurtopic #5

Oh, nou dan vooral niet mijn tip volgen.

1 like

Van de gelegenheid gebruik gemaakt om weer wat sticker te verwijderen en het is echt easy. Gaat er heel makkelijk in een keer vanaf zonder lijmresten. Ik heb vierkante stickers met dezelfde afmetingen als een enkele tegel, dus mogelijk dat de vorm uitmaakt.
@chasingrainbows ik heb een aantal verwijderde stickers opnieuw op een andere tegel geplakt en dat zag er prima uit! Beter dan verwacht iig. Maar geen idee hoe het blijft zitten op lange termijn.

2 likes

dit ziet eruit alsof je dit allemaal ook wel op aliexpress/shein kan vinden (waar ik de mijne vandaan heb)

2 likes

Okay verbouwvraagje over de grootte/vorm van onze deurmat. We hadden de zwarte mat die je op de eerste foto ziet. Hele fijne grote mat, maar vond hem altijd nogal vreemd van vorm in de ruimte met dat hoekje bij de meterkast/onder de kapstok. Nu we de vloer renoveren heb ik een aantal keuzes voor de nieuwe plaatsing van de mat. Willen jullie meedenken wat het mooiste wordt?

Geel = zoals de mat nu is
Oranje = zoals de mat nu is maar met dat hoekje rondom de meterkast
Blauw = de mat dieper laten doorlopen, uitgelijnd met de muur
Roze = de mat dieper en uitgelijnd met de muur, maar met dat hoekje rondom de meterkast erbij

mat

opties

Wat denken jullie?

• Geel
  • Oranje
  • Blauw
  • Roze
  • Heel wat anders, namelijk

0 stemmers

2 likes

Haha ja dat zei mijn gevoel wel en ik heb nu ook roze met de aannemer afgesproken maar ging toch ineens twijfelen. Want de mat die we nu hebben is al echt groot,m en was bang dat de hal er optisch kleiner door zou worden? Maar ben blij dat jullie zo eensgezind zijn, kan ik rustig slapen :laughing:

1 like

Moet de mat nog kiezen! Wilde eigenlijk een gezellige gekleurde maar nog niet echt iets gevonden waar ik enthousiast van werd Ă©n wat goed bij m’n groene trap en kleurtjesbehang matcht. Misschien kies ik gewoon normale bruine kokos, dat ‘kleurt’ altijd.

3 likes

Misschien zit hier een leuke tussen (als het in je budget past, ik zit er zelf al heel lang naar te kijken maar vind het eigenlijk teveel geld voor een deurmat, maar ze hebben ook wel echt leuke)

2 likes

Ja hier heb ik idd al naar gekeken! Lastig wel om zo’n drukke mat bij ook een behangprint te zoeken, ik vind t al snel een mismatch dan met die bloemen. Maar misschien dat rood/zalm zigzagpatroon, idk ga er nog ff op broeden

1 like

Ik zou hm eigenlijk gelijk maken aan dat rechtse muurtje. Dus ner iets korter dan hij nu is.

5 likes

Dat kan niet helaas, dan kan de deur niet meer open omdat de vloer wat hoger ligt dan de mat (komt door bouwverschillen in de rest van het huis, bla bla). En dan verlies ik mijn fijne grote mat! Maar snap je voorstel wel, heb ik ook over gedacht.

2 likes

Ik heb via Amazon groene en roze besteld. De groene vond ik lastiger aanbrengen (stugger, meer moeite doen om lucht eronder weg te krijgen) en de roze ging best soepel.

Gaat om:

DEWOO Groen Plaktegels Muur Plaktegels Tegelstickers Plakbare Tegels voor Keuken en Badkamer 10-Vellen (30,5 x 30,5 cm)
&
WoStick Tegelstickers voor de keuken, 10 vellen, plaktegels, keukentegels, zelfklevend, keukenachterwand, geschikt voor keuken en badkamer (30,5 x 30,5 cm)

1 like

Toen we hier kwamen wonen heb ik m’n werkkamer in sulking room pink geverfd (alle muren inclusief hoog/schuin oplopend plafond) maar ik haat het? :smiling_face_with_tear: Het is te grauw en ongezellig, maar ik twijfel of het Ă©cht zo is of dat het komt doordat er de afgelopen weken amper zonlicht binnen is gekomen (ik herinner mij dat ik het toen het net geschilderd was wel mooi vond, meer in de zomer). En op dit moment is die kamer leeg behalve een grenen plank op zwarte schragen als bureau, en zwarte beeldschermen, toestenbord en muis, en een grenen kast. Dus alles is dat grijsroze, grenen, of een zwart “accent” - ik twijfel of ik het nu “gewoon” helemaal in een andere kleur moet schilderen nu er nog weinig in staat of dat ik het eerst een beetje meer moet aankleden om te zien hoe het echt is. Ik kan eventueel later wel foto’s plaatsen als iemand het leuk vind om mee te denken.

4 likes

Misschien meer verlichting en meer indirecte verlichting? Denk je dat knisperend groene planten nog wat kunnen toevoegen?

3 likes

Ja doe maar andere leukere kleur

10 likes

eens. een kleur moet juist leuk zijn in het grauwste meest deprimerende licht, want als de zon schijnt is het leven op andere manieren al leuk genoeg

14 likes

Inderdaad. Je moet te allen tijde blij worden als je in je huis/kamers loopt, word je dat niet; meteen naar de verfafdeling van de bouwmarkt. Niet twijfelen, gewoon doen. Je verft het zo weer over. Leven is te kort om in een grauw saai huis te wonen. @boonie

12 likes

OMG alleen de naam zegt al genoeg he, sulking room pink?! Klinkt heel deprimerend haha. Ik zou het ook oververven, we kunnen er wel iets van vinden maar jij vindt het duidelijk niet mooi. Het is even wat werk maar achteraf denk je altijd - blij dat ik het gedaan heb. Misschien kan het plafond bijv. wel die kleur blijven? En doe je de rest van de muren een wat sprekender roze bijv.?

2 likes

Hahaha ja maar er is toch ook een kleur die heel populair was die “dead salmon” heet? Dat wil ik ook niet op m’n muren smeren :joy:

4 likes

Jaaaa die heb ik in de slaapkamer. Love it haha. Dooie zalm.

4 likes

Hahaha lol :laughing: never judge a verf kleur aan z’n naam!! Maar in dit geval misschien wel waar. Ik had de verwachting dat het chique Ă©n mooi gezellig roze zou zijn (wat het ook wel is als er een beetje licht ipv grauw is), en ik denk ook wel echt dat het er nu niet uit ziet omdat de kamer heel erg onaf is, waardoor het alleen maar grote vlakken muted pink is - dus met raambekleding, planten, dingen aan de muur, die zwarte schragen misschien een andere kleur etc 10x mooier.

Maar ja @ezw @Bunnyslippers (edit: @Rozevarken) jullie hebben gelijk, ik moet het gewoon verven. Alleen ik zie zo op tegen het plafond en bijkomend afplakken van de vloer :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear: en de kosten, maar goed waarschijnlijk is het het helemaal waard

Ik denk nu aan geel of lichtblauw???

4 likes